TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lietuvos verslo plėtra užsienyje stringa psichologiniuose barjeruose

2015 08 31 15:22
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Lietuvos verslininkai pripažįsta, kad drąsius plėtros žingsnius į užsienio rinkas varžo psichologiniai barjerai, tačiau tam ryžtis ketina keturi iš dešimties.

Konsultacijų ir apskaitos bendrovės „Grant Thornton Rimess“ tyrimo duomenimis, 38 proc. Lietuvos verslininkų puoselėja planus plėstis į užsienio rinkas, 14 proc. apklaustųjų to daryti neketina, nes užsienyje jau vykdo veiklą, o 46 proc. apklaustų įmonių vadovų tokių planų nepuoselėja.

Pasak tyrimą atlikusios bendrovės direktoriaus Genadijaus Makuševo, trečdalio į klausimą teigiamai atsakiusių verslininkų svarbiausias motyvas buvo intuicija. „Tai reikšmingas motyvas, jis neturėtų dominuoti, kadangi iš esmės sėkmę lemia tinkamas pasirengimas“, – sako tyrimą atlikusios konsultacinės bendrovės vadovas.

Genadijus Makuševas: „Kas trečias Lietuvos verslininkas tarptautinei plėtrai mieliau renkasi Rytų Europą." /LŽ archyvo nuotrauka

Anot jo, Lietuvos verslas yra dar jaunas ir neturi darbo užsienyje patirties, tačiau tarptautinę lietuviško verslo plėtrą skatina ekonominė būtinybė. Vietos rinka yra maža, konkurencija linkusi nuolat augti, tad verslo plėtros ir pajamų augimo galimybės neišvengiamai verčia vertinti už Lietuvos ribų perspektyvas.

„Neabejoju, jog daugelis Lietuvos įmonių norėtų plėstis į Vakarų Europą, tačiau jas neretai stabdo didelės įėjimo į rinką sąnaudos, nuožmi konkurencija bei didelius finansinius išteklius turinčios tarptautinės grupės, galinčios vartotojui siūlyti žemesnes kainas, – sako G. Makuševas. – Todėl nestebina, kad kas trečias Lietuvos verslininkas tarptautinei plėtrai mieliau renkasi Rytų Europą. Taip elgiamasi ir dėl pragmatiškųų priežasčių: Rytų šalyse rinka dar nėra užpildyta, todėl įmonės mažiau konkuruoja. Eiti į į Rytus motyvuoja mažesnė įmonių konkurencija, taip pat galimai didesnės pelno maržos.

Verslininkų apklausa atskleidė, jog kas ketvirtą Lietuvos verslo atstovą plėtrai motyvuoja galimybės pasiekti perspektyvias rinkas bei pritraukti aukštos kvalifikacijos darbuotojų. Kas trečias verslininkas tikisi tokiu būdu konkurencinį pranašumą didinti ir vietos rinkoje. Tiesa, anot konsultanto, pasaulyje Lietuvoje yra ypač ryški požiūrio į tarptautinę plėtrą tendencija, kai žengti į užsienio rinkas labiau skatina baimė praleisti progą didinti pelną nei galimybė augti. Verslininkai labiau linkę rizikuoti, kai investuojama manant, kad tokia galimybė gali nebepasikarto.

G. Makuševas pažymi, kad Lietuvos verslininkai nuolat pabrėžia finansų pasiekiamumo problemas, logistikos klausimus bei didelę finansinę riziką. Tai fiziniai barjerai, kurie tėra antriniai, nes lengvai įveikiami, tačiau 7 iš 10 apklaustų verslo atstovų nurodė kitas priežastis, kurios veikiau sietinos su psichologiniais barjerais. Labiausiai verslininkai nerimauja dėl to, kad stokoja gilių žinių apie naują rinką, jos reglamentavimo subtilumus, taip pat baiminasi naujų vartotojų mentaliteto bei įpročių skirtumų.

Sunkiausiai įveikiama yra didelė finansinė rizika, tačiau ją galima sumažinti tinkamai paruošus „namų darbus“ dar prieš pirmuosius plėtros žingsnius.

.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"