TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lips kaimynams ant kulnų

2011 04 12 0:00
Klaipėdos uosto rinkliavų nuolaidos šiemet galėtų pritraukti bent 12 autotechniką gabenančių laivų.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Klaipėdos uostas pasiryžęs kautis dėl specializuotų laivų. Jeigu jiems taikomų rinkliavų pakeitimas bus veiksmingas, ratinės ir kitokios technikos pristatymo rinkoje gali kilti logistikos permainų.

Rytoj, trečiadienį, Vyriausybės posėdyje Susisiekimo ministerija numato pristatyti nutarimo projektą, kuriuo siekiama padidinti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto konkurencingumą eksportuojant Baltarusijos ratinę techniką. Kartu siekiama, kad specializuoti laivai atplauktų ne tušti, gabentų į Klaipėdą Rytų rinkai skirtas transporto priemones ar didelių matmenų pramonės įranginius.

Lygiuojasi į kaimynus

Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio lydraštyje prie nutarimo projekto teigiama, kad Klaipėdos uosto rinkliavų rūšis ir jų maksimalius dydžius siūloma papildyti naujomis laivo, skirto automobiliams vežti, rinkliavomis.

Nuo 2009 metų Baltarusijos įmonės per Klaipėdos uostą eksportuoja įvairią savo gamybos ratinę techniką. Ji išvežama specializuotais laivais. Klaipėdos uostas, kaip ir kiti dėl tų pačių krovinių konkuruojantys Latvijos ir Estijos uostai, neturi tam atskiros rinkliavos, todėl visuose uostuose tokie laivai prilyginami krovininiams (ro-ro) keltams. Tačiau tokių laivų bendroji laivo talpa (BT) yra labai didelė, dažnai jie plaukia pustuščiai.

Pavyzdžiui, pirmą kartą užpernai į Klaipėdą atplaukęs motorlaivis "Hoegh Delhi" iš Klaipėdos į Venesuelą išgabeno tik 535 traktorius ir 22 sunkvežimius. O laivo rinkliavos tąkart sudarė 70-80 tūkst. eurų - tai triskart daugiau nei uždirbo krovos kompanija.

Ventspilio uostas 2009 metais pakeitė rinkliavų taikymo ro-ro laivams tvarką: mokėti reikia ne už laivo talpą, bet už krovinio kiekį tonomis. Todėl Ventspilyje laivų savininkams naudingiausia pakrauti arba iškrauti nedidelę technikos partiją.

Klaipėdoje nustačius šiems laivams atskiras laivo, krantinės ir navigacijos rinkliavas, tokių laivų įplaukimo į uostą rinkliavos atpigtų apie 30 procentų. Nors ši nuolaida neprilygtų Ventspilio rinkliavoms, tačiau bendrus uosto įkainius sumažintų iki kitų dviejų dėl tų pačių krovinių konkuruojančių uostų - Talino ir Paldiskio - lygio.

Manoma, kad naujais rinkliavų dydžiais Klaipėdos uostas varžysis su kitais regiono uostais dėl iš Afganistano grąžinamos JAV ir kitų NATO valstybių ratinės technikos vežimo ir padidins savo konkurencines galimybes. Tikimasi, kad papildomų pajamų gautų ne tik Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, bet ir krovos įmonės, laivų agentai, ekspeditoriai, bendrovė "Lietuvos geležinkeliai". Valstybei būtų sumokama daugiau mokesčių.

Domintų laivybos linijas

Iki šiol daugiausia specializuotų laivų priėmusios bendrovės "Klaipėdos konteinerių terminalas" vadovas Vaidas Šileika tikisi, kad mažas postūmis sukels didžiulį atoveiksmį. "Tai pritrauks ne tik daugiau krovinių į Klaipėdos uostą, bet ir naujų laivybos linijų. Iki šiol didelę automobilinių laivų išlaidų dalį, kai įplaukdavo į Klaipėdą, sudarydavo rinkliavos, todėl Baltarusijos technikai išvežti dažniau būdavo pasirenkamas Talinas ar Ventspilis. Jeigu bus suteikta nuolaidų, vien tik laivybos kompanija "Hoegh Autoliners" planuoja 12 laivų. Tačiau be jos šioje rinkoje yra kitos, kurios galėtų čia pasidaryti paskirstymo centrą. Dabar automobiliniai laivai atplaukia tušti, o geros komercinės laivybos sąlygos leistų pagalvoti apie automobilių ir kitokios įrangos importą iš Kinijos į Rusiją ir Kazachstaną. Pagal siūlomą projektą, galėtume tikėtis iki 12 laivų per metus", - rinkliavų pakeitimų naudą LŽ aiškino V.Šileika.

Neseniai konteinerių terminale iš norvegų laivo "Oslo Trader" buvo iškrauta didžiausia įmonės istorijoje įrenginių siunta - 4839 tonos negabaritinių krovinių iš Kinijos, skirtų Minsko cemento gamyklai. Kai kurių įrenginių svoris viršijo 120 tonų, todėl juos teko krauti iš laivo dviem kranais. Šiemet, pasak V.Šileikos, atplauks dar keli tokie laivai su įranga Baltarusijos elektrinės rekonstrukcijai ir pramonės įmonėms. Didelių įrenginių vežimu per Klaipėdą domisi ir Rusijos įmonės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"