TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Lietuvos geležinkeliai" jaučiasi apgaudinėjami

2008 09 12 0:00
Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atstovai patvirtino, kad "Mažeikių naftos" skolos sparčiai didėja.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Konfliktui tarp dviejų strategiškai svarbių Lietuvos bendrovių "Lietuvos geležinkeliai" ir "Mažeikių nafta" įgaunant vis didesnį pagreitį, trečiadienį "Lietuvos geležinkeliai" surengė spaudos konferenciją, kurioje atskleidė pastarųjų mėnesių įvykius ir galimas jų pasekmes.

Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atstovai patvirtino, kad kol kas situacija tarp partnerių į gera nekrypsta, o "Mažeikių naftos" skolos nemažėja. Nuo birželio 1 iki rugsėjo 1 dienos naftos bendrovės nepriemoka sudarė 43 mln. litų, o šiuo metu skola toliau didėja. Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka atskleidė, kad nuo rugsėjo 1 dienos "Mažeikių nafta" "Lietuvos geležinkeliams" nemoka nė cento, nors nuolatos teikia paraiškas gabenti produktus, o vežėjas jas įvykdo.

"Mes nesuprantame, ko tokiu elgesiu "Mažeikių nafta" siekia. Skolos didėja labai sparčiai, jei skola pasieks 100 mln. litų, tai gali būti didelis smūgis įmonei, nes mes esame suplanavę šiuos pinigus investuoti. Galėtume nutraukti "Mažeikių naftos" produktų vežimą, tačiau to tikrai nedarysime, nes tai būtų be galo didelis smūgis visam Lietuvos ūkiui", - tvirtino bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas.

Ilgas procesas

A.Šimėnas neatskleidė dar 1999 metais tarp bendrovių sudarytos ir iki šių metų rugsėjo 1 dienos galiojusios sutarties detalių, bet patvirtino, kad ji buvo gerokai palankesnė naftos produktų gamintojai. Joje buvo numatyti galimi skirtingi tarifai, jei "Mažeikių nafta" įvykdys tam tikras sąlygas.

Sustojus produktų tiekimui naftotiekiu "Družba" ir aiškėjant, kad jis artimiausiu metu nebus atnaujintas, šių metų sausio mėnesį "Mažeikių nafta" paprašė "Lietuvos geležinkelių", kad šie taikytų bendrovei mažesnius krovinių vežimo tarifus, nes naftos nebegalima transportuoti vamzdynu. "Lietuvos geležinkeliai" pareiškė, jog taikyti mažesnius tarifus nėra pagrindo, nes nėra tenkinama 1999 metų sutartyje įtvirtinta sąlyga. Nors "Mažeikių nafta" neginčijo ir neginčija netenkinanti šios sąlygos, gegužės pradžioje ji vienašališkai pareiškė nuo birželio 1 dienos mokėsianti už paslaugas tarifu, kuris yra net 2,2 karto mažesnis už įprastą rinkos kainą.

"Mažeikių nafta" savo ketinimus netrukus įvykdė - įmonės darbuotojai vežimo dokumentuose pradėjo rašyti netinkamai apskaičiuotus krovinių vežimo įkainius ir buvo dėl to įspėti oficialiu raštu, kurį "Lietuvos geležinkeliai" išsiuntė birželio 3 dieną. Jame buvo pareikalauta tinkamai ir laiku atsiskaityti bei nurodyta, kad prievolių vengimo atveju "Lietuvos geležinkeliai" bus priversti kreiptis gynybos. Po dviejų savaičių bendrovė "Mažeikių naftai" pateikė pretenziją dėl netinkamo įsipareigojimų vykdymo. Nesulaukusi jokio atsakymo, liepos 11 dieną inicijavo arbitražo procesą ir po savaitės pateikė ieškinį arbitražui.

Tačiau naftos produktų gamintoja vilkino arbitražo suformavimo procesą, o "Lietuvos geležinkeliai" dėl to per mėnesį patirdavo daugiau nei 10 mln. litų nuostolį. Arbitražą suformavus, rugpjūčio 8 dieną "Mažeikių nafta" pateikė priešieškinį arbitražui, prašydama pripažinti 1999 metų sutartį galiojančia bei priteisti žalą dėl lengvatinių tarifų netaikymo.

