TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lietuva – vieni iš Kazachstano vartų į Europą

2014 01 27 17:45
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Lietuvoje šiandien viešėjęs Kazachstano užsienio reikalų ministras Jarlanas Idrisovas džiaugėsi augančia prekybos tarp mūsų šalių apyvarta ir dėstė ambicingus planus nutiesti transporto tiltą nuo Kinijos pakrantės iki Baltijos jūros.

Bendraudamas su Lietuvos žiniasklaidos atstovais, J.Idrisovas teigė, kad ekonominis Lietuvos ir Kazachstano bendradarbiavimas yra akivaizdžiai efektyvus ir perspektyvus: praėjusiais metais prekių apyvarta tarp šalių sudarė 700 mln. JAV dolerių (1,8 mlrd. litų) ir viršijo ikikrizinį lygį. Susitikimuose su aukščiausiais Lietuvos vadovais J.Idrisovas aptarė tikslą artimiausiai ateičiai – pasiekti 1 mlrd. dolerių (2,5 mlrd. litų) prekybos apyvartą.

Tiltas iš Kinijos į Europą

Tačiau perspektyviausia bendradarbiavimo sfera, pasak ministro, yra transportas. Šioje srityje Kazachstanas puoselėja ambicingus planus nutiesti krovinių pervežimo tinklą iš Kinijos į Europą. Siekdamas šio tikslo, Kazachstanas jau įsigijo terminalą viename iš Kinijos uostų ir šiuo metu ieško galimybių pratęsti transporto koridorių iki Baltijos jūros.

Mūsų regione Kazachstanas tiria galimybes gabenti krovinius per Baltijos šalių ir Rusijos uostus. Tarp numatomų projektų J.Idrisovas paminėjo ir galimybę mūsų regione kurti logistikos centrus, kurių Lietuvoje potencialiai galėtų būti net trys: Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Tačiau kol kas šie planai yra daugiau teorinėje stadijoje.

Taip pat kol kas sunku įvardyti, apie kokias investicijų apimtis būtų kalbama, tačiau ministras paminėjo, kad į terminalą Kinijoje Kazachstanas investavo apie 25 mln. JAV dolerių (63 mln. litų). Paprašytas įvardyti priežastis, kodėl apsikeitimas investicijomis tarp mūsų šalių yra vangus (7 mln. JAV dolerių (17,7 mln. litų) Lietuvoje ir 10 mln. dolerių (25 mln. litų) Kazachstane), J.Idrisovas išsakė nuomonę, kad tiek Lietuva, tiek ir Kazachstanas yra šalys, kurios šiuo metu yra labiau suinteresuotos pritraukti užsienio investicijas, todėl apie jų augimą dvišalių santykių kontekste galima kalbėti tik perspektyvoje.

Pasak ministro, lemiamą vaidmenį šiuose planuose vaidins tai, kokias sąlygas regiono šalys pasiūlys krovinių vežėjams, nes „niekas kitas, o tik verslininkai pasirenka krovinių gabenimo maršrutus ten, kur jiems yra sudaromos pačios palankiausios sąlygos“. Pokalbio metu kaip pavyzdys buvo paminėti Klaipėdos ir Rygos uostai, kurie konkuruoja kokybės ir kainodaros srityse. Šiuo metu Kazachstano verslas mieliau renkasi Rygą, kurios uoste paslaugos yra šiek tiek pigesnės.

Be to, ministras pažymėjo, kad visos valstybės, galimai dalyvausiančios transporto tilto kūrime (Kinija, Kazachstanas, Rusija, Baltarusija ir Baltijos šalys) vadovaujasi pragmatiniais sumetimais, todėl ne mažiau svarbu yra pasiekti visiems priimtiną formulę, pavyzdžiui tranzito tarifų sferoje. Pasak ministro, kalbos apie tai, kad Rusija vaidina šiame kontekste obstrukcinį vaidmenį yra nepagrįstos.

„Strategija 2050“

Pasak ministro, transportas yra viena iš sričių, kurioms skiriamas didelis dėmesys neseniai parengtoje šalies vystymosi iki 2050 metų strategijoje. Didelis dėmesys joje taip pat skirtas energetikos klausimams. Tai sfera, kurioje Kazachstanas puoselėja ne mažiau ambicingus planus: atsinaujinantys šaltiniai ateityje turėtų užimti apie 50 proc. dalį bendroje šalies elektros energijos gamyboje.

Tuo pat metu Kazachstanas, būdamas didžiausias pasaulyje urano gamintojas ir tiekėjas, neapleidžia ir atominės energetikos. Planuojama ir šio sektoriaus plėtra, įskaitant ir naujo reaktoriaus statybą. Tačiau atominės energetikos dalis bendroje šalies gamyboje nebus tokia didelė, kaip atsinaujinančių šaltinių ir sudarys apie 10-15 proc.

Ilgalaikėje šalies strategijoje J.Idrisovas išskyrė ir žemės ūkio svarbą. Kazachstanas ketina modernizuoti ir efektyviau išnaudoti šią pramonės šaką. Šioje sferoje taip pat yra nemažai perspektyvų bendradarbiauti su Lietuva, mat Kazachstanas yra labai suinteresuotas perimti Lietuvos patirtį žemės ūkio produkcijos perdirbimo sferoje. Pasak ministro, šiuo atveju kalbama ne tik apie bendrų įmonių steigimą, bet ir aktyvų bendradarbiavimą mokslinėje sferoje, t.y. diegiant inovacijas žemės ūkyje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"