TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lietuva stengiasi išjudinti "Rail Balticą"

2006 10 27 0:00
Europinio standarto geležinkelio projekto koordinatorius Pavelas Telička ragina valstybes neatidėlioti sprendimo, nes dabartinių geležinkelių infrastruktūra sensta ir jos eksploatavimas kasmet brangs.
Nuotrauka: @ "Lietuvos žinios"

Lietuva viliasi įtikinti Lenkiją ir Latviją bei Estiją, kad jau kitais metais reikia pradėti projektuoti, o po poros metų ir statyti geležinkelį "Rail Baltica", kuris Baltijos valstybes sujungtų su Skandinavijos ir Europos geležinkelių tinklais

Vakar Vilniuje pristatyta Europos Komisijos (EK) užsakymu Danijos kompanijos COWI parengta europinės vėžės geležinkelio "Rail Baltica" galimybių studija. Joje teigiama, kad "Rail Balticos" geležinkelio projektas yra ekonomiškai pagrįstas.

"Valstybėms (Lenkijai, Lietuvai, Latvijai ir Estijai - aut.) reikia iki šių metų pabaigos apsispręsti, kurį iš trijų šio projekto variantų pasirinkti ir kada pradėti projektavimo, statybos darbus ir suplanuoti finansavimą. Dabar - rengiantis 2007-2013 metų finansiniam laikotarpiui - pats tinkamiausias laikas valstybėms priimti bendrą sprendimą", - teigė "Rail Balticos" projekto koordinatorius Pavelas Telička.

Šalys gali rinktis vieną iš trijų šio projekto variantų. Pirmas iš jų - europinės vėžės geležinkelį tiesti nuo Varšuvos iki Talino (Helsinkio). Tai kainuotų apie 2 mlrd. eurų (beveik 7 mlrd. litų) Antras variantas - modernizuoti dabartinius geležinkelius, kad traukiniai važiuotų 120 km/h greičiu, - tai kainuotų 1,1 mlrd. eurų (3,8 mlrd. litų). Trečias būdas - greitąjį europinės vėžės geležinkelį tiesti iki Kauno. Juo važiuodami traukiniai pasiektų 160 km/h greitį.

Stengiasi tik Lietuva

Pasak EK regioninės politikos generalinio direktorato direktorės Natalijos Kazlauskienės, Lietuva yra "Rail Balticos" projekto katalizatorė ir vienintelė suplanavo lėšas jam įgyvendinti. Tačiau dar yra laiko įtikinti ir gretimas valstybes, kad joms taip pat naudinga europine vėže susijungti su Europos geležinkelių tinklu.

Ekonomistai ir transporto specialistai prognozuoja, jog ateinantį dešimtmetį geležinkelių transportas bus vienas saugiausių, greičiausių ir labiausiai tausojančių gamtą. Daugelis Europos valstybių investuoja į geležinkelių infrastruktūros modernizavimą, greitaisiais traukiniais sujungia miestus ir valstybes.

Susisiekimo ministerija šių metų balandžio 26 dieną pateikė paraišką gauti paramą iš TEN-T tinklo plėtros fondo (6,951 mln. eurų ir tiek pat iš šalies biudžeto) projekto "Rail Baltica" ruožo nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno - detaliojo plano ir techninio projekto pirmojo etapo (nuo valstybės sienos iki Marijampolės) darbams. Šiame ruože planuojama nutiesti naują europinės vėžės geležinkelių liniją kroviniams ir keleiviams gabenti.

Bandys įtikinti lenkus

Šių metų rugsėjo 7 dieną Baltijos šalių transporto ministrai pasirašė deklaraciją, kurioje įsipareigojo iki 2007 metų liepos 1 dienos parengti ir suderinti 2007-2013 metų nacionalines "Rail Balticos" projekto įgyvendinimo priemones.

Šiomis dienomis susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius dėl "Rail Balticos" valstybių sienos kirtimo vietos tarsis su Lenkijos transporto ministru, o gruodžio mėnesį tikimasi su šiuo projektu susijusius klausimus aptarti Baltijos valstybių ir Lenkijos ministrų pasitarime Briuselyje, dalyvaujant EK pirmininkui Jose Manueliui Barroso. Pasak Butkevičiaus, svarbu, kad "Rail Balticos" projekto finansavimą visos valstybės įtrauktų į savo 2007-2013 metų nacionalinius plėtros planus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"