TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Maisto produktai mina kelią į Rusiją

2009 10 14 0:00
ŽŪM įrengtas 108 kvadratinių metrų Lietuvos stendas, kaip ir kasmet, viliojo parodos lankytojus.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Lietuviai verslininkai atsargiai dairosi po Rusijos rinką ir tikisi, kad atslūgus krizei galės ten įžengti ar plėsti verslą, tiesa, mažais žingsneliais.

Mūsų krašto verslininkai, eksportuojantys produkciją į Rusiją, nuolat keikia šios šalies biurokratinį buldozerį, griaunantį verslo galimybes vienodomis sąlygomis konkuruoti su vietos gamintojais.

Tačiau net ir pernelyg didelius reikalavimus kelianti, augančiais muitais, dokumentacijos labirintais pasitinkanti apie 150 mln. gyventojų turinti Rusijos rinka traukia lietuvius.

Verslininkai neslepia, kad ypač domisi galimybėmis eksportuoti maisto gaminius į Maskvą bei kitus didžiuosius šios šalies miestus. Jie pripažįsta, kad tokie nutikimai, kaip sustabdytas pieno produktų eksportas bei prekyba jais, verčia veikti atsargiai.

Rugsėjo 9-12 dienomis Maskvoje jau 11 kartą vyko tarptautinė žemės ūkio pramonės paroda "Zolotaja osen", kurioje savo produkciją pristatė 1,5 tūkst. įmonių iš Rusijos bei kitų pasaulio valstybių. Lietuva šioje parodoje dalyvauja keletą metų iš eilės.

Protekcionizmą keikia ir rusai

Parodoje Maskvoje apsilankęs Lietuvos žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius teigė, kad šiuo metu apie 29 proc. lietuviškų maisto produktų eksportuojama į Rusiją. Pasak jo, vien mūsų pieno produkcija užima 5 proc. visos Rusijos pieno gaminių rinkos. Pagal sūrių eksporto į šią šalį apimtį Lietuva yra antra po Baltarusijos, tačiau, ministro nuomone, šių produktų perdirbėjai yra pajėgūs atvežti jų gerokai daugiau.

"Parodoje dalyvauja ir tos įmonės, kurios dar nėra čia įkėlusios kojos, tačiau tikisi rasti ryšių ir sudaryti sutarčių, kad jų prekės atsirastų Rusijos rinkoje. Rusijos vartotojai ir specialistai nėra patenkinti šalies protekcionistiniais veiksmais, nes rinkoje trūksta savos produkcijos. Nesant importo, rusiška produkcija smarkiai pabrangsta, pavyzdžiui, pieno produktai pabrango 30 proc.", - kalbėjo ministras.

K.Starkevičius pabrėžė, kad dar nepasirašyta planuota sutartis dėl lietuviškų pieno produktų importo į Rusiją atnaujinimo, bet jis esą gali užtikrinti, kad eksportuojamos produkcijos apimtys į šią šalį nemažės. Tačiau ministras negalėjo pažadėti, kad į Rusiją savo produkciją galės vežti visos to norinčios mūsų bendrovės. Jis tikisi, jog sutartis bus pasirašyta netrukus, kai tik paaiškės Rusijos ekspertų išvados apie lietuviškų pieno produktų kokybę.

K.Starkevičius tikino, kad dėl kiaulių eksporto į Rusiją mūsų šalies verslininkai problemų neturi, tačiau diskusijose su šios šalies politikais ryškėja noras didinti muitus įvežamai kiaulienai. Jis pabrėžė, kad Rusija - specifinė rinka, kuri reikalauja nuolatinio politikų dėmesio siekiant, kad mūsų eksportuotojai turėtų kuo geresnes sąlygas šioje šalyje.

Apie tai vizito metu ministras K.Starkevičius kalbėjosi susitikęs su Rusijos žemės ūkio ministre Elena Skrynnik, Maskvos vyriausybės nariais, Maskvos meru Jurijumi Lužkovu, kitais aukšto rango pareigūnais bei kitų šalių delegacijų vadovais.

