TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Maisto prekių išvežiotojai po Vilniaus ims Kauną

2015 06 20 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Elektroninė prekyba pastaruosius keletą metų demonstruoja įspūdingus šuolius, taigi savo dalį bando pasigriebti ir mažmenininkai, prekiaujantys maisto produktais. Kasdienių prekių pirkimas internetu vilniečiams – nebe naujiena, netrukus ši paslauga bus prieinama ir Kaune.

Į internetinę prekybą koją įkėlusi „Maxima“ su prekės ženklu „Barbora“ skaičiuoja veik dvigubai išaugusią apyvartą, „Fresh Market“ – vidutiniškai apie 1,5 tūkst. klientų per dieną. Vis dėlto kol vieni prekybos centrai internetinę prekybą plečia, kiti tinklo kol kas baidosi. Spėjama, kad artimiausiu metu nebus konkurentų dviem tinklams, pristatantiems maisto produktus į namus.

Kas mėnesį - 10-15 proc. augimas

Kaip sako Tomas Kibildis, „Barboros“ direktorius, per metus jų kasdienių užsakymų skaičius išaugo daugiau nei du kartus, o apyvarta pernai padidėjo 44 procentais. „Pavasarį atidarėme antrąjį prekių surinkimo ir paskirstymo centrą bei dvigubai padidinome automobilių, specialiai pritaikytų maisto prekėms išvežioti, parką. Naujas centras leido išplėsti „Barboros“ paslaugą į Trakus ir daugelį Vilniaus rajono gyvenviečių bei greičiau pristatyti prekes klientams“, – LŽ aiškino jis. Vadovas pridūrė, kad kas mėnesį užsakymų padaugėja 10-15 procentų.

„Fresh Market“, taip pat siūlančios maisto produktų į namus pristatymo paslaugą, vadovas Saulius Urbonas apibendrina, kad nuo praėjusių metų rudens, kai prekybos tinklas įkėlė koją į užsakomąją prekybą, klientų skaičius tik augo. Pasak S. Urbono, vien Vilniuje per dieną internetinėje parduotuvėje apsiperka apie 1,5 tūkst. žmonių, klientams maistą į namus išvežioja 50-60 automobilių. Tuo metu "Barboros" vadovas skaičiuoja, kad paslauga per metus pasinaudojo apie dešimtadalį Vilniaus šeimų. Jo teigimu, vidutinis prekių krepšelis pernai išaugo dešimtadaliu ir šiuo metu yra kiek didesnis nei 45 eurai.

Kokybė vs plėtra

Abu prekybos tinklų atstovai kalba apie plėtrą. Pasak „Fresh Market“ vadovo, netrukus bendrovė maisto išvežiojimo paslaugas pasiūlys kauniečiams ir plės į namus pristatomų prekių asortimentą. „Turėsime ne tik maisto prekių, bet ir pramoninių: kvepalų, žaislų. Rengiame karšto maisto pristatymą į namus. Galės užsisakyti ne tik pieno ar duonos, bet ir karštos picos ar kiniško maisto per valandą arba pusvalandį. Niša nėra užimta“, – pasakojo S. Urbonas.

„Barboros“ vadovas irgi kalba apie plėtrą, tačiau teigia, kad šiuo metu svarbiausia – kokybiška paslauga. „Papildėme asortimentą, kuris šiandien yra daugiau nei 7 tūkst. skirtingų prekių, gegužę pristatėme pirmąją Lietuvoje programėlę išmaniesiems telefonams, tad dabar užsisakyti prekių į namus galima ir iš paežerės ar sodybos – vietų, kur kompiuterį ne visada vežiesi, – dėstė T. Kibildis ir pridūrė: - Geografinė plėtra vyksta, planuojame plėstis ir į kitus didžiuosius Lietuvos miestus.“

Prekybos tinklų atstovų nuomone, lietuviai pagaliau atsikratė baimių, kad į namus atkeliaus nekokybiškas maistas arba pasitaikys klaidų dėl apmokėjimo.

Konkurentai kol kas tik stebi

„Įdėmiai stebime e. prekybos rinkos plėtrą bei konkurentų veiksmus, bet šiandien dar neturime sprendimo, ar patys plėtosime tokią veiklą“, – sakė Giedrė Bielskytė, „Rimi Lietuva“ atstovė. „Norfos mažmenos“ atstovas Darius Ryliškis samprotauja panašiai: „Tokios galimybės svarstomos, bet konkrečių planų nėra.“

„Iki“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis LŽ komentavo: „Matome, jog Lietuvoje, kur gyvena tik apie 3 mln. žmonių, populiariausia tarp pirkėjų išlieka tradicinė prekyba, tad šiuo metu labiau koncentruojamės į šio verslo modelio plėtojimą. Internetas ateityje turėtų tapti ir mūsų verslo dalimi, tik kokia ta dalis bus – dar sunku pasakyti.“

Laurynas Vilimas, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas, pažymi, kad įmonės, prekiaujančios maisto produktais, nuolatos atidžiai stebi rinką ir vartotoju apsipirkimo įpročius. Tačiau jis abejojo, ar dar kuris nors tinklas artimiausiu metu pradėtų taip prekiauti maisto produktais.

Statistikos departamento duomenimis, prekyba internetu ir toliau Lietuvoje sparčiai plėtojasi. Užsakomasis pardavimas paštu arba internetu pernai, palyginti su 2013 metais, augo veik trečdaliu, jo apyvarta pernai siekė apie 155 mln. eurų.

FAKTAI IR SKAIČIAI

Minimali pirkinių krepšelio suma – 9 arba 14,99 euro

* Ir „Barbora“, ir „Fresh Market“ šiuo metu prekes pristato Vilniuje, Vilniaus rajone ir Trakuose;

* „Fresh Market“ mažiausia leistina pirkinių krepšelio suma internetinėje parduotuvėje yra 9 eurai, o prekės pristatomos nemokamai;

* „Barboros“ minimali pirkinių krepšelio suma internetinėje parduotuvėje visą vasarą yra 14,99 euro;

* Prekių pristatymo mokesčiai „Barboroje“ yra iki 0,99 euro, tai priklauso nuo jų atvežimo laiko;

* „Fresh Market“ daugumą užsakymų skelbia įvykdantis per 1 - 2 valandas nuo užsakymo suformavimo;

* „Barbora“ skelbia, kad daugumą užsakymų pasiryžusi įvykdyti tą pačią ar kitą dieną;

* Be visoms e. parduotuvėms įprasto mokėjimo už prekes naudojantis e. bankininkyste (tai vienintelis atsiskaitymo būdas „Barboroje“), „Fresh Market“ siūlo papildomus atsiskaitymo būdus: banko kortele arba grynaisiais pinigais prekių pristatymo metu.

Šaltinis: Įmonių duomenys

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"