TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lietuviškam verslui – „Naujos galimybės“

2014 08 26 6:00
Parama „Amber Pasta“ įmonei padėjo laimėti „Metų eksportuotojo“ apdovanojimą.

Verslininkams pastaruoju metu tapo kur kas paprasčiau įsilieti į užsienio rinkas. Pasitelkiant Ūkio ministerijos administruojamą Europos Sąjungos (ES) struktūrinės paramos priemonę „Naujos galimybės“, 2007–2013 m. laikotarpiu šimtams įmonių buvo finansuotas dalyvavimas tarptautinėse parodose ir mugėse. 

Tokius renginius verslininkai ypač vertina, nes jie padeda užmegzti naujų pažinčių bei pajusti rinkos pulsą. Per pastaruosius šešerius metus pagal šią priemonę sudaryta daugiau negu 800 sutarčių ir paskirstyta 111 mln. litų.

Padeda geriau prisistatyti

Paramos priemonė „Naujos galimybės“ įmonėms palengvina su dalyvavimu tarptautinėse parodose susijusius rūpesčius ir padeda geriau pristatyti savo produkciją. Būtent tokia pagalba jau ketvirtą kartą džiaugiasi majonezo ir pomidorų padažus, konservuotas daržoves bei kitus pagardus gaminanti įmonė UAB „Daumantai LT“.

Dalyvavimas tarptautinėse parodose kiekvienai įmonei – puiki proga pristatyti savo produkciją, todėl pasirodyti siekiama kuo geriau. Kaip pasakojo „Daumantai LT“ eksporto vadybininkas Danas Piepalius, parama jiems suteikė galimybę parodose turėti savo atskirą stendą, geriau reprezentuoti įmonę ir jos produkciją, su savimi pasiimti daugiau kolegų.

Tokios parodos verslininkų ypač vertinamos dėl didelio lankytojų ir dalyvių skaičiaus. Pasak D. Piepaliaus, didžiosiose parodose dažnai dalyvauja per 2-3 tūkst. dalyvių, jas aplanko daugiau kaip kelios dešimtys tūkstančių lankytojų iš daugiau nei 100 šalių. Kiekvienoje iš jų įmonė užmezga per 100 naujų kontaktų, todėl kasmet stengiasi dalyvauti bent penkiose.

Tačiau greito rezultato laukiantiems verslininkams, UAB „Daumantai LT“ eksporto vadybininkas pataria neskubėti. Pasak jo, derybos, produktų derinimas ir gamyba pagal užsakymą gali užtrukti ir iki 4-erių metų. Svarbiausia – parodose užsimezgusios pažintys ir įgytos žinios, kurios anksčiau ar vėliau atneša sėkmę.

Pasinaudodama šia priemone per pastaruosius šešerius metus įmonė savo produkciją sėkmingai pristatė 22 parodose. Jose užmegzti ryšiai atvėrė kelius į Suomiją, Daniją, Vokietiją, Angliją, Airiją, Latviją, Kiprą, Slovėniją, Švediją bei kitas šalis.

Padėjo laimėti apdovanojimą

Kenija, Senegalas, Jungtiniai Arabų Emyratai, Europa, – tokias šalis ir žemynus aplankė kita priemone pasinaudojusi įmonė – „Amber Pasta“. 11 skirtingų formų ir 7-ių kokybės lygių makaronus gaminančios įmonės gaminių realizavimo geografija taip pat labai plati. Jos produkcija mėgstama ne tik Europoje, bet ir Afrikoje, Azijoje bei Tolimuosiuose Rytuose.

Tačiau didžiausia sėkmė bendrovę „Amber Pasta“ aplankė 2012 metais, kai ji vidutinių įmonių kategorijoje laimėjo Metų eksportuotojo apdovanojimą. Tais metais įmonės eksportas išaugo net 60 procentų. Toks pripažinimas, anot jos eksporto vadovo Manto Petrausko, – ne atsitiktinumas. Būtent aplankytos tarptautinės parodos leido gerokai padidinti įmonės eksporto mastą ir laimėti svarbų titulą.

„Paramos priemonė „Naujos galimybės“ mums padėjo tokį augimą pasiekti ir tapti Metų eksportuotoju“, – džiaugsmo neslėpė pašnekovas kalbėdamas apie gautą įvertinimą.

Eksporto augimo garantas

„Naujos galimybės“ 2007–2013 m. tarp verslo buvo viena populiariausių priemonių, kurias administruoja Ūkio ministerija. Taip pat viena sėkmingiausių, mat kiekvienai ja pasinaudojusiai įmonei suteikė ilgalaikės naudos: naujų pažinčių, geresnių produkcijos pristatymo galimybių ir augantį eksportą.

Didėjantį eksporto mastą parodė ir Ūkio ministerijos užsakymu atliktas tyrimas, kurio tikslas buvo nustatyti priemonės įtaką ja pasinaudojusių įmonių rodikliams. Rezultatai parodė, kad įmonių, gavusių paramą pagal šią priemonę, eksportas išaugo 13,7 procento.

Per gana neilgą laiką parama pagal šią priemonę pasinaudojo daugiau kaip 500 gamybos ir paslaugų teikimo veiklą vykdančių įmonių, kurių ne mažiau kaip 50 proc. pardavimo sudaro pačios įmonės pagaminta produkcija ar suteiktos paslaugos. Joms buvo padengtos ir dėl dalyvavimo tarptautinėse parodose patirtos išlaidos, kurios apmokėtos taikant fiksuotus įkainių dydžius. Nustatytas įkainis parodo, kokia fiksuota suma bus finansuojamas įmonės dalyvavimas tarptautinėse parodose, mugėse. Priklausomai nuo valstybės, į kurios parodą yra vykstama, įkainis svyruoja nuo 35,1 tūkst. iki 37,4 tūkst. litų.

Paramos priemonė „Naujos galimybės“ iš tiesų pateisino savo pavadinimą. Per pastaruosius šešerius metus ne vienai lietuviškai įmonei ji atvėrė naujas perspektyvas ir padėjo sulaukti sėkmės šalyse, kurios iki tol atrodė sunkiai pasiekiamos.

Užs.V-1707

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"