Laukia palankesnių rytų vėjų

Alfonsas Tamošiūnas, UAB "Arvi kalakutai" viceprezidentas, LŽ teigė, kad nors savo produkcijos įmonė Rusijos rinkai kol kas netiekia, tačiau pripažįsta, jog ši labai patraukli. Jo teigimu, bendrovė bandys įsisprausti į milžinišką rinką palankiausiu metu. "Maskva yra ta Rusijos rinkos dalis, kuri turi daugiausia mokių ir turtingų pirkėjų. Mes į Rusiją gaminių neeksportuojame dėl įvairių pagrįstų ar nepagrįstų reikalavimų, labai daug formalumų. Antra vertus, mūsų bendrovė turi rinką - labai sėkmingai eksportuojame produkciją į daugelį Europos Sąjungos senųjų valstybių", - kalbėjo jis.

Pasak A.Tamošiūno, šiuo metu "Arvi kalakutai" eksportuoja apie 40 proc. visos gaminamos produkcijos. Jis aiškino, kad dalyvaudama parodoje bendrovė stebi, ar jos gaminiai yra įdomūs Rusijos rinkai. "Jeigu nebūtų tiek daug visokių atsitikimų su pienininkais ar kitais eksportuojančiais verslininkais, kurie čia dirba, mes galbūt nebūtume tokie atsargūs. Kol kas Rusijos rinką vertiname santūriai, manome, kad tai vertinga ir labai svarbi rinka, tačiau į ją ateisime pačiu tinkamiausiu metu", - pabrėžė "Arvi kalakutai" viceprezidentas.

A.Tamošiūnas žadėjo, kad bendrovės produkcijos Rusija būtinai sulauks, be to, planuojamas ne tik produkcijos eksportas, bet ir gamyba šioje šalyje.

Nori eksportuoti daugiau

Kelerius metus iš eilės parodoje mėsos gaminius pristatančios "Biovela group" generalinis direktorius Virginijus Kantauskas LŽ patikino, kad apie galimybę plėstis Rusijos rinkoje svarstoma. Tai ir yra viena dalyvavimo Maskvos parodoje priežasčių. Jo teigimu, paroda yra svarbi ne tiek verslo kontaktų paieškoms, kiek apskritai Rusijos žemės ūkio politikos stebėjimui - kokia kryptimi ji juda.

"Matyti, kad kasmet ši rinka didėja, didžiulis dėmesys skiriamas žemės ūkiui. Manau, kad konkurencija ateityje bus taip pat stipresnė. Rusijoje dirba labai stiprios įmonės. Be abejo, mes jiems gal ir nesame dideli konkurentai dėl mažos perdirbimo apimties, juolab kad daugelis tų įmonių turi ir savo žaliavų, ir perdirbimo, ir pardavimo bazes", - kalbėjo V.Kantauskas.

Pašnekovas užtikrino, kad produkcijos eksportas į Rusiją nesumažėjo net ir ekonomikos nuosmukio metu. Mat, pasak jo, buvo pasirašytos išankstinės sutartys. Tiesa, jis pripažino, kad eksportas ir nedidėjo. V.Kantausko nuomone, patekti į Rusijos rinką verslininkams sudaromos vienodos sąlygos, jis negalėjo įvardyti jokių išskirtinių reikalavimų. "Galbūt tai šiek tiek susiję su politiniais santykiais, bet tie kliuviniai nėra tokie dideli, kad trukdytų eksportuoti į Rusiją. Be abejo, mes stengsimės didinti eksportą į šią šalį", - kalbėjo V.Kantauskas.

Faktai

Žemės ūkio ministerijos duomenimis, tarptautinėje žemės ūkio pramonės parodoje "Zolotaja osen" jos įrengtas 108 kvadratinių metrų stendas, kaip ir kasmet, parodos lankytojų buvo mielai lankomas. Šaliai atstovavo 12 gamintojų: "Biovela", "Agrovet", "Arvi kalakutai", "Malsena plius", "Marijampolės pieno konservai", "Naujoji Rūta", "Pajuva", "Palasėja", "Rūta", "Rivona", "Suslavičius Felix" ir "Žemaitijos pienas".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"