"Mažeikių nafta" nori ir toliau piktnaudžiauti - mums mokėti simbolinę kainą už transportavimą ir pasipelnyti iš savo klientų nustatydama dideles kainas", - tvirtino S.Dailydka. Nematydama kitos išeities, geležinkelių bendrovė liepos pabaigoje pranešė "Mažeikių naftai", jog nuo rugsėjo 1 dienos nutraukia sutartį dėl esminio jos pažeidimo.

Šalies ūkis svarbiau

Nenorėdami kurstyti nesutarimų ir išreikšdami siekį ir toliau bendradarbiauti su "Mažeikių nafta", kartu su šiuo pranešimu "Lietuvos geležinkeliai" pakartotinai pateikė ilgametei partnerei naujos krovinių vežimo sutarties projektą, kuris atitiktų Europos Sąjungos taikomą gerą verslo praktiką, ir pabrėžė, kad nutraukus sutartį neketina nutraukti transportavimo. "Lietuvos geležinkeliai" pateikė "Mažeikių naftai" detalią krovinių vežimo ir su tuo susijusių papildomų paslaugų, taip pat apmokėjimo už suteiktas paslaugas tvarką, kuri taikoma klientams, nesudariusiems sutarties. Taip pat jie pasiūlė pasirašyti laikiną susitarimą iki naujos krovinių vežimo sutarties sudarymo. Nors ir buvo sutarta dėl transportavimo tarifų, "Mažeikių nafta" reikalavo įrašyti tiesos neatitinkančią preambulę, kuria "Lietuvos geležinkeliai" pripažintų neteisėtai nutraukę buvusią sutartį, todėl šis laikinas susitarimas nebuvo pasirašytas. "Mes ir taip sutikome su mažesniais tarifais, iš karto pasiūlėme 30 proc. nuolaidą transportavimui, bet jie dar būtinai norėjo įrašyti preambulę, kuria pripažintume, kad sutartį nutraukėme neteisėtai, o tai yra netiesa", - tvirtino A.Šimėnas. Nepasirašius sutarties "Lietuvos geležinkeliai" ir toliau gabeno naftos produkciją, tačiau ne pagal sutartį, o pagal paraiškas, kuriomis bet kuri įmonė gali užsisakyti transportavimo paslaugas.

Kantrybės ribos

Dar daugiau, nors "Mažeikių nafta", nustatyta tvarka pateikusi paraiškas pervežti krovinius, jų neapmokėjo, "Lietuvos geležinkeliai", atsižvelgdami į ilgalaikį abiejų bendrovių bendradarbiavimą ir siekdami išvengti sunkių santykių nutraukimo pasekmių, tokių kaip vartotojų aprūpinimo naftos produktais sutrikimai, išimties tvarka teikia naftos produktų gamintojai krovinių vežimo paslaugas ir nebegaliojant sutarčiai. Tačiau "Mažeikių naftai" ir toliau vengiant mokėti už suteiktas paslaugas, transportavimo bendrovė rugsėjo 10 dieną pateikė ieškinį Šiaulių apygardos teismui dėl skolos nuo rugsėjo 1 dienos priteisimo.

"Lietuvos geležinkelių" atstovai pažymėjo, kad nors "Mažeikių nafta" ne kartą deklaravo siekį susitarti dėl naujų tarifų, derėtis dėl laikinojo susitarimo ir naujos sutarties pasirašymo, tačiau iš tiesų tik vilkina procesą, nevykdo pasitarimų metu priimtų protokolinių sprendimų. Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" Teisės tarnybos vadovas Vilius Nikitinas patvirtino, jog iš "Mažeikių naftos" pateiktų pasiūlymų ir derybų eigos galima spręsti, kad įmonė imasi visų įmanomų veiksmų atkurti 1999 metais sudarytos sutarties galiojimą ir primesti transporto įmonei papildomų reikalavimų, pavyzdžiui, atnaujinti maršrutą Bugeniai-Skuodas-Klaipėda, kuriam būtinos apie 200 mln. litų siekiančios investicijos. Šių reikalavimų "Lietuvos geležinkeliai" neprivalo vykdyti, o ir norėdami neturėtų tam lėšų dėl naftos produktų gamintojos įsiskolinimo. Pasak V.Nikitino, jei "Mažeikių naftos" skola nenustos augti, įmonės produkcijos gabenimas į užsienio šalis gali būti apribotas.

Nors nesutarimai tarp ilgamečių partnerių vis aštrėja, bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" atstovai patvirtino, kad nepasiduoda asmeniškumams ir nepraranda vilties rasti abiem pusėms naudingą sprendimą.

Parengta bendradarbiaujant su AB "Lietuvos geležinkeliai"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"