TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Lietuvos geležinkeliai" brangins paslaugas

2006 11 16 0:00
"Lietuvos geležinkelių" vadovas Stasys Dailydka sako, kad didinti tarifus verčia investicijos į riedmenis, būtinybė darbuotojams kelti algas.
LŽ archyvo nuotrauka

Prastesnius finansinius rodiklius planuojantys "Lietuvos geležinkeliai" kitais metais 3-8 proc. žada kelti vežimo tarifus. Toks geležinkelių žingsnis sumažintų Klaipėdos uosto konkurencingumą.

"Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Stasys Dailydka teigia, kad šiemet dėl avarijos "Mažeikių naftoje" smuko naftos produktų vežimas. Vietoje planuoto 7,6 mln. tonų naftos produktų vežimo šiemet planuojama vežti maždaug 6 mln. tonų, o kitąmet - 5 mln. tonų.

Bendrovė nesitiki pakartoti praėjusių metų rezultatų, kai buvo gabenta 49,7 mln. tonų krovinių, gauta 1,1 mlrd. litų pajamų ir 96 mln. litų grynojo pelno.

"Krovinių ir pajamų didėjimo neprognozuojame ir ateinančiais metais, todėl manome, kad geriausiu atveju pasieksime šių metų lygį. Įvertinant tai, kad turime kelti atlyginimus darbuotojams ir didinti investicijas į riedmenų parką, ateinančiais metais atsidursime ne visai geroje ekonominėje situacijoje", - kalbėjo Dailydka per Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) posėdį Klaipėdoje.

Monopolininko diktatas

Šiemet Klaipėdos uoste laukiama 23 mln. tonų apyvartos. Geležinkeliu atvežama ir išvežama 70 proc. krovinių, daugiausia - į tris stambiausias bendroves.

"Lietuvos geležinkelių" vadovas nurodė, kad pajamos iš krovinių vežimo į Klaipėdos uostą sudaro vos keletą procentų visų pajamų, o vežant kai kurias prekes patiriami milijoniniai nuostoliai. Vidutiniškai 7 paras uoste prastovi vagonai, todėl sulaukiama užsienio partnerių pretenzijų.

Bendrovę maitina ir keleivių vežimo nuostolius dengia Kaliningrado tranzitas, šio srautas šiemet turėtų pasiekti 17 mln. tonų. Tačiau akivaizdus Kaliningrado uosto krovos nuosmukis "Lietuvos geležinkelių" bendrovę verčia nerimauti.

Kompensuoti mažėjančias pajamas monopolininkė numato keldama krovinių vežimo kainas. "Rusijos geležinkeliai tarifus kasmet didina 12 proc., o mes numatome 2007 metais kelti tik 3-8 procentais", - teisinosi įmonės vadovas.

Didėjančią išlaidų naštą "Lietuvos geležinkeliai" nuolat užkrauna ant Klaipėdos uosto įmonių pečių. Vežimo tarifai pastarąjį kartą prieš metus padidinti 8 proc., o nuo šių metų liepos daugiau kaip dvigubai pabrango vagonų naudojimo mokestis.

Alina uostą

Verslininkai "Lietuvos geležinkelių" taikomą praktiką laiko ydinga. Jų teigimu, be paliovos didinama krovinių vežimo į uostą kaina mažina Klaipėdos uosto konkurencingumą rinkoje.

Pasak LPK viceprezidento Rimo Varkulevičiaus, pramonininkai kreipėsi į Vyriausybę, kad dėl geležinkelių įmonės veiksmų blogėja uosto darbas. "Nepritariame pozicijai, kad kylant energetikos, darbo užmokesčio ir kitoms sąnaudoms būtų keliami ir "Lietuvos geležinkelių" tarifai. Juk tas pats vyksta ir Klaipėdos uoste, tačiau įmonės negali klientams kelti paslaugų kainų, nes pabrangintų visą logistikos grandinę", - aiškino Varkulevičius.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidento Aloyzo Kuzmarskio teigimu, Klaipėda tarp Baltijos uostų pagal krovos tempus yra antra nuo galo, o krovos tarifai kinta į mažėjančią pusę ir šiuo metu yra patys mažiausi - trečdaliu mažesni nei Kaliningrade ir bemaž perpus mažesni nei Sankt Peterburgo uoste.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"