TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Lokomotyvus į remontą galės vežti savarankiškai

2016 09 07 6:00
„Lietuvos žinių“ nuotrauka

Pramoninio geležinkelio bendrovė „Gargždų geležinkelis“ nuo šiol galės operatyviau remontuoti manevrinius lokomotyvus, o tai turėtų pagerinti Klaipėdos uosto pietinėje dalyje įsikūrusių krovos kompanijų darbą piko metu.

UAB „Gargždų geležinkelis“ rugpjūčio pabaigoje pasirašė naudojimosi viešąja geležinkelio infrastruktūra sutartį su AB „Lietuvos geležinkeliai“. Ši bendrovė leis pajūrio mašinistams savarankiškai važiuoti įmonės lokomotyvais nuo Draugystės iki Rimkų geležinkelio stoties, kur atliekamas jų remontas ir techninė priežiūra.

Nenumatytais atvejais leidimas savarankiškai lokomotyvo kelionei bus išduodamas per kelias dienas, o anksčiau procedūra užtrukdavo 17 mėnesių.

Kėlė begalę reikalavimų

Maždaug 3 km atstumą tarp Draugystės geležinkelio stoties Klaipėdoje ir Rimkų geležinkelio stoties iki šiol bendrovės lokomotyvai galėjo įveikti tik prikabinti prie kito sąstato. Dabar lokomotyvas galės vykti savarankiškai.

UAB „Gargždų geležinkelis“ direktorius Arūnas Grikšas sakė, jog įmonė jau seniai siekė išspręsti šią problemą, kad iškilus reikalui galėtų greitai lokomotyvą nugabenti į dirbtuves. „Lokomotyvai yra šiek tiek kitokie riedmenys negu vagonai. Kad lokomotyvą prikabintume prie sąstato, turime atlikti daugybę procedūrų. Reikia pateikti nustatytos formos aktą, kurį pasirašo „Lietuvos geležinkelių“ saugos darbuotojas, mūsų įmonės atstovas ir traukinio palydovas. Ši procedūra ne tik užima nemažai laiko, bet ir kainuoja papildomus pinigus. Operatyviam darbui tai tikrai trukdo“, – sakė A. Grikšas.

Lyjant lietui ar žiemą, kai uosto teritorijoje lokomotyvus remontuoti ir atlikti techninės priežiūros darbus yra sudėtinga, bendrovė galės be papildomų kliūčių atsigabenti juos į remonto depą Gargžduose.

„Gargždų geležinkelis“ remontuoja ir prižiūri ne tik nuosavus 18 manevrinių lokomotyvų, bet ir teikia paslaugas uosto bendrovėms. Techninės priežiūros darbai dažniausiai vykdomi uosto teritorijoje, o sudėtingesnis remontas, kai lokomotyvą reikia pakelti, išridenti ir išardyti važiuoklę, gali būti atliekamas tik Gargždų depo remonto dirbtuvėse.

Dėl neįveikiamų biurokratinių kliūčių to daryti įmonė negalėjo daugelį metų. „Lokomotyvais tuos tris kilometrus gali važiuoti ir mūsų mašinistai, tačiau nebuvo mechanizmo, kaip įteisinti jų važiavimą. Vienus reikalavimus kėlė Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, kitus – viešosios geležinkelio infrastruktūros valdytojas „Lietuvos geležinkeliai“, – dėstė įmonės vadovas.

Pasak A. Grikšo, jo vadovaujamai bendrovei ne tik reikėjo įvykdyti daugybę keliamų reikalavimų, bet ir įdiegti teisės aktus atitinkančią geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemą bei gauti saugaus eismo valdymo sertifikatą. Įmonei atlikus būtinus darbus, Valstybinė geležinkelio inspekcija patvirtino, kad ji atitinka nustatytus geležinkelių transporto eismo saugos reikalavimus bei užtikrina traukinių eismo valdymą ir organizavimą.

Po ilgo tąsymosi „Gargždų geležinkeliui“ pagaliau išduotas leidimas savarankiškai savo lokomotyvais važiuoti Rimkų ir Draugystės geležinkelio stotyse, privažiuojamaisiais keliais tarp jų, taip pat kai kurių uosto pietinėje teritorijoje įsikūrusių krovos kompanijų teritorijomis.

Trukdo biurokratinės kliūtys

Bendrovės vadovas A. Grikšas mano, kad Lietuvoje, palyginti su kitomis Europos valstybėmis, procedūros, susijusios su geležinkelio transportu, užtrunka be galo ilgai. O tai trukdo sėkmingam verslo darbui.

„Nutempti vagonus iš Rimkų stoties iki Draugystės stoties anksčiau galėjome tik įvykdę procedūrą, kuri trukdavo 17 mėnesių, o Vakaruose, jeigu tik yra laisvas laiko tarpas, klausimas išsprendžiamas per mėnesį. Ten nėra skirstymo į manevrinę ar magistralinę trauką, tiesiog jei lokomotyvas atitinka reikalavimus, jis gali važiuoti geležinkeliais“, – dėstė pašnekovas.

Pasirašiusi sutartį su viešosios infrastruktūros valdytoju bendrovė „Gargždų geležinkelis“, atsitikus nenumatytam atvejui, dabar galės rezervinius lokomotyvus nugabenti iki uosto krovos kompanijų teritorijos ir atgal gerokai greičiau.

Terminas, pasak įmonės vadovo, sutrumpėjo nuo 17 mėnesių iki 2 dienų. „Tiesa, tai galioja tik pateikus vadinamąją paskutinės minutės paraišką. Tai yra tais atvejais, kai staiga atsiranda krovinys ar būtinybė vykdyti kokį nors veiksmą. O planiniam važiavimui magistraliniais geležinkeliais lieka galioti senosios procedūros“, – sakė jis.

A. Grikšas paaiškino, kad gabenti krovinį kokiu nors numatytu maršrutu siekiančiai geležinkelio bendrovei neužtenka turėti visus reikiamus sertifikatus ir kvalifikuotų mašinistų. Būtina prieš 17 mėnesių Valstybinei geležinkelio inspekcijai pateikti paraišką dėl pajėgumų rezervavimo. „Juos turėtume rezervuoti ir už juos susimokėti, nesvarbu, ar jais pasinaudosime, ar ne. Taigi, 17 mėnesių prieš verslo pradžią!“ – iš nevilties šypsojosi direktorius.

A. Grikšas džiaugėsi, jog rugpjūčio 22 dieną pasirašyta sutartis su „Lietuvos geležinkeliais“ leidžia gabenti lokomotyvus bent pagal „paskutinės minutės paraišką“, kuriai nekeliami išankstinio rezervavimo ir apmokėjimo už naudojimąsi viešąja geležinkelio infrastruktūra reikalavimai. „Dabar teikiame paraišką, garantuojame apmokėjimą ir galime važiuoti. Procesas užtrunka 2–5 dienas“, – sakė įmonės vadovas.

„Gargždų geležinkelio“ lokomotyvai turi leidimą važiuoti Rimkų ir Gargždų stotyse bei privažiuojamaisiais keliais, Draugystės geležinkelio stotyje. Pietinėje uosto dalyje įsikūrusioms krovos kompanijoms „Smeltė“ ir „Bega“, kurios turi nuosavą lokomotyvų parką, bendrovė teikia lokomotyvų remonto paslaugas. Įmonė taip pat nuomoja lokomotyvus uosto bendrovei „Vakarų krova“ ir teikia vagonų transportavimo paslaugas Birių krovinių terminalui.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"