TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Ledai tirpsta parduotuvėse

2013 07 22 6:00
Atšilus orams ledų pardavimas gali šoktelėti dešimtį kartų. LŽ archyvo nuotrauka

Šių metų šiltasis sezonas džiugina ledų gamintojus ir pardavėjus: ilgai išsilaikę karščiai gerokai padidino ledų pardavimą. Nerimą kursto tik sparčiai augančios žaliavų kainos, dėl kurių prekybos centruose ledai jau pabrango iki 4 procentų.

Vasarai įpusėjus ledų gamintojai šių metų veiklos rezultatus vertina puikiai ir pastebi, kad kol kas ledų parduodama daugiau nei pernai. Bendrovės „Premia KPC“ generalinio direktoriaus Alvydo Malakausko teigimu, ledų pardavimas šių metų birželį buvo gerokai didesnis nei pernai ir pranoko lūkesčius. Tiesa, pavasaris šiemet buvo gana vėlyvas, tad ir ledų sezonas prasidėjo vos gegužę.

„Tačiau šiluma atėjo staigiai – nuo gegužės pradėjome pardavinėti ledus vasarai būdinga apimtimi. Atšilus orams ledų pardavimas šokteli dešimtį kartų ir sudaro apie 70 proc. visų metų pardavimo“, - sakė A.Malakauskas. Jis pažymėjo, kad kitose rinkose, pavyzdžiui, Skandinavijoje ar Estijoje, tokių įspūdingų šuolių kaip Lietuvoje pagal sezoną nebūna.

Bendrovės „Unilever Lietuva ledų gamyba" generalinis direktorius Virgilijus Radvilas taip pat džiaugėsi ledų gamybos rezultatais, nors pripažino, kad metų pradžioje dėl šaltokų orų truputį atsilikta nuo planų - įmonės užsakymai buvo mažesni nei planuota. „Tačiau pusmečio rezultatai puikūs, ypač geri šie du mėnesiai. Nuo balandžio vidurio kelios įmonės linijos dirba maksimaliu pajėgumu“, - sakė pašnekovas.

Ledus šluote šluoja

Šiemet išaugusį ledų vartojimą teigė pastebėję ir prekybos centrai. Bendrovės „Maxima LT“ komunikacijos vadovės Renatos Saulytės teigimu, balandžio, gegužės ir birželio pardavimas, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, buvo 12 proc. didesnis. Dar balandį prekybos tinklas pardavė vos apie 1,5 mln. vienetų ledų, o birželį – per 7 mln. vienetų.

Tinklo „Norfa“ ledų pardavimas šių metų birželį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, išaugo net 30 procentų. Atstovo spaudai Dariaus Ryliškio teigimu, šį augimą lėmė atnaujintas ir papildytas ledų asortimentas, taip pat neseniai pristatyta nuosava ledų produkcija. Teigiamos įtakos turėjo ir palankūs orai. „Kai orai geri, žmonės ledus tiesiog šluoja“, - sakė jis.

Konkurencija rinkoje aštrėja

A.Malakauskas ledų gamintojus palygino su žemdirbiais, kurie turi paruošti dirvą, t. y. sezoną sutikti tinkamai pasirengę. „Nuo rudens pradedame gvildenti idėjas, viduržiemį kuriame produktus, degustuojame, tariamės su vartotojais. Tuomet pavasarį startuojame su naujienomis“, - pasakojo jis ir pridūrė, kad geru oru gyventojai labiau nori išbandyti siūlomas naujienas, užuot rinkęsi įprastus mėgstamus produktus.

Vis dėlto pašnekovas neslėpė, kad konkurencija Lietuvos ledų rinkoje labai didelė, ji didžiausia tarp Baltijos šalių. „Manau, ledų fabrikų tokioje mažoje rinkoje turime per daug. Jei vartotojų nedaugės, o gyventojų šalyje mažės – šių fabrikų likimas bus neaiškus. Žinoma, daugelis įmonių eksportuoja tai, ko neparduoda vietinėje rinkoje“, - sakė jis.

Nors bendrovė "Premia KPC" į užsienio rinkas netaiko ir šiuo metu eksportuoja vos 10 proc. visos produkcijos, su užsienio produkcija jai tenka konkuruoti vietinėje rinkoje. A.Malakausko teigimu, importuotų ledų iš Lenkijos, Vokietijos ir kitų šalių rinkoje daugėja, todėl konkurencija tampa aštresnė. Juolab kad užsienio produkcijos kainos paprastai mažesnės.

„Užsienio gamintojai negali pasiūlyti tokio kokybiško produkto, kokį siūlo visi mūsų šalies gamintojai. Tačiau mūsų vartotojas išlepęs ir nori pigaus kokybiško produkto, be to, dažnai apsigauna dėl blizgios pakuotės ir kainos, neperskaito produkto sudėties“, - sakė pašnekovas.

Bendrovė „Unilever Lietuva ledų gamyba“ šiemet plečia eksporto rinką. Gamykla žada pagaminti daugiau nei 14 mln. litrų ledų - tai reiškia, kad produkciją realizavus Lietuvoje, kiekvienam gyventojui tektų daugiau nei 4,5 litro ledų. „Mūsų produkcijos paklausa gerokai padidėjusi ir Lietuvoje, tačiau, be tradicinių įmonės eksporto rinkų – Latvijos, Estijos, Suomijos, nuo šių metų produkcija reguliariai ir gana dideliais kiekiais tiekiama ir naujoms rinkoms: Anglijai, Švedijai, Lenkijai“, - sakė V.Radvilas.

