TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lojalumo kortelės pripratina prie nuolaidų

2013 09 30 6:00
R.Buračo manymu, lojalumo kortelės turėtų padėti žmonėms ne sutaupyti, o pasijusti išskirtiniams. LŽ archyvo nuotrauka

Dažnas lietuvis neabejodamas sako, kad yra ištikimas mėgstamoms įmonėms, ir gali tai patvirtinti pademonstruodamas pluoštą lojalumo kortelių. Prekybininkai sutinka: jomis naudojasi dauguma pirkėjų. Tačiau lojalumo kortelės neretai tik pripratina žmones prie nuolaidų medžioklės.

Absoliuti dauguma - 81 proc. - apklaustų Lietuvos gyventojų mano, kad yra lojalūs klientai. Tų pačių įmonių ar specialistų paslaugomis jie naudojasi ne trumpiau kaip metus ar dvejus. Tik dešimtadalis apklaustųjų nurodė, kad neturi jokios lojalumo kortelės. Tokius skaičius atskleidė telekomunikacijų bendrovės „Omnitel“ užsakymu atliktas tyrimas.

Paaiškėjo, kad populiariausios lojalumo kortelės šalyje – prekybos tinklų ir vaistinių. Į pirmąjį penketuką patenka nuolaidų kortelės „Ačiū“, „Norfa“, parduotuvių IKI, „Medaus“ ir „Camelia“.

Tyrimas taip pat parodė, kad už lojalumą gyventojai tikisi ne tik nuolaidų, bet ir daugiau asmeninio dėmesio bei partnerių papildomų siūlymų. Trečdaliui apklaustųjų svarbu, kad su turima kortele jie gautų nuolaidų ir kitose prekybos ar paslaugų vietose. Todėl tarp tokių kortelių populiariausios yra „Mylimiausia“, „Omni ID“ ir „Laisvalaikio“.

Įmonės matuoja naudą

Bendrovė „Maxima LT“ skaičiuoja, kad lojalumo kortelių „Ačiū“ šiuo metu išleista per 1,4 milijono. Kitaip sakant, šią kortelę turi mažiausiai kas trečias šalies gyventojas. Bendrovės komunikacijos vadovė Renata Saulytė pabrėžė, jog daugiau kaip 83 proc. visų atsiskaitymų už pirkinius šiame prekybos tinkle neapsieina be „Ačiū“ kortelės. „Tai reiškia, kad žmonės ne tik turi kortelę, bet ir aktyviai ja naudojasi. Kaip didžiausią „Ačiū“ pranašumą mūsų klientai įvardija teikiamas nuolaidas prekių grupėms, specialius pasiūlymus“, - LŽ sakė R.Saulytė.

Vaistinių „Camelia“ Mažų kainų kortele, kaip teigė tinklo atstovė Kristina Veštortienė, šiandien naudojasi beveik milijonas Lietuvos gyventojų. Šios kortelės turėtojams akcijų metu siūlomos iki 50 proc. mažesnės kainos, taip pat taikomos nuolaidos įvairioms partnerių paslaugoms: tyrimams ir patikroms medicinos įstaigose, poilsio ir grožio procedūroms.

Statistiniais duomenimis, daugiau kaip 90 proc. pirkėjų vaistinėse "Camelia" pateikia Mažų kainų kortelę. Jos turėtojams suteikiama galimybė taikyti specialius, net individualius siūlymus. „Suformuojamas klientui naudingiausias ir įdomiausias pasiūlymas. Kortelė tampa ir bendravimo su žmogumi priemone, suteikia galimybę jam padėkoti, maloniai nustebinti“, - kalbėjo K.Veštortienė.

