TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lietuviški grūdai išplauks į užjūrį

2012 08 29 7:47
Vidos Bortelienės nuotrauka/Uosto sandėliai - ne elevatorius, į laivus kraunami tik sausi grūdai.

Įtampa dėl planuojamo dvigubai didesnio nei įprastai grūdų eksporto netrukus turėtų atslūgti - šiomis dienomis Klaipėdos uoste  kviečiai pilami į 60 tūkst. tonų talpos Maršalų salų laivą "Liberty Dream". Rugsėjį laukiama dar trijų didelių "Panamax" tipo laivų.

Per pastarąsias kelias savaites žemdirbiai, grūdų eksportuotojai, geležinkelininkai ir Vyriausybės atstovai garsiai aiškinosi, kas kaltas, kad nėra kur pilti ir laikyti grūdų. Ginčo dalyviai nevengė ranka pamosuoti ir uosto linkme - neva ten vėluojama grūdus iškrauti ir išplukdyti.

Tačiau didžiausius uosto grūdų sandėlius turinčios Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža nurodo, kad logistikos trūkumai nesusiję su krovos paslauga, nes laivus užsako ir prekybą organizuoja uosto klientai.

Kaltininkas - lietus

Per pastaruosius kelerius metus per specializuotą KLASCO grūdų terminalą, į kurį dabar vienu metu telpa 105 tūkst. tonų javų, per metus buvo išgabenama vidutiniškai iki 1,2 mln. tonų įvairių grūdinių kultūrų. Tarsi nujaučiant puikaus derliaus metus, praėjusį rudenį buvo pastatytos 6 talpyklos, kiekviena iš jų - 10 tūkst. tonų talpos. Rapsai kraunami į kitus sandėlius, 9 tūkst. tonų rugpjūtį jau išgabenta mažais laivais.

Tačiau šie metai išskirtiniai ne tiek grūdų derliumi, kiek prastomis javapjūtės sąlygomis. Grūdai pernelyg drėgni vežti tiesiai į uosto sandėlius ir krauti į laivus, o ankstesniais metais jų kartais net nereikėdavo džiovinti.

"KLASCO sandėliuose sukaupta per 100 tūkst. tonų grūdų, per mėnesį galime pasiekti maždaug 320 tūkst. tonų apyvartą. Tai priklauso, ar  dažnai atplauks laivų. O juk yra uoste ir kitų kompanijų, kurios eksportuoja žemės ūkio produktus. Džiaugiamės, kad žemdirbiai užaugino tokį gausų derlių, turime darbo. Bet blogai, kad nukultų grūdų drėgnumas siekia 20 proc., o uostas gali priimti iki 15 proc. drėgnumo javus. Mūsų sandėliai - ne elevatorius, jie skirti laivų kroviniams kaupti. Mūsų klientai atsako už prekės kokybę, niekas nenori viena drėgna partija sugadinti visos laivo siuntos. Drėgnumą tikrina nepriklausomi inspektoriai, būna, kad išsiunčia vagonus iš uosto atgal savininkui. Javapjūtė ir grūdų vežimas į uostą šiemet prasidėjo trimis savaitėmis anksčiau nei pernai. Pagal pasirašytas su klientais sutartis turėtume krauti po 200 tūkst. tonų javų per mėnesį, bet jau dabar matome, kad gali būti atvežta daugiau. Planuojama, kad lietuviškų grūdų per metus iš uosto bus išplukdyta 2,5-3 mln. tonų - dvigubai daugiau nei pernai. Naujo derliaus prekyba visuomet prasideda nuo kamščio, bet per mėnesį ar pusantro jo tikrai nebeliks", - patikino A.Pauža.

Susitarė dėl laivų

Pagrindiniai KLASCO klientai yra pačios didžiausios šalies žemės ūkio kompanijos: "Linas Agro", "Agrorodeo", "Agrokoncerno grūdai", "Agrochemos grūdai". Šiemet, pasak KLASCO vadovo, jos pačios susistatė užsakytų laivų eilę, todėl santykiai su klientais tikrai geri. "Anksčiau buvo kurioziška situacija - klientai ginčydavosi su mumis, kurio laivas bus pirmas. Bet jų sąmoningumas didėja - šiemet patys susitarė. Pagal grafiką, sudarytą iki rugsėjo vidurio, trys dideli laivai plauks vienas po kito, o kaip toliau - dar nematome. Naktį pradėti pilti grūdai į laivą "Liberty Dream", jei nelis, jis bus pilnas per 4-5 dienas. Laivas atplaukė neišvalytas, todėl krovos pradžia užtruko. Taip retai būna, nes 90 proc. visų laivų paimti krovinių atplaukia švarūs. Mūsų terminalo linijų pajėgumas - 15 tūkst. tonų grūdų į laivą per parą. Vagonai neužsibūna uoste", - krovos pobūdį aiškino A.Pauža.

Į laivą "Liberty Dream" planuojama supilti iki 63 tūkst. tonų grūdų, tikslesnį kiekį nustatys klientas. Tad anksčiau KLASCO pasiektas  rekordas - 65 tūkst. tonų grūdų į vieną laivą - šįkart viršytas nebus.

Pasak A.Paužos, šiemet, kitaip nei ankstesniais metais, į uostą vežami tik lietuviški grūdai. Iš Rusijos pasiūlymų negauta, nes ten prastesnis derlius. Tačiau jų gali būti pateikta ateinančių metų  pradžioje, kai paaiškės vietinės rinkos poreikiai.

KLASCO numato plėsti sandėlių ūkį dar 100 tūkst. tonų talpos plotu. Nors tie sandėliai nebus specializuoti, kritiniais atvejais, pasak A.Paužos, į juos bus galima pilti ir grūdus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"