TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Maistas - pro interneto langą

2011 10 12 0:00
Kol kas dauguma pirkėjų mieliau užeina į parduotuves ir patys išsirenka prekes, nei patiki jas išrinkti pardavėjui.
LŽ archyvo nuotrauka

Vienam didžiausių prekybos tinklų pradėjus nemokamai į namus tiekti internetu įsigytus maisto produktus, smulkesni interneto pardavėjai stabdo veiklą. Nebijančiųjų virtualios kovos dėl pirkėjų pasitikėjimo kol kas vienetai.

Graikijoje gyvenanti Sigita LŽ pasakojo, kad naudotis vieno didžiųjų prekybos tinklų maisto produktų pristatymo į namus paslauga pradėjo norėdama palengvinti Vilniuje gyvenančių senelių kasdienybę. Iki šiol maistu juos aprūpindavo tame pačiame mieste gyvenusi duktė, Sigitos mama, tačiau netikėta jos mirtis privertė anūkę pasukti galvą, ir ji rado išeitį internete. "Labai patogu pirkti maisto produktus internete - nereikia nei eilėse stovėti, nei kelionei laiko gaišti, nei sunkius krepšius į penktą aukštą tempti. Būdama Graikijoje aš maisto prekių Vilniuje likusiems seneliams nuperku internetinėje parduotuvėje du kartus per mėnesį. Užsakau didesniais kiekiais, pavyzdžiui, renkuosi 4 kepalus duonos, 3 kilogramus bulvių ir t. t. Atsiskaitau bankiniu pavedimu ir seneliai gauna maisto produktus tiesiai į namus", - sakė ji.

Elektronines buities prekių ir drabužių parduotuves lietuviai jau pamėgo ir šios giriasi per krizę augusios bei dabar tebeaugančios po 15-20 proc. kasmet. Bet elektroninės maisto prekių parduotuvės Lietuvoje neprigyja jau kelerius metus - drąsių projektų sumanytojai žlunga vienas po kito.

Pirmiausia dėl to kaltinama agresyvi didžiųjų prekybos tinklų plėtra. Mat jų konkuruojančios parduotuvės tebedygsta viena greta kitos ir klientus masina tūkstančių produktų įvairove patogiose vietose miesto centre arba tiesiog greta jų daugiabučių.

Antai prekybos tinklą "Iki" valdanti UAB "Palink" jau kelerius metus tvirtai laikosi pozicijos, kad šiuo metu kurti elektroninės maisto prekių parduotuvės neapsimoka, svarbiau esą investuoti į "žemiškąją" nei virtualiąją plėtrą ir atsilaikyti nuožmioje konkurencinėje kovoje dėl vietos vartotojų, siekiant, kad parduotuvės būtų kuo arčiau pirkėjų. Jų nuomone, esant tokiam parduotuvių tankiui kaip dabar, kiekvienas pirkėjas mieliau užeis į jas ir pats išsirinks kiekvieną svogūno galvutę ar duonos puskepalį prekių lentynose, nei patikės jas išrinkti pardavėjui.

Mat Lietuvoje žmonės iš anksto abejoja, kokios kokybės prekės jam bus pristatytos, ypač tos, kurių galiojimo terminai trumpi ir pirkėjai linkę patys įsitikinti, kad jų pardavimo laikas nėra pasibaigęs.

Be to, lietuviai turi ryškų įprotį maistą, kaip ir visa kita, įsigyti paskutinę akimirką - prieš pat pietus ar vakarienę. O nusipirkus produktus internetu, jų pristatymo tektų palaukti bent porą dienų.

Ar daug namų per tas laukimo dienas dar turėtų ką valgyti?

Populiariausias pristatymas - nemokamai

Vis dėlto ir Lietuvoje jau yra keli tūkstančiai pirkėjų, kurie neabejodami interneto parduotuvei sumoka už mėgstamą dešrą, duoną bei kelias makaronų pakuotes ir ramiai laukia jų pristatymo iki durų. Kiti trumpesnio galiojimo produktus perka įprastoje parduotuvėje, o internetu įsigyja didesniais kiekiais ilgiau vartojamų produktų, kuriuos jiems pristato tiekėjai.

Olga Malaškevičienė, UAB "Maxima Lt" atstovė ryšiams su visuomene, LŽ sakė, kad Vilniuje nuo vasario veikianti internetinė parduotuvė "e-Maxima" nemokamai maisto prekes sostinės gyventojams vežė rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais. Ši akcija pasibaigė, dabar prekių užsakymai iki 49 litų pristatomi už 10 litų mokestį, o užsakant jų už didesnę sumą - nemokamai.

