TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

LŽ patarimai: Ištikimybė mėgstamam prekybos centrui

2013 09 05 6:00
AFP/Scanpix nuotrauka

Ar esate ištikimi savo maisto prekių parduotuvei? Prekybos tinklai bekompromisio klientų lojalumo siekia visais įmanomais būdais. Bet „įsimylėjėlių“ smarkiai sumažėjo po praūžusios finansų krizės.

„Kainos logikai“ išstūmus „įvaizdžio logiką“, prisirišusių prie vieno konkretaus prekybos centrų tinklo lietuvių teliko viso labo penktadalis, o ir šie lankosi kitų tinklų parduotuvėse.

Anot akcijų paieškos ir kainų lyginimo sistemos PriceOn.lt vadovo Tomo Gudžiausko, tai viena iš teigiamų krizės pasekmių: „Sumažėjęs lojalumas paskatino prekybos centrus konkuruoti kainomis ir akcijomis, o tai dar labiau sumažino pirkėjų lojalumą, ir taip toliau užburtu ratu. Pasekmė - iš krizės išėjome išugdę racionalesnį vartotoją.“

„Nuolaidą duosim, bet ne šiandien“

Anot kainų specialisto, didieji tinklai šiuo metu suka galvas, kaip iš šio užburto rato išeiti. Kaip iš naujo suburti sau lojalių pirkėjų armiją, tenkinant padidėjusį žmonių jautrumą kainai? Tokios strategijos pavyzdys – įsibėgėjanti „Rimi“ kampanija „Nuolaidų maratonas“. Apsipirkę už 50, 100 arba 150 litų, „Rimi“ kortelės turėtojai gauna nuolaidos kuponą (atitinkamai 3, 5 arba 8 proc. dydžio), kurį savo pirkinių krepšeliui panaudoja į „Rimi“ sugrįžę kitą savaitę. Kampanija tęsis iki rugsėjo 23 d.

„Prekybos centro pergalė trejopa. Pirma, gavęs kuponą pirkėjas artimiausią savaitę į kitus prekybos centrus nesidairo. Antra, vartotojui leidžiama manyti, jog laimėtojas yra jo „racionalusis aš“. Trečia, vartotojas motyvuojamas pirkti daugiau nei reikia,- aiškina PriceOn.lt vadovas. - Dalis beveik mėnesį „Nuolaidų maratonu“ gyvenusių vartotojų iš inercijos ir emocinio prisirišimo vaikščios į „Rimi“ ir toliau – toks yra kampanijos ilgojo laikotarpio tikslas.“

Augs lojalumas geriems pasiūlymams

„Nuolaidų maratoną“ galima laikyti savotiška „Rimi“ reakcija į „Maximos“ pradėtą „Puponautų“ kampaniją, kuria taip pat siekiama bent kuriam laikui padidinti pirkėjų ištikimybę prekybos centrui. Pirkėjai, o tiksliau - jų vaikai skatinami kolekcionuoti "Puponautų" figūrėles, kurios gaunamos perkant konkrečias (dažniausiai akcijomis pažymėtas) prekes arba įsigyjant prekių už tam tikrą pinigų sumą. „Maxima“ pirkėjų lojalumą skatinti bando derindama patrauklias akcijas, vaikų emocijas ir kai kurių tėvelių paikybę. Tuo tarpu „Nuolaidų maratonas“ iš tiesų leidžia apsipirkti išmaniau. Pavyzdžiui, ši kampanija gali pasirodyti patraukli šeimai, kuri kartą per savaitę į parduotuvę patraukia didžiajam apsipirkimui. Žinoma, atsiras ir tokių, kurie dėl nuolaidos kupono pirks daugiau, nei reikalauja poreikiai“, - prekybos tinklų kampanijas lygina T.Gudžiauskas.

Savaip pirkėjų lojalumą motyvuoja ir kiti prekybos tinklai. „Iki“ siekia turėti plačiausią parduotuvių tinklą Lietuvoje, todėl pirkėjų lojalumą tikisi didinti labai praktišku argumentu - „Arčiau namų“. Tuo tarpu „Norfa“ visą savo rinkodarą grindžia taupiausių arba kainai jautriausių pirkėjų lojalumo skatinimu.

„Lojalumo ribos yra ten, kur baigiasi konkretaus prekybos centro pranašumas siūlant geresnį kainos (įskaitant laiko ir degalų) bei kokybės santykį. O ateitis priklauso tiems prekeiviams, kuriuos pasirinks kainas lyginantis, akcijų ieškantis ir finansiškai išprusęs žmogus“,- prognozuoja PriceOn.lt vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"