TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lietuviai nebeįperka brangių sulčių

2012 07 10 7:55

Šią vasarą lietuviai labiausiai perka vandenį, limonadą, šaltą arbatą ir vis rečiau renkasi už juos brangesnes vaisių sultis.

Rinkos tyrimų bendrovės "Nielsen" duomenimis, karbonizuotų gaiviųjų gėrimų rinka per metus nuo 2011-ųjų gegužės iki 2012-ųjų balandžio, palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, pagal parduotų gėrimų vertę išaugo 8,7 proc., o pagal kiekį - 2,4 procento.

"Vidutinės kainos kilimas 6,2 proc. lėmė spartesnį rinkos vertės augimą. Reikia pabrėžti, kad ši produktų kategorija, kaip ir stiprieji gėrimai bei cigaretės, per pastarosios krizės metus buvo gerokai susitraukusi", - sakė "Nielsen" vadovas Baltijos šalims Artūras Urbonavičius.

"Nielsen" duomenimis, apie 70 proc. Lietuvos gaiviųjų gėrimų rinkos užima maždaug 10 prekės ženklų. Daugiausia parduodama "Coca-Colai" "Pepsico", "Olvi" grupei, "Druskininkų Rasai", "Gubernijai", "Kalnapilio-Tauro" grupei priklausančių produktų.

Pirkėjų įpročius lemia kaina

"Coca-Colos" Baltijos šalių svarbiausių klientų prekybos vadovas Mindaugas Gutauskas LŽ teigė, kad kokakola Lietuvos gaiviųjų gėrimų rinkoje išlaiko pirmaujančias pozicijas. Šių metų sausio-gegužės mėnesiais "Colos" skonio gėrimų segmente "Coca-Cola Hellenic Lietuva" užėmė 78,8 proc. rinkos vertės - tai yra 0,8 procentinio punkto daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2011 metais.

"Mūsų kompanija siekia užtikrinti kuo didesnę produktų įvairovę, kad vartotojai galėtų pasirinkti savo pomėgius ir gyvenimo būdą geriausiai atitinkančius gėrimus bei skonius. Šiemet gaiviųjų gėrimų portfelį papildėme naujomis alternatyvomis: braškių ir kivių skonio "Fanta", energiniu gėrimu "Burn Blue" su mėlynąja agava, obuoliais bei kiviais. Šių naujų skonių gėrimų pardavimo rezultatai ypač džiugina", - neslėpė M.Gutauskas.

Jis pastebėjo, kad konkurencija greito vartojimo prekių kategorijoje itin didelė, o sunkmetis labiausiai paveikė būtent gaiviuosius gėrimus. Siekdama išlaikyti augimo tendencijas, bendrovė detaliau analizavo besikeičiančius vartotojų poreikius.

"Ypač didelę svarbą įgavo ne tik pačios rinkos, bet ir pirkėjų profilio bei jų įpročių analizė. Seniau vartotojai labiau žiūrėdavo pridėtinės vertės, ką jie papildomo gauna pirkdami vieną ar kitą prekę, o šiandien viską lemia kaina", - įsitikinęs M.Gutauskas.

Renkasi natūralų vandenį

Prekybos ir paslaugų įmonės "Gelsva" rinkodaros vadovė Joana Žukienė mano, kad ši įmonė gali drąsiai vadintis viena didžiausių 19 litrų talpos vandens tiekėjų rinkoje. "Labiausiai perkamas negazuotas vanduo "Žalia giria". Mūsų gaiviųjų gėrimų pardavimas per penkis šių metų mėnesius, palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, išaugo net 35 procentais. Tam didžiausios įtakos turėjo asortimento plėtimas - pradėjome gaminti silpnai gazuotą citrinų skonio vandenį. Šiemet planuojame 45 proc. metinį apyvartos augimą", - pasakojo ji.

Į klausimą, kokių problemų turi gaiviųjų gėrimų gamybos verslas, J.Žukienė pateikė netikėtą atsakymą: "Mūsų verslui trukdžių nėra."

Geriamojo vandens gamintojos bendrovės "Druskininkų Rasa" komercijos direktorius Šarūnas Bardauskas pasakojo, kad lietuviai daugiausia perka vidutinės mineralizacijos natūralų mineralinį vandenį "Rasa medium", kuriame gausu mineralų: natrio, magnio, kalcio. Šiemet per penkis mėnesius "Rasos" ženklo produkcijos pardavimo augimas Lietuvos rinkoje siekė apie 3 procentus. "Esminę įtaką pardavimui darė produkcijos kokybės užtikrinimas, jos krepšelio išskirstymas pagal skirtingas mineralizacijas: į mažos mineralizacijos produktų liniją "Rasa Light" ir vidutinės mineralizacijos liniją "Rasa Medium". Dėl naujų produktų atsiradimo šių metų pabaigą planuojame optimistiškai. Stengiamės, kad didelės mineralizacijos išskirtinio skonio produktai padėtų greitai subalansuoti reikiamą mineralų kiekį aktyviai gyvenantiems žmonėms", - kalbėjo jis.

Perkamiausi - vanduo ir limonadas

Mažmeninės prekybos tinklo "Maxima LT" Įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Lina Muižienė teigė, kad per pirmuosius penkis šių metų mėnesius gaiviųjų gėrimų pardavimas "Maximos" prekybos tinkle išaugo apie 3 proc., palyginti su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu.

"Labiausiai kilo vandens (5 proc.) ir vaisvandenių (7 proc.) pardavimas. Iš vaisvandenių sparčiausiai ūgtelėjo gazuoto limonado, šaltos arbatos pardavimas. Sultys bei sirupai praranda populiarumą dėl kainų pokyčių. Palyginti su gaiviaisiais gėrimais, sultys yra gana brangios, todėl dalis žmonių jas keičia į vaisvandenius ar vandenį.

Apskritai gaiviųjų gėrimų pardavimą veikia sezoniškumas, orai ir akcijos. Šalies pirkėjai linkę pirkti tuos gėrimus, kuriems taikomos akcijos", - pastebėjo L.Muižienė.

Vilniuje sultis gaminančios kooperatinės bendrovės "Vaisių sultys" direktorius Aušrydas Tamulionis tikino, kad jo vadovaujamos įmonės produkcija brango mažiau nei vidutiniškai rinkoje, nes kainodaros politiką iš dalies lemia sutartys su didžiausiais prekybos tinklais. Kasmet vis daugiau gėrimų įmonė eksportuoja, daugiausia lietuviškų sulčių "Vaisių sultys" veža į JAV.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"