TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Lisco Maxima" plaukios Kylio linija

2009 04 27 0:00
Artėjant vasarai Vokietijos ir Švedijos linijų laivai pilnėja sulig kiekviena diena, todėl tikimasi, kad ir didysis keltas plauks pilnas.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Šiandien Klaipėdos uostas praturtėjo dar vienu laivu - iš Italijos atplaukusiu nauju kompanijos "DFDS Lisco" keltu. Jis kursuos reguliariu maršrutu Klaipėda-Kylis.

Balandžio 7 dieną Šiaurės Italijos Apuanijos laivų statykloje buvo keliamos taurės už kelto "Lisco Maxima" pabaigtuves. Ceremonijoje dalyvavo šio ir keturių kitų anksčiau pastatytų "žydrųjų laivų" serijos savininkas ponas Aldo Grimaldi. Laivybos magnatas statykloje "Nuovi Cantieri Apuanija spa." yra užsakęs iš viso aštuonis vienodus kruizinius-keleivinius laivus, skirtus nuomai.

Pirmas šio kelto modelis buvo sukurtas vos prieš dvejus metus. Laivų statytojų informacijoje pažymima, kad jis iškilmių kalbose vadintas deimantu. Į pirmąją kelionę aplink Europą italai "Lisco Maximą" išlydėjo prieš savaitę.

Iš pradžių, dar projektuojant keltą, jis esą buvęs numatytas Viduržemio jūroje dirbančiai italų bendrovei "Grandi Navi Veloci" ir turėjo pavadinimą "Forza". Vėlesniu konstravimo etapu jį išsinuomojo Danijos kompanija DFDS. Ji nusprendė skirti keltą Klaipėdos įmonei "DFDS Lisco". Laivas buvo statomas 12 mėnesių.

Prieš metus laivybos naujienose skelbta, kad investicijos į keltą siekia 600 mln. Danijos kronų (per 273 mln. litų). Šis laivas, kaip ir kiti serijos "dvyniai", sukurtas pagal moderniausių kruizinių keltų pavyzdį ir pasižymi komfortu klientams.

Didžiausias Lietuvos laivyne

Pasak bendrovės "DFDS Lisco" pranešimo, tai bus didžiausias laivas, kada nors plaukęs su Lietuvos vėliava. Naujojo kelto pavadinimas rinktas pagal griežtus bendrovės kriterijus. Nuo 2002 metų laivų pavadinimuose privaloma tvarka turi būti trijų skiemenų lotyniškas žodis, kuris baigiasi balse "A" ir kuriuo anksčiau jau buvo vadinti pagrindinės kompanijos DFDS laivai. "Lisco Maximą" DFDS turėjo įsigijusi 1978 metais.

Bendras naujo kelto tonažas siekia 24 950 tonų, laivas yra 199 metrų ilgio, greitis - 23 mazgai. Juo galės būti gabenama 2500 linijinių metrų krovinių ir 510 keleivių. Tai bus daugiausia keleivių plukdantis laivas Lietuvos registre. Jį planuojama naudoti mažiausiai 25 metus.

"Tai šešioliktas laivas, įregistruotas Lietuvos laivų registre per pastaruosius metus, tačiau savo dydžiu jis lenkia artimiausią pagal talpumą konkurentą - "DFDS Lisco" laivą "Lisco Gloria", - kalbėjo kompanijos atstovas viešiesiems ryšiams Vaidas Klumbys.

"Lisco Maxima" triskart per savaitę kursuos maršrutu Klaipėda-Kylis. Laive dirba 36 žmonių įgula. Jai vadovauja patyręs lietuvis kapitonas Henrikas Žalandauskas, parplukdęs keltą iš Italijos į Lietuvą. Pirma oficiali kelto kelionė iš Klaipėdos į Kylį numatyta gegužės 11 dieną.

"Lisco Maxima" tapo aštuntu laivu, priklausančiu danų valdomai Lietuvos bendrovei "DFDS Lisco" ir registruotu mūsų valstybėje. Jis pakeis iki šiol naudotą "Lisco Optimą" - šį keltą planuojama perkelti į Švedijos krovininių-keleivinių laivų liniją.

Atspindi ekonomiką

Šiuo metu "DFDS Lisco" dirba 685 žmonės, iš jų maždaug 418 -jūrininkai. Pernai bendrovės apyvarta siekė 236,8 mln. litų (2007 metais - 246,6 mln. litų), kompanija gavo 51,2 mln. litų pelno (2007-aisiais - 36,2 mln. litų), keltai plukdė 149 tūkst. keleivių (2007 metais - 144 tūkstančius). 2008-aisiais "DFDS Lisco" laivai gabeno maždaug 1,5 mln. linijinių metrų krovinių.

Pernai bendrovė pardavė 4 kompanijos strategijos reikalavimų neatitikusius laivus, o šiemet, be kelto "Lisco Maxima", įsigijo dar 2 naujus modernius ro-ro tipo krovininius laivus. "Nuosekliai laikomės laivų atnaujinimo strategijos ir kokybės politikos. Naujasis keltas sustiprino mūsų bendrovės pozicijas linijose tarp Lietuvos ir Vokietijos bei Lietuvos ir Švedijos, nes leis pagerinti klientų aptarnavimą. Manome, kad naujasis "Lisco Maxima" ne tik teigiamai paveiks bendrovės veiklos apimtį, bet ir prisidės prie Lietuvos laivybos plėtros", - dėstė V.Klumbys.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) Jūrų perkėlos terminalo vadovas Vaclovas Grigalauskas naujo kelto pasirodymą vertina kaip tarptautinės prekybos atsigavimo ženklą ir didesnės terminalo apyvartos galimybę. Jis pažymėjo, kad artėjant vasarai Vokietijos ir Švedijos linijų laivai pilnėja sulig kiekviena diena, todėl ir didysis keltas, tikimasi, nestokos nei krovinių, nei keleivių.

"Pernai pavasarį mes pirmi Lietuvoje pajutome pasaulio ekonomikos lėtėjimą - keltai pradėjo tuštėti. Dabar pirmieji įžvelgiame atsigavimo reiškinių. Pastebėjome, kad intensyvesnis tapo plataus vartojimo prekių transportavimas sunkvežimiais iš Vakarų Europos į Rusiją, Ukrainą ir kitas Rytų šalis. Ten atsirado turtingų pirkėjų. Krovinius gabena ne tik Lietuvos vežėjai, bet ir latviai, lenkai, rusai", - pabrėžė V.Grigalauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"