"Šiuo metu mūsų internetinėje parduotuvėje galima rinktis iš beveik 15 tūkst. prekių, šis asortimentas papildomas sezoninėmis prekėmis. Labiausiai perkamas yra šviežias maistas - pieno produktai, vaisiai ir daržovės", - sakė ji. Vilniečiams produktus kasdien išvežioja 5 automobiliai. Šiuo metu "e-Maxima" sistema vidutiniškai į vilniečių namus kasdien pristato apie 120 užsakymų krepšelių, o per mėnesį joje apsiperka daugiau kaip 3500 pirkėjų. Teigiama, kad tipinis elektroninės parduotuvės pirkėjas yra "užsiėmusi mama". Paprastai internetu apsiperka 3 ir daugiau asmenų šeimos. "Manome, kad žingsnis į elektroninę prekybą pasitvirtino. Nuo pavasario, kai pristatymas buvo mokamas, pirkėjų padaugėjo du kartus", - neslėpė sėkmės priežasties šio tinklo atstovė.

Nelygios jėgos

Kam dar Lietuvoje pasitvirtino maisto produktų prekyba internetu? LŽ rado priešingą rezultatą - kelios trumpai veikusios tokio pardavimo svetainės jau nebeveikia arba yra parduodamos. Maisto produktus kurį laiką siūlęs užsakyti puslapis paslaugosnamams.lt šiuo metu yra parduodamas. Prieš porą metų Klaipėdos verslininkų įgyvendinta idėja tiekti interneto pirkėjams šviežius vaisius ir daržoves žlugo, tam skirta svetainė naudingiau.lt neveikia, o jos kontaktinis telefonas išjungtas. Ūkininkų produktus nemokamai pirkėjams vežusi tikrasmaistas.lt elektroninė parduotuvė taip pat "mirusi", nė vienas nurodytas telefonas nenaudojamas.

Eglė Krušaitė, ekologiškais produktais, taip pat ir maisto, prekiaujančios "Biotekos" mažmeninės prekybos vadovė, LŽ sakė, kad šioje parduotuvėje žmonės dažniausiai perka ekologišką kosmetiką. "Negaliu pasakyti, kad internetinės parduotuvės populiarumas augtų. Elektroninė prekyba nėra mūsų pagrindinė veikla, o tik papildoma paslauga. Gal todėl joje ir nėra nuperkama daug ekologiško maisto į namus", - svarstė ji.

Valdas Kraniauskas, maisto prekių parduotuvės taupyko.lt direktorius, teigė, kad ši interneto parduotuvė savo veiklą sustabdė. "Susidarė labai nepalanki situacija. Praėjus mėnesiui po mūsų starto internetinę parduotuvę atidarė "Maxima Lt". Mes net nespėjome įsibėgėti ir susidūrėme su konkurentu. Nusprendėme, kad neverta grumtis, nes jėgos per daug nelygios. Mat klientų užsakytus produktus nupirkdavome to paties tinklo parduotuvėse ir jiems pristatydavome, todėl šio tinklo žingsnis į internetą privertė mus atsitraukti", - pralaimėjimo priežastį pripažino V.Kraniauskas.

Naujos sėkmės planas

Vis dėlto ir šioje įtemptoje rinkoje atsiranda naujokų. Praėjusią savaitę "langą" atvėrusios internetinės parduotuvės gastronomas.lt direktorius Giedrius Atmanavičius neslėpė, kad tirdamas rinką taip pat pastebėjęs nemažai žlugusių maisto prekybos internete projektų. "Jie nepateisino lūkesčių todėl, kad parduotuvėms trūko žinomumo, jos siūlė nepakankamą prekių asortimentą. Kad sėkmingai prekiautum internete reikia sudaryti klientui galimybę nusipirkti visus kasdienio vartojimo produktus. Priešingu atveju žmogus vis tiek turi važiuoti į parduotuvę", - savo planą pagauti sėkmę tiki radęs G.Atmanavičius. Jis pažymėjo, kad analogišką į jo paslaugą šiuo metu teikia tik "Maxima Lt". Tačiau jo vadovaujama interneto parduotuvė neva skiriasi tuo, jog neturi nė vieno sandėlio, o pirkėjų užsakymą persiunčia tiesiai maisto produktų gamintojams ar ūkininkams. Šie kitą dieną jo parduotuvei patiekia šviežius produktus, ji užsakymą sukomplektuoja ir pristato pirkėjui. "Nors pirkėjas prekes gauna kitą dieną po užsakymo, tačiau jis gauna visiškai šviežius produktus", - sakė G.Atmanavičius. Anot jo, gastronomas.lt veikia visoje Lietuvoje, o "e-Maxima" - tik Vilniuje. Jų prekių asortimentas skirtingas. "Atidarėme tik praėjusią savaitę, tačiau jaučiame didelį sujudimą", - savo internetine parduotuve džiaugėsi G.Atmanavičius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"