TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Lietuvos geležinkelių" apetitas nemąžta

2006 07 10 0:00
"Lietuvos geležinkelių" sprendimas didinti savo įkainius uosto bendrovėms buvo netikėtas.
LŽ archyvo nuotrauka

Klaipėdos uosto konkurencingumo kėlimo planus griauna AB "Lietuvos geležinkeliai" - nuo liepos 1 dienos padidinta prekinių vagonų naudojimo kaina

"Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus pavaduotojo Alberto Šimėno visiems ekspeditoriams, bendrovės klientams ir komercinėms stotims birželio viduryje buvo išsiųstas pranešimas apie tai, kad nuo liepos 1 dienos didinami baziniai įkainiai už prekinių vagonų (išskyrus refrižeratorius) naudojimą. Tokio sprendimo motyvas - Nepriklausomų valstybių sandraugos ir Baltijos šalių geležinkelių transporto tarybos nutarimas didinti mokesčius.

Vienašališkas monopolisto sprendimas pabranginti pervežimus, be ekonominių pasekmių vertinimo, sukėlė neigiamą klientų reakciją ir sujaukė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir kitų transporto sistemos dalyvių planus atpiginti uosto paslaugas, pagerinti Klaipėdos patrauklumą rinkoje.

Šiomis dienomis baigiama beveik 300 tūkst. litų direkcijai kainavusi Danijos ekonominių tyrimų kompanijos "Karl Bro" konkurencingumo studija, turinti atskleisti, kodėl kai kuriuos krovinius gabenti per Klaipėdą kainuoja brangiau nei per kaimyninius uostus. Pinigai gali būti išleisti vėjais, nes analizė neapima naujų tranzito išlaidų.

Uostininkai teigia, kad "Lietuvos geležinkelių" nurodyti skaičiai gerokai skiriasi nuo Taline balandžio mėnesį Geležinkelių transporto tarybos suformuluotų rekomendacijų. Lietuvos bendrovė įvairioms vagonų rūšims nustatė du ir daugiau kartų didesnes kainas.

Lietuvos jūrų krovinių kompanijų asociacija, aptarusi susiklosčiusią uostui nepalankią situaciją, kreipėsi į laikinąjį susisiekimo ministrą Petrą Čėsną ir "Lietuvos geležinkelių" vadovybę bei paprašė nedidinti kainų. Uostininkai siūlo kuo skubiau organizuoti visų suinteresuotų pusių pasitarimą šiuo klausimu.

"Krovos kompanijos turi pasirašiusios su klientais metines sutartis pagal 2005 metais galiojusius geležinkelio įkainius. Daugiau kaip dvigubai didinamas paslaugų tarifas metų viduryje pakels Lietuvos jūrų transporto ir tranzito kainas, suformuos neprognozuojamo ir nepatikimo partnerio įvaizdį", - LŽ sakė asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis.

Daugiau kaip pusė krovinių (iki 15 mln. t) Klaipėdos uostą pasiekia geležinkeliu. Didelė jų dalis gabenami "Lietuvos geležinkelių" vagonais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"