TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mašinų statymo mokestis verslą gena iš miesto

2012 11 26 8:41
Uostamiesčio valdžios planas gyventojus priversti naudotis viešuoju transportu verslui netinka. /Vidos Bortelienės nuotrauka

Nuo sausio įsigaliosiantis visuotinis mokestis už automobilių laikymą Klaipėdos centre dar labiau ištuštins čia komercines patalpas ir uostamiesčio centras tuščiais langais šiurpins turistus.

Daug diskusijų sukėlė vasarą Klaipėdos miesto tarybos pakeisti vietinės rinkliavos automobilių valdytojams nuostatai.

Verslininkų manymu, tai lazda su dviem galais. Vietos valdžiai siekiant sumažinti automobilių kiekį Klaipėdos kiemuose ir oro taršą, esą visiškai sunyks senamiesčio komercinis patrauklumas, nes jo būklė ir dabar apgailėtina. "Patalpų tuštėjimo procesą miesto valdžia perkelia iš senamiesčio į centrinę dalį", - piktinasi nenaudinga biudžeto pildymo priemone uostamiesčio I.Kanto gatvėje veikiančių įmonių vadovai. Čia sukoncentruota smulki jūrinė veikla, vienoje vietoje yra įsikūrusios 16 bendrovių. Jos iš savininkų nuomoja patalpas, o tarnybiniai automobiliai nesutelpa privačiuose kiemuose.

Savivaldybės noras visus be išlygų apkrauti 1000 litų mokesčiu per metus už kiekvieną automobilį, pastatytą keime, smarkiai didina mašinas veiklai naudojančių įmonių sąnaudas. Todėl dešimtys Klaipėdos centre įsikūrusių įmonių jau keletą mėnesių gyvena persikraustymo nuotaikomis. Nauja tvarka jas verčia atsisakyti arba transporto priemonių, o kartu - ir darbuotojų, arba patalpų.

Tuo metu pastatų savininkai nebesugalvoja, kaip išlaikyti nuomininkus ir susimokėti nekilnojamojo turto mokesčius.

Tuščių modernių biurų netrukus padaugės, nes įstaigos keliasi į neprestižines, bet neapmokestinamas zonas.

Pasak Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų generalinio direktoriaus Viktoro Krolio, daug uostamiesčio centre įsikūrusių įmonių jau pranešė, kad išsikelia į pakraščius. Nes vietos valdžios nustatyta tvarka neatsižvelgia nei į darbui naudojamų automobilių skaičių, nei į jūrinės veiklos pobūdį.

Gatvėse aplink uostą susitelkusios krovinių ekspedijavimo, laivų agentų, muitinės tarpininkų, laivų priežiūros bei kitos įmonės, kurių darbuotojai 24 valandas per parą turi būti pasirengę privažiuoti prie laivų ir automobilis yra jų darbo įrankis. Jeigu jos iš dabartinių buveinių nepasitrauks, turės daug papildomų išlaidų.

Todėl verslas tikina: miesto tarybos sprendimą dėl automobilių stovėjimo kiemuose būtina keisti arba atšaukti. Tokį pasiūlymą Klaipėdos miesto valdžiai išdėstę verslininkai diskusijoje su miesto vadovais svarstė, kad mokesčiai, jeigu jų tikslas ekologija, visoms įmonėms turi būti vienodi: ir dirbančioms miesto centre, ir jo pakraštyje. Arba visiems mieste registruotiems automobiliams nustatyta solidari suma - 100 litų per metus. O jeigu politikai baiminasi rinkėjų masės pasipriešinimo, tai vienai išskirtinei kategorijai užkrautos rinkliavos turi būti "protingo lygio", bent prilygintos fizinių asmenų mokesčiui už antrąjį automobilį - 250 litų. Palikus patvirtintąją tvarką galioti, ateinančiais metais, pasak verslininkų, gal bus sumokėta po 1000 litų už visus automobilius, tačiau vėliau tokių mokėtojų esą liks tik trečdalis.

Be to, su laivyba susijusios įmonės turi alternatyvą: jos gali nuomotis patalpas uosto teritorijoje ir gauti dalį nemokamų įvažiavimo leidimų. "Tokiu atveju savivaldybė išvis nieko negautų. Bet mes nenorime kraustytis ir esame ne prieš mokestį, o tik prieš jo dydį. Kiekvieną dieną matau, kaip mažėja mano konkurentų, ir džiaugiuosi, keliu kainas. Tik ar klientams nuo to geriau?" - svarstė susitikime su valdžia vienas klaipėdiškis ekspeditorius.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, apmalšinęs administracijos reiškiamą nepasitenkinimą pozicija "neleisime daryti verslo gyventojų sveikatos sąskaita", paragino saviškius "nemėtyti konkorėžių į automobilio kėbulą". Jo manymu, gera tvarka ta, kuri nereikalauja išlygų, bet jei kitaip neįmanoma, reikia aptarti konkrečius pasiūlymus. Meras užsiminė, kad gali būti paskelbtas net tarybos sprendimo dėl automobilių statymo mokesčio moratoriumas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"