TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Marijampolė užsiaugino skolų kuprą

2008 04 05 0:00
Vos prieš trejetą metų išplėsta pastačius priestatą Marijampolės autobusų stotis jau nebeatitinka išaugusių keleivių reikalavimų.
LŽ archyvo nuotrauka

Skęsdama milijoninėse skolose Marijampolės valdžia taupyti nėra linkusi - puoselėja viltis rekonstruoti vos prieš keletą metų pastatytą autobusų stotį, lėšų skiria ir itin retam priešgaisriniam automobiliui, kokį iki šiol teturi tik du Lietuvos miestai.

Šiuos metus Marijampolės savivaldybė pradėjo turėdama daugiau kaip 25 mln. litų kreditorinių įsiskolinimų, kurių didžiausią dalį - net 22 mln. sudarė bankų paskolos. Vien tik pernai jų buvo paimta beveik 13 milijonų. Šie pinigai buvo naudojami švietimo įstaigoms atnaujinti, įvairiems projektams bendrai finansuoti.

Pasak savivaldybės Finansų ir biudžeto departamento direktorės Gražinos Rainienės, tikintis, kad sėkmingai vyks privatizavimo procesas ir atsiras pirkėjų, norinčių įsigyti senuosius kultūros rūmus Stoties gatvėje bei savivaldybei priklausantį vaistinės akcijų paketą, buvo paimta 3 mln. litų paskola įvairioms iš privatizavimo lėšų vykdomoms programoms.

Deja, pelningiausių objektų parduoti pernai nepavyko, tik šiemet buvo parduotas akcijų paketas. Už jį gautas beveik milijonas litų jau grąžintas bankui. Iki metų vidurio reikia grąžinti dar vieną milijoną, kurį buvo tikėtasi gauti už kultūros centrą.

Bet su prieštaringai vertinamu ir šiuo metu dingusiu Marijampolės verslininku Žydrūnu Buzu siejama bendrovė laimėjusi konkursą atsisakė pasirašyti pirkimo-pardavimo sutartį ir savivaldybei jau keletą metų nenaudojamą pastatą teks pardavinėti iš naujo.

"Šiemet laukiame, kad į savivaldybės biudžetą grįš per 1 mln. litų, kurie buvo panaudoti įgyvendinant Europos Sąjungos finansuojamus projektus. Tačiau šių pinigų neužteks net kitiems vykdomiems projektams toliau finansuoti, nes iki metų vidurio apie 3 mln. litų turėsime sumokėti už statomą futbolo maniežą", - pripažino G.Rainienė.

Skolinsis ir pirks

Marijampolės savivaldybės meras Rolandas Jonikaitis nėra linkęs dramatinti situacijos. Anot jo, savivaldybė kol kas skolinimosi limito nėra viršijusi, tad išsigelbėti iš sudėtingos padėties padės naujos paskolos. Viena jų bus skirta naujam priešgaisriniam gelbėjimo automobiliui įsigyti, nors nemažai naujos gaisrų gesinimo bei gelbėjimo darbų technikos Marijampolės priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba įsigijo jau pernai, dalyvaudama Europos Sąjungos finansuojamuose projektuose.

"Tai būtų ne šiaip gaisrų gesinimo automobilis, bet turintis kombinuoto judesio automobilines kopėčias, kurių ilgis siekia 40 metrų ir kurios yra skirtos gaisrams gesinti bei žmonėms gelbėti aukštybiniuose pastatuose, turinčiuose 16 aukštų", - teigė Marijampolės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas Vidas Barauskas ir pripažino, kad tokios technikos Marijampolėje iki šiol dar nereikėjo. Tačiau, jei jos gaisrininkai neturės, jie gali neleisti mieste statyti naujų aukštybinių pastatų.

V.Barausko teigimu, savivaldybės skirti pinigai - tik nedidelė dalis naujai technikai reikalingų lėšų, kitą dalį - 2 mln. litų yra įsipareigojęs skirti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos.

