TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lenkai perkrauna krovinius lietuviams

2011 01 27 0:00
Vežėjai nebesutelpa į keltus, plaukiančius iš Klaipėdos uosto į Europą, todėl bendrovė "DFDS Lisco" nutarė padidinti reisų skaičių į Vokietijos uostą Zasnicą.
LŽ archyvo nuotrauka

Jau kelios dienos į Rusiją neįleidžiami sunkvežimiai su lenkiškais valstybiniais numeriais, o lenkai į savo erdvę neįsileidžia Rusijos vilkikų.

Pasienio ruožuose stringa Lenkijos ir Rusijos vilkikai. Vieni negali pakliūti per Rusiją į trečiąsias šalis, kiti - per Lenkiją įvažiuoti į Europą. Todėl abiejų valstybių vežėjai ieško būdų, kaip nugabenti krovinius jų gavėjamas aplinkiniais maršrutais arba pasinaudoti gretimų valstybių vežikais - kroviniai perkraunami į lietuvių vilkikus. Sunkvežimiai užtvindė ne tik pasienio perėjas, bet ir jūrų keltus, krovinių terminalus.

Vilkikai stringa pasienyje

Kaip jau rašė LŽ, konfliktas tarp Lenkijos ir Rusijos dėl tranzitinių vežimų sutarties pratęsimo prasidėjo dar pernai. Rusai tvirtina, kad lenkai nori padidinti tranzitinių krovinių gabenimo į trečiąsias šalis leidimų limitą 50 tūkst. ir tokiu būdu iš jų vežėjų atimti 150 mln. eurų per metus.

Tačiau neoficialiai kalbama, jog šie veiksmai yra atsakas lenkams, kurie rusų vežėjams Lenkijoje skiria tūkstantines baudas už menkiausius nusižengimus eismo taisyklėms. Kadangi abi šalys niekaip neranda bendro sprendimo ir nesudaro naujos sutarties dėl leidimų, padėtis kasdien vis labiau komplikuojasi. Tiesa, ten, kur du pešasi, laimi trečias - Lietuvos vežėjams padaugėjo darbo, nors kartu jiems tenka kentėti eilėse pasienyje.

Nacionalinės vežėjų asociacijos "Linava" viceprezidentas Jonas Grybauskas LŽ sakė, kad vien tik pasienyje su Baltarusija nusidriekė 13-14 kilometrų vilkikų eilė. Vakar ties Medininkais stovėjo 450, o ties Lavoriškėmis - 245 krovininės transporto priemonės. Tai maždaug 5 kartus daugiau nei įprastai. "Padėtis dėl leidimų tarp Rusijos ir Lenkijos buvo įtempta dar praėjusiais metais, o dabar pasiekė piką. Kol abi šalys neras bendro susitarimo, tol situacija išliks įtempta. Mano žiniomis, Rusijos ir Lenkijos derybininkai susitiks tik rytoj. Jei jiems pavyks rasti bendrą kalbą, padėtis turėtų pradėti normalizuotis, jei ne - liks panaši kaip ir dabar", - kalbėjo J.Grybauskas.

Siųs daugiau keltų

Kol derybos stringa, tiek vienos, tiek kitos valstybės vežėjai ieško būdų, kaip nugabenti prekes užsakovams. Rusai jau "okupavo" į Europą, aplenkiant Lenkiją, plaukiančius keltus. Matydama, kad konfliktas dėl leidimų vežėjams gali likti neišspręstas ir kitą savaitę, Danijos kapitalo Klaipėdos keltų bendrovė "DFDS Lisco" nuo šeštadienio planuoja didinti reisų skaičių į Vokietijos uostą Zasnicą. Šiuo metu bendrovės keltai šia kryptimi pirmyn ir atgal plaukia triskart per savaitę, o nuo sausio 29 dienos jie kursuos 6 kartus. Kaip BNS sakė "DFDS Lisco" komunikacijos vadovas Vaidotas Klumbys, toks sprendimas priimtas laikinai - dviem savaitėms, vėliau padėtis bus dar kartą įvertinama ir tuomet paaiškės, ar toks tvarkaraštis bus pratęstas.

Papildomai į Zasnicą plaukios keltas "Kaunas", kuris dabar plaukioja reisu Klaipėda-Karlshamnas. Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos atstovai sakė sveikinantys tokią iniciatyvą.

Koziris Lietuvai

Kaip rusai žvalgosi alternatyvių kelių į Vakarus, lenkai ieško galimybių, kaip nugabenti krovinius Rytų kryptimi. Dėl to darbo padaugėjo Lietuvos įmonėms. Kauno teritorinės muitinės atstovė Kristina Vasiukevičiūtė LŽ teigė, kad vilkikų muitinėse ir krovinių terminaluose sparčiai pradėjo daugėti pirmadienį, o šiomis dienomis jau nusidriekė didžiulės eilės. Mat lenkai samdo mūsų šalies įmones, kad šios krovinius nugabentų iki užsakovų.

Krovinių terminalą Jonavoje turinčios bendrovės "Talga" direktorius Vytautas Micpovilis LŽ patvirtino, kad lenkų vilkikai yra užplūdę Lietuvos terminalus. Anot jo, kai kuriuose terminaluose lenkai savo prekes tik perkrauna, o kai kuriuose - saugo, kol randa bendrovę, galinčią jas nugabenti klientui. "Kroviniai per Lietuvą keliauja iš įvairių šalių. Paprastai iki mūsų valstybės atkakę vežėjai negrįžta atgal, o ieško būdų, kaip krovinius toliau gabenti jau ne savu transportu", - sakė V.Micpovilis.

Lietuvos vežėjai nesinaudoja komplikuota padėtimi ir tikina, kad paslaugų kainų dėl to nedidina. Tačiau jie neslepia, kad užsakymų ženkliai padaugėjo. Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos "Lineka" prezidentas, bendrovės "Schenker" vykdomasis direktorius Edmundas Daukantas įsitikinęs, kad dabar vežėjai ir terminalų valdytojai turi galvoti ne apie vienkartinę sėkmę, bet apie tai, kaip spontanišką bendradarbiavimą su lenkais paversti ilgalaikėmis sutartimis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"