TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lietuvoje toliau auga prekyba internetu

2013 01 21 11:33
AFP/Scanpix nuotrauka

Remiantis strateginių rinkos tyrimų įmonės „Euromonitor International“ duomenimis, 2011-2012 metais prekyba internetu Lietuvoje išaugo beveik 22 proc., pasiekdama 485,7 milijonus litų.

Labiausiai per 2011-2012 metų laikotarpį išaugo internetinė prekyba maistu bei gėrimais. Internete parduodamų maisto produktų, gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų rinkos vertė šiuo laikotarpiu padidėjo daugiau nei 80 proc., lyginant su praėjusiais metais. Antroje vietoje liko internetinė prekyba baldais ir namų tekstile – ji augo ketvirtadaliu; trečioje – namų apyvokos bei elektronikos prekės (19 proc.)

Nepaisant to, kad internetinės prekybos maistu ir gėrimais rinka 2011-2012 m. augo sparčiausiai, didžiausią internetinės prekybos dalį (26 proc.) 2012 m. sudarė prekyba drabužiais ir avalyne. Jos rinkos vertė 2012 m. pasiekė 126,6 mln. litų. Internetinė elektronikos prekių rinka išaugo iki 126,4 mln. litų, o maisto ir gėrimų – 71,3 mln. litų. Baldų ir namų tekstilės pardavimai internete viršijo 21,2 mln. litų, kosmetikos – 8,1 mln. litų.

Pagal internetinės prekybos dalį (2,6 proc.), Lietuva šiek tiek lenkia Rytų Europos vidurkį, kur prekyba internetu vidutiniškai sudaro 2,4 proc. visų pardavimų, bet vis dar atsilieka nuo Vakarų Europos, kurioje internetiniai pardavimai užima 4,5 proc. rinkos. Pavyzdžiui, Vokietijoje internetu parduodama 5 proc. visų prekių, Danijoje – 6,6 proc., o Didžiojoje Britanijoje – net 10 proc.

Interneto pardavimų rinkos augimą skatina keletas priežasčių. Visų pirma, pardavimus internete didina augantis interneto vartotojų skaičius, nepaisant to, kad Lietuvoje trečdalį gyventojų sudaro senyvo amžiaus žmonės. 2010 m. 62 proc. Lietuvos gyventojų naudojosi internetu; 2011 m. tokių gyventojų buvo jau 65 proc. Prognozuojama, kad 2012 m. interneto vartotojų skaičius Lietuvoje išaugs iki 67 proc.

Kita vertus, internete parduodamų prekių kaina neretai būna žemesnė nei prekybos centruose – tai turi didelės įtakos vartotojų pasirinkimui. Žemesnę kainą internete taip pat garantuoja pastaruoju metu itin išpopuliarėję grupinio apsipirkimo portalai, kurie, anksčiau koncentravęsi į paslaugų pardavimą, pradėjo siūlyti platesnį prekių asortimentą.

Internetas taip pat suteikia galimybę greitai ir patogiai palyginti keliose parduotuvėse parduodamas prekes. Nors dauguma prekybos centrų platina akcijinius leidinius, Lietuvoje vis labiau populiarėja kainų palyginimo portalai, kurie leidžia greitai ir patogiai peržiūrėti akcijuojamų prekių kainas skirtingose parduotuvėse neišeinant iš namų.

Įmonė „Euromonitor International“ prognozuoja, kad internetinės prekybos apimtys Europoje bei Lietuvoje ir toliau augs. Iki 2017 m. prekyba internetu Europoje augs 80 proc., o Lietuvoje - 144 proc. arba vidutiniškai 16 proc. kasmet. 2017 m. internetinė prekyba Lietuvoje sudarys 4,5 proc. visų pardavimų.

„Euromonitor International“ informacija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"