"Negalime leisti, kad tokios 2 mln. litų siekiančios investicijos atitektų kažkam kitam, bet ne mums", - tarybos sprendimą skirti lėšų šių metų biudžete visiškai nenumatytoms išlaidoms - priešgaisriniam automobiliui pirkti, aiškino R.Jonikaitis.

"Monkės biznis"

Nemenkų investicijų pareikalaus ir dar viena Marijampolės valdžios užmačia - vos prieš keletą metų pastatytos autobusų stoties rekonstrukcija. Ji Stoties gatvėje, šalia senosios geležinkelio stoties, buvo pastatyta kiek daugiau nei prieš penketą metų, kai savivaldybei pavyko parduoti senąjį autobusų stoties statinį beveik pačiame miesto centre vienam prekybos tinklui. Tą kartą šioms statyboms iš gautų daugiau kaip 4 mln. litų buvo skirta kiek mažiau nei pusė.

Už tokius pinigus tebuvo pastatytas tik nedidelis pastatas stoties administracijai, nedidelis peronas. Nors jau tada buvo kalbų, kad tokia autobusų stotis Marijampolei - gerokai per maža, tačiau valdininkai būgštaujančius ramino kalbomis, jog autobusų keleiviai gali naudotis greta esančios geležinkelio stoties infrastruktūra - tenykščiais tualetais, laukimo salėmis. Ten buvo įrengta ir autobusų stoties bilietų kasa.

Bet autobusais važinėjantiems žmonėms tokie siūlymai tik kėlė juoką. Mat iš geležinkelio stoties laukimo salių nematyti autobusų stoties perono, o garsinė informacija apie išvažiuojančius autobusus nėra teikiama. Todėl, baimindamiesi nespėti į autobusą, keleiviai vis vien priversti stovėti prie keleivių įlaipinimo aikštelių.

Prieš keletą metų, per Marijampolę nusidriekus tarptautiniams autobusų maršrutams, naktimis bei vakarais į autobusų stoties peroną pradėjo užsukti ir tais maršrutais važinėjantys autobusai. Per parą - ne vienas ir ne du, o net iki keliolikos.

Bet "vartai į Europą" jiems tampa savotišku pasityčiojimu - elementariausi sanitariniai patogumai, esantys geležinkelio stotyje, ne visuomet pasiekiami - kai kada durys iki jų būna užrakintos. Be to, ir surasti juos naktį nėra paprasta.

Menkai ką gelbėjo, kai prie naujosios autobusų stoties savo pastatą pasistatė ir viena tarptautinė keleivių vežimo bendrovė. Keleiviams trūksta ne tik šiuolaikiškų sanitarinių mazgų, bet ir naktį veikiančios bagažo saugojimo patalpos, kavinės. Neturi kur pailsėti ir autobusų vairuotojai.

"Kai kėlėme stotį į naują vietą, nemanėme, kad bus toks didelis keleivių, ypač važinėjančių tarptautiniais maršrutais, srautas. Nenumatėme, kas bus per artimiausius dešimt metų", - prisipažino ilgai savivaldybei vadovavęs buvęs meras, o dabar - vicemeras Vidmantas Brazys.

Taisydama klaidą Marijampolės valdžia jau užsakė projektuotojams parengti autobusų stoties išplėtimo projektą. Statybos gali kainuoti apie 2 mln. litų. Rekonstrukcijos pabaigos reikėtų laukti kitais metais.

"Tikimės, kad pinigų autobusų stočiai išplėsti iš savivaldybės biudžeto skirti nereikės, nes visos šių metų lėšos - jau paskirstytos ir tokiems reikalams jame pinigų nenumatyta. Jų turėtų atsirasti restruktūrizavus savivaldybei priklausantį Autobusų parką ir pardavus dalį parko akcijų", - aiškino meras R.Jonikaitis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"