„Omnitel“ viceprezidentė Lina Galatiltė pažymėjo, kad klientų lojalumą pirmiausia skatina aptarnavimo kokybė ir kontaktas su jais. Tačiau Lietuvos gyventojai gana racionalūs, todėl lojalumo kortelės taip pat vaidina labai svarbų vaidmenį. Bendrovės atstovės teigimu, „Omni ID“ programa suteikia nuolaidų ne tik „Omnitel“ prekėms ar paslaugoms, bet ir daugiau kaip 350 partnerių pasiūlymų visoje Lietuvoje. Tyrimų grupės TNS pernai atliktos gyventojų apklausos rezultatai parodė, kad aktyviai naudodamiesi šia kortele „Omnitel“ abonentai per mėnesį gauna naudos už maždaug 20 litų, tai yra beveik tiek pat, kiek vidutiniškai išleidžia mobiliojo ryšio paslaugoms.

Neugdo lojalumo

Lietuvos marketingo asociacijos ekspertas Rytis Buračas lojalumo korteles vertina gana kritiškai. Esą neretai jos yra veikiau paprastos nuolaidų kortelės nei ugdančios lojalumą. „Žmogaus lojalumo siekiama siūlant jam nuolaidas. Bet patirtis ir tyrimai rodo, kad nuolaidos neskatina lojalumo – tik pripratina žmones ką nors gauti pigiau arba už dyką, skatina ieškoti kitų parduotuvių, siūlančių dar didesnių nuolaidų“, - LŽ aiškino R.Buračas.

Pašnekovas mano, kad lojalumo kortele besinaudojantis žmogus turėtų ne sutaupyti keletą litų, o pajusti dėmesį, išskirtinį aptarnavimą ar gauti gerą pasiūlymą. Kaip pavyzdį jis paminėjo oro linijų bendrovių lojalumo korteles, kurios leidžia greičiau ir patogiau užsiregistruoti.

Anot R.Buračo, klientą prie įmonės efektyviai „pririša“ ir tokia kortelė, kurią turint galima tikėtis išskirtinių pasiūlymų keliose stambiose bendrovėse. Antai Lietuvoje prekes ir paslaugas teikiančias įmones vienija kortelė „Mylimiausia“, tačiau jos modelis, anot pašnekovas, taip pat nėra visiškai išgrynintas.

„Programa, kai susiburia keli prekybininkai ir pasiūlo bendrą kortelę, iš principo neveikia taip, kaip reikėtų. Tokios kortelės pranašumas turėtų būti galimybė vienoje įmonėje sukauptus taškus panaudoti kitoje įmonėje. Pavyzdžiui, žmogus, vienoje parduotuvėje nusipirkęs brangią buitinę techniką ir gavęs lojalumo taškų, kitoje įmonėje galėtų nemokamai papietauti. Tačiau šiuo atveju kiekviena bendrovė skaičiuoja tik savo taškus. Jei šis modelis būtų visiškai įgyvendintas, jis tikrai skatintų lojalumą“, - įsitikinęs R.Buračas.

Svarbi privatumo politika

Užsienio spauda pažymi, kad lojalumo programos ima prarasti savo vertę. Kaip rašo žurnalas „Time“, JAV lojalumo kortelių turėtojų skaičius pastaruoju metu pradėjo kristi. Nors lojalumo programoms priklausančių amerikiečių sumažėjo vos 1 proc., tai esą reikšmingas posūkis, mat iki šiol tokių programų narių tik gana smarkiai gausėjo.

Tyrimas parodė, kad žmonės atsisako lojalumo kortelių ne vien dėl to, kad nepatogu turėti jų šūsnį. Esą išmintingi klientai supranta, jog įgyvendinant lojalumo programas surenkami jų duomenys ir naudojami rinkodaros tikslams. Jei dar tas tikslas - ne vien duoti naudos už šią informaciją, o ir privatumo politika nėra aiški, gyventojai gali nusisukti nuo lojalumo programų. Be to, prekybininkai ir patys jų atsisako, nes kai lojalumo kortelėmis ima naudotis visi, jos praranda prasmę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"