TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lenkų noras įsigyti "Klaipėdos naftą" vėsta

2009 03 16 0:00
Prieš dešimtmetį "Klaipėdos naftos" terminale pastatyta degalų pilstymo į autocisternas įranga iki šiol nenaudojama.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Valdžios ir verslo diskusijos apie degalų kainas bei į bendrovės "Mažeikių nafta" pusę paleistos kritikos strėlės gali pakoreguoti jos akcininkų lenkų planus dėl naftos produktų eksporto krypties.

Lenkijos naftos koncerno "PKN Orlen" valdomos bendrovės "Mažeikių nafta" gynybinė taktika aiškinti degalų importo į Lietuvą galimybes ir vieši samprotavimai, kad bendrovei "Klaipėdos nafta" užsiimti importu būtų ekonomiškai nenaudinga, sukėlė pastarosios nepasitenkinimą.

"Už svetimą įmonę, juolab valstybinę, tokių dalykų nereikėtų kalbėti", - mano Jurgis Aušra, "Klaipėdos naftos" generalinis direktorius. Jo teigimu, bendrovė visus Vyriausybės nurodymus privalo vykdyti be komentarų ir jau yra paskelbusi pranešimą, kad importuoti degalus techniškai pasirengusi.

Prieš dešimtmetį rekonstruojant Klaipėdos naftos terminalą buvo numatyta šviesiųjų produktų importo galimybė, nors pastatyta degalų pilstymo į autocisternas įranga iki šiol faktiškai nenaudojama.

Įmonės interneto svetainėje skelbiama: "Terminale yra įrengta autocisternų pripylimo aikštelė, kurioje vienu metu galima pripilti keturis benzinvežius. Todėl terminalas turi technines galimybes priimti jūra pristatomus benziną ir dyzeliną, skirtus Lietuvos vietinei rinkai, prieš tai su krovinio siuntėju suderinus priėmimo sąlygas (tiekimo grafikus, krovinio kokybės parametrus ir pan.)."

"Mažeikių naftos" vyriausioji finansininkė Vita Petrošienė neslepia nuomonės, kad energetikos ministro Arvydo Sekmoko įpareigojimas parengti "Klaipėdos naftos" terminalą degalų importui, neatitinka ekonominės logikos. Naftos versle prekybos ryšiai ir transportavimo keliai esą susiklosto ne per vienus metus. Ji mano, jog dominuojanti "Mažeikių naftos" padėtis šalies rinkoje atsirado kaip tik dėl to, kad produkcijos gamybos ir didmeninės prekybos kainos yra konkurencingos, o skirtumus šalyse kaimynėse esą sukūrė nevienodi akcizai.

"Mažeikių nafta" pagal 2008 metų pardavimą buvo didžiausia Lietuvos eksportuotoja. Į užsienio rinkas ji pardavė 7,3 mln. tonų, arba 80 proc., naftos produktų, kurių vertė 13 mlrd. litų.

LŽ paklausta, ar nesusiję pastaruoju metu paaštrėję kaltinimai "Mažeikių naftai" dėl rinkos monopolizavimo ir Vyriausybės nuostata neparduoti lenkams "Klaipėdos naftos" akcijų, dėl kurių koncernas "PKN Orlen" yra ne kartą kalbėjęs su Vyriausybe, V.Petrošienė sakė: "Eksporto terminalas reikalingas, suprantama, kad akcininkams norisi jį kontroliuoti, mat daugiau kaip pusė produkcijos išvežama jūra. Bet "Mažeikių naftos" akcininkai nėra "užstrigę" prie "Klaipėdos naftos" - esama ir kitų kelių, tokių kaip terminalai Latvijoje, taip pat Būtingė."

Per Klaipėdą pernai buvo išgabenta 4,4 mln. tonų Mažeikių įmonės produktų, tai sudarė apie 60 proc. "Klaipėdos naftos" apyvartos. Per pirmus du mėnesius pernai ir šiemet išgabenta beveik tiek pat - daugiau kaip po 1,4 mln. tonų naftos produktų.

Anksčiau būta beveik šantažuojančių Lietuvos valdžią lenkų pareiškimų, kad negavę "Klaipėdos naftos" bus priversti mažinti Mažeikių gamyklos darbuotojų. Tačiau šiuo metu bendrovėje jau atleidinėjami darbuotojai - dėl smukusio naftos produktų vartojimo šalyje ir dėl bendros ekonominės situacijos mažinant sąnaudas. Tai, pasak V.Petrošienės, didelė nelaimė Mažeikiams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"