TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lietuviai - didžiausi optimistai Rytų Europoje

2014 10 31 6:00
Artūras Urbonavičius: „Laimė priklauso ne nuo pinigų, o pasitikėjimas – ne nuo turėjimo.“ Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Europoje 2014 metų trečiąjį ketvirtį vartotojų pasitikėjimo indeksas didėjo iki 78. Tarp Baltijos šalių optimistiškiausios buvo Lietuvos vartotojų nuotaikos – indeksas siekė 86 punktus, tuo metu Estijos – 80, Latvijos – 78. Tokias tendencijas rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vartotojų pasitikėjimo ir išlaidų planavimo tyrimas.

Šiandien Lietuvos vartotojai yra didžiausi optimistai visoje Rytų Europoje. Jų nuotaika kyla nuo 2011 metų antrojo ketvirčio.

Iš pesimistų – į optimistus

„Nielsen“ Prekybos analitikos skyriaus vadovas Rytų Europai Artūras Urbonavičius LŽ komentavo, kad nuotaikų gerėjimas dažniausiai būna susijęs su pirkimu. Atlikdama tyrimą ir skaičiuodama pasitikėjimo indeksą visame pasaulyje „Nielsen“ užduoda vartotojams tris paprastus klausimus: kaip jie vertina perspektyvas susirasti darbą, kaip vertina asmeninius finansus, ar dabar tinkamas metas pirkti brangesnius pirkinius?

„Šis subjektyvus vartotojų pasitikėjimas rodo jų norą arba nenorą išlaidauti, o tai savo ruožtu didžiąja dalimi lemia šalies ekonomikos būklę. Tad galime konstatuoti, kad Lietuvoje pokrizinės nuotaikos baigėsi, pasiekėme gerų makroekonominių rodiklių, ir tai atspindi vartotojų pasitikėjimo indeksas“, - teigė A. Urbonavičus.

Šių metų antrąjį ketvirtį Lietuvos vartotojų pasitikėjimo rodiklis buvo 82. Per ketvirtį jis pakilo 4 punktais. A. Urbonavičius tvirtino, kad Lietuvos vartotojai yra labiausiai pasitikintys visoje Rytų Europoje.

„Kita vertus, krizės įkarštyje mes, lietuviai, buvome didžiausi pesimistai pasaulyje. Taigi atsigavimas akivaizdus“, - dėstė pašnekovas.

A. Urbonavičius pabrėžė, kad Lietuva nėra vienalytė. Keturiasdešimtmečių ir vyresnių žmonių pasitikėjimas ne toks stiprus kaip jaunesnių - beveik 20 procentinių punktų atsilieka nuo šalies vidurkio. Optimistiškiausia grupė – iki 30 metų. „Kalbame apie skirtingas Lietuvas – pesimistišką, vyresnių žmonių, ir optimistišką - jaunesnių“, - sakė "Nielsen" atstovas.

Jo manymu, lietuviai visada leido sau labiau džiaugtis ar liūdėti negu racionalūs estai. O Latvijoje, kurioje gyvena daug rusakalbių, pasitikėjimas visuomet šiek tiek lenkdavo Lietuvos indeksą. „Tam turi įtakos nacionalinis charakteris. Slavai paprastai yra optimistiškesni už baltus. Didžiausi pasaulyje optimistai - turtingų valstybių, tokių kaip Šveicarija, Norvegija, Danija, vartotojai, taip pat kai kurių vargingesnių Azijos šalių, pavyzdžiui, Indonezijos, Filipinų, Vietnamo, gyventojai. Laimė priklauso ne nuo pinigų, o pasitikėjimas – ne nuo turėjimo“, - svarstė A. Urbonavičius.

Viršijo prieškrizinį lygį

Trečiąjį 2014 metų ketvirtį pasaulinis vartotojų pasitikėjimo indeksas siekė 98 – nuo metų pradžios jis šoktelėjo 2 punktais ir jau viršija prieškrizinį lygį.

„Naujausi tyrimo rezultatai rodo atsargaus optimizmo tendenciją – pasaulio gyventojai vis rečiau reiškia susirūpinimą ekonomika. Tačiau vartotojų pasitikėjimo indeksas beveik visose rinkose dėl įvairių regioninių ir valstybinių veiksnių augo lėčiau ir netolygiai. Europai tiesioginę įtaką darė Ukrainos geopolitinė krizė. Visas žemynas taip pat yra atsidūręs kritinėje kryžkelėje dėl vykdomos politikos siekiant užkirsti kelią defliacijai ir taip paspartinti augimą“, – kalbėjo „Nielsen“ vyresnysis viceprezidentas Louise‘as Keely.

Jo teigimu, skiriasi net didžiųjų pasaulio valstybių vartotojų pasitikėjimas ir jo didėjimo tempas. JAV šis rodiklis, palyginti su antruoju ketvirčiu, kilo keturiais punktais (iki 108), Vokietijoje – vienu punktu (iki 97), Jungtinėje Karalystėje – trimis (iki 93), Japonijoje – keturiais (iki 77). Kinijoje gyventojų pasitikėjimo indeksas nekinta ir sudaro 111 punktų jau ketvirtą ketvirtį iš eilės.

„Iš besivystančių šalių šiuo metu atnaujintą potencialą demonstruoja Indija, kurios augimo plėtrai turėjo įtakos naujoji vyriausybė. Tuo metu Kinija juda priešinga kryptimi, nes čia ekonomika ir vėl buvo nukreipta į didesnį vartojimą viduje“, – aiškino L. Keely.

Indijoje užfiksuotas didžiausias - 126 punktų - rodiklis, nors per ketvirtį jis dviem punktais krito. Žemiausias indeksas buvo Italijoje – vos 47. Palyginti su ankstesniu ketvirčiu, jis smuktelėjo keturiais punktais.

Sparčiausiai pasitikėjimo indeksas kilo Australijoje (iki 97) - pasiekė prieš metus buvusį lygį, o krito - Čilėje (iki 85). Čia jis sumažėjo septyniais punktais, lyginant su ankstesniu ketvirčiu.

Tarp regionų pasitikėjimo rodiklis labiausiai augo - keturiais punktais - Šiaurės Amerikoje ir pasiekė 107. Pirmą kartą „Nielsen“ vartotojų pasitikėjimo indekso istorijoje Šiaurės Amerikos regiono rodiklis pasivijo Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono rodiklį, nors šis vienu punktu pakilo.

Trečiąjį ketvirtį, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, pasitikėjimo indeksas taip pat didėjo Vidurio Rytų ir Afrikos regione – čia jis šoktelėjo trimis punktais (iki 96), vienu punktu – Lotynų Amerikos regione (iki 91) ir Europoje (iki 78).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"