Žaliavos sparčiai brangsta

Paklaustas, ar bendrovei nesudėtinga išgyventi šaltuoju metų laikotarpiu, kai ledų pardavimas pastebimai smunka, A.Malakauskas pabrėžė, kad prekyba ledais bendrovei generuoja apie 60 proc. visų pajamų. Likusias 40 proc. pajamų bendrovė gauna iš teikiamų logistikos paslaugų ir prekybos kitais šaldytais produktais. Veiklos skaidymas ledų gamintojams leidžia ne tik subalansuoti pardavimą, bet ir lengviau kompensuoti brangstančias žaliavas. Mat jų kainos, kaip teigė pašnekovas, pastaruoju metu kyla kosminiu greičiu.

„Žaliavų kainų augimo priežastys kol kas neaiškios: nežinia ar jos auga dėl to, kad pieno perdirbėjai pradėjo masiškai eksportuoti žaliavą į kitas šalis, ar dėl liūčių Europoje. Bet kokiu atveju grietinėlės kaina labai didėja, nors paprastai vasarą šis produktas atpigdavo“, - pastebėjo jis.

Didinti ledų kainų „Premia KPC“ kol kas nežada, tačiau peržiūrėti jas bendrovei gali tekti, jei tendencijos pasaulinėse rinkose nesikeis.

Didino ledų kainas

Anot R.Saulytės, Lietuvos tiekėjai ledų kainas vasaros sezono pradžioje padidino apie 4 proc., šį žingsnį motyvavo brangstančia žaliava. „Brango daugelis pieno produktų, ne išimtis ir ledai - brangstant žaliavai, Lietuvos tiekėjai peržiūrėjo kainas. Tuo metu užsienio tiekėjai kainų nekoregavo“, - sakė ji ir pridūrė, kad apie tolesnius kainų pokyčius šalies tiekėjai kol kas nešneka.

Tuo tarpu prekybos tinkle „Norfa“ gyventojai šiemet ledus perka apie 2 proc. brangiau nei pernai. D.Ryliškio teigimu, kaip ir visuomet, paklausiausi litą ir šiek tiek daugiau kainuojantys ledai.

Tai, kad patraukli ledų kaina paspartina pardavimą, R.Saulytė sakė pastebėjusi vykdomų prekybos akcijų metu - tada pardavimas gerokai šokteli. Anot jos, per kelias akcijos dienas gali būti parduota iki 2 mln. porcijų ledų.

Ledainės pardavimu nesiskundžia

Šiemet išaugusį ledų pardavimą fiksuoja ir specializuotos ledų kavinės bei kiti šios rinkos žaidėjai. Ledainės „Soprano“ direktoriaus pavaduotoja Asta Meschino sakė, kad prasidėjus šiltajam sezonui ledų pardavimas kai kuriose prekybos vietose šokteli net 5 kartus. Sezono įtaka pardavimui ypač jaučiama Vilniaus centre įsikūrusioje ledainėje, mat vasarą sostinės senamiestį užplūsta turistai bei poilsiautojai, vyksta miesto renginiai.

Tuo tarpu prekybos centruose veikiančios ledainės į sezonų ir orų kaitą taip akivaizdžiai nereaguoja, nors ir ten pardavimas šiemet truputį didesnis nei praėjusiais metais. „Ledų vartojimas susijęs su teigiama emocija. Prekybos centruose sezono metu, kai gyventojai ilsisi, neskubėdami vaikštinėja ir apsiperka, pardavimas gali ūgtelėti 20-30 procentų. Savaitgalį, kai prekybos centruose fiksuojamas didesnis lankytojų srautas, produktyviau dirbame ir mes. O kitomis savaitės dienomis, kai lankytojų mažiau ir jie apsiperka tikslingiau, mūsų pardavimas mažėja“, - sakė A.Meschino.

Vieta po saule pasidalija

Šiemet dešimtą gimtadienį atšventusi ledainė „Soprano“ pernelyg nesižvalgo, kas vyksta rinkoje. A.Meschino sakė, kad šios ledainės - nišinis verslas, konkuruojantis pirmiausia ledų kokybe. „Mes išsiskiriame tuo, kad beveik visuose prekybos taškuose ledus gaminame vietoje, naudojame šviežius ingredientus. Mūsų ledų savikaina didelė, todėl savo klientus labiau skatiname kokybe ir naujovėmis, o ne kaina“, - sakė pašnekovė. Ji pastebėjo, kad pastaruoju metu žmonės tampa vis išrankesni pirkdami ledus, todėl mažiau atsižvelgia į kainą.

Nors konkurentų rinkoje daugėja, labai didelės konkurencijos nejaučia ir antrą vasarą veikianti šaldyto jogurto parduotuvė „Yo Yo“. Laikinai vadovės pareigas einančios Vaidos Dzingaitės teigimu, per šį laikotarpį bendrovė pasiūlė keletą naujovių ir subūrė pastovių klientų būrį, todėl apyvarta nesiskundžia – ji per mėnesį viršija 100 tūkst. litų. Pašnekovės teigimu, karšti orai pradžiugino lankytojų antplūdžiu, o dėmesio telkimas prie vieno produkto – šaldyto jogurto – atsiperka.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"