TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Maskvoje lietuviai gavo namų darbų

2006 12 09 0:00
Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus sakė, kad derybos Maskvoje mažai pasistūmėjo į priekį.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Po derybų su Rusija dėl šalių transporto sektoriaus bendradarbiavimo Lietuvos delegacija optimizmo parsivežė mažiau, negu jo turėjo prieš kelionę į Maskvą

Lietuvos ir Rusijos tarpvyriausybinė darbo grupė gruodžio 5 dieną Maskvoje susitiko po pusantrų metų pertraukos rusų iniciatyva. Buvo svarstomi daugybę kartų nagrinėti projekto 2K (geležinkelio į Klaipėdos ir Kaliningrado uostus tarifų suvienodinimo), konteinerinio traukinio "Merkurijus" organizavimo, laivybos Kuršių mariose, sienų kirtimo ir kiti klausimai. Tačiau ir šįkart didelių permainų, išskyrus šiltesnį priėmimą ir svetingumą, lietuviai teigė nepajutę.

Skirtingas požiūris

Komentuodamas darbo rezultatus Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus sakė: "Kiekviena šalis laikėsi savo pozicijos. Apie svarbiausius dalykus nenorima kalbėti. Pernai Lietuvos ir Rusijos užsienio ministrų Antano Valionio bei Igorio Levitino pasirašyta sutartis dėl Klaipėdos ir Kaliningrado uostų apkrovimo didinimo nevykdoma, todėl kėlėme klausimą, kaip kiekviena šalis supranta projektą 2K. O maloniai nuteikė tai, kad į posėdį buvo pakviesti ne tik geležinkelių, bet ir Federalinės tarifų tarnybos (FTT) bei Federalinės muitinės atstovai, taip pat Kazachstano transportininkai. Teigiamai reikėtų vertinti ir tai, jog situacija transporto srityje neblogėja".

Krovinių mažėja

Susisiekimo ministerijos duomenimis, per 10 šių metų mėnesių į Kaliningradą vežta 14,25 mln. tonų rusiškų prekių, į Klaipėdą - 910 tūkst. tonų. Iki 2001-ųjų Klaipėdos uostas rusiškus krovinius skaičiuodavo milijonais. Dėl didesnių Rusijos geležinkelio išorinio vežimo tarifų ir dėl to, kad reikia kirsti dar vienos valstybės (Latvijos arba Baltarusijos) sieną, Klaipėdą aplenkia Kazachstano ir kitų šalių kroviniai.

Kad situacija pagerėtų, lietuviams patarta nelaukti iniciatyvų, o patiems analizuoti Rusijos teisės aktus ir FTT bei Muitinės tarnyboms pateikti orientyrus, ką ir kur tikslinga keisti. Pasak Vaitkaus, realių žingsnių galima laukti tik dėl grūdų ir naftos gabenimo.

Teiks siūlymus

Atsainus rusų požiūris į krovinių tranzito reikalus ypač nuvylė Lietuvos uostamiesčio verslininkus. "Klaipėdos naftos" komercijos direktorius Ričardas Milvydas derybų nekomentavo ir į klausimą, ar jį sudomino Rusijos kalbos apie galimybę derėtis su FTT dėl mažesnio naftos iš Kazachstano tarifo, atsakyti nepanoro. Jau trečią mėnesį įmonėje kraunama į laivus po 200 tūkst. tonų rusiškų naftos produktų, kurių iki tol nebuvo, tačiau tai laikina: kaip įprasta, žiemą nutrūko navigacija Rusijos upėmis, o į Mažeikių naftos gamyklą netiekiamas žaliavos srautas paskirstytas po Baltijos uostus, todėl dalis jo tenka ir Klaipėdai.

"Klaipėdos terminalo grupės" vadovas Arnoldas Šileika mano, kad "Merkurijaus" operatoriams, jo įmonei ir "Lietuvos geležinkelių" bendrovei teks nuversti kalnus, kol šis traukinys ims kursuoti taip, kaip važiuoja "Vikingas", jungiantis Klaipėdą ir Ukrainos Odesos uostą.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos komercijos direktorius Vytautas Kaunas teigia, jog šiek tiek naudos iš susitikimo Maskvoje buvo. Transporto ministerija pasiūlė dar kartą apskaičiuoti, kokios geležinkelio tarifų lengvatos reikėtų, kad kazachams apsimokėtų vežti grūdus per Klaipėdą. Šiuo metu Kazachstane sukaupta maždaug 5 mln. tonų eksportui skirtų grūdų. Tačiau Kaunas abejoja, ar pavyks juos atvežti. Tam gali pasipriešinti Rusijos verslininkai, be to, kazachams trūksta specialių vagonų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"