TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mažąsias spaustuves maitina ir eksportas

2013 10 18 6:00
Stokodamos periodinių leidinių užsakymų, spaustuvės persiorientuoja į paslaugų universalumą. LŽ archyvo nuotrauka

Spausdinimo paslaugos, paprastai atspindinčios vartojimo ir visos ekonomikos tendencijas, ir šiemet demonstruoja optimistines nuotaikas bei iliustruoja tebesikeičiančias mažmeninės prekybos rinkos raidos kryptis.

„Poligrafijos sektorius toliau auga, tačiau daugiausia etikečių, pakuočių ir kitų komercinių užsakymų sąskaita, – LŽ pažymėjo kreditų valdymo UAB „Creditreform“ analitikas Romualdas Trumpa. – Spaustuvės, ypač specializuotos, daugiausia pajamų gauna iš komercinių užsakymų ir naudoja įvairias medžiagas, ant kurių galima spausdinti. Daug pasako ir tai, kokios įmonės joms pateikia daugiausia užsakymų.“

Užsako skandinavai

Spaustuvių vadovai apie savo klientus neatvirauja, bet teigia, kad, sprendžiant iš komercinių užsakymų, didesnė produkcijos dalis yra skiriama eksportui, o ne vidaus rinkai. Pavyzdžiui, Kauno UAB „Printela“ vadovas Valdas Bukšnys LŽ pripažino, jog šiemet etikečių, lipdukų ir pakuočių gamybos apyvarta yra maždaug 15 proc. didesnė nei prieš metus, daug užsakymų spaustuvė gauna iš logistikos bendrovių ir užsienio pramonės įmonių, ypač skandinavų.

„Dirbame kokybiškai, esame apsirūpinę moderniausia technika, o įkainiai gerokai mažesni negu Skandinavijoje. Ten konkurencija didžiulė, tad gamintojai, daugiausia maisto pramonės įmonės, ieško būdų, kaip sumažinti sąnaudas ir būti rinkoje konkurencingiems. Pakuotė, prekės etiketė – viena iš tokių galimybių“, – pasakojo „Printelos“ vadovas.

Apie logistikos bendroves užsiminė ir Vilniaus UAB Pakuotės centro direktorius Edmundas Valionis. Jo įmonė, be kitų gaminių, parūpina ir logistikos sandėliuose naudojamų prekių ir siuntų lipdukų.

Prekybinės naujovės

LŽ pašnekovai teigė, kad keičiasi ir Lietuvos maisto pramonės bei prekybos įmonių užsakymų pobūdis. „Anksčiau daugiau užsakymų gaudavome iš mažų parduotuvių, kurios, siekdamos būti išskirtinės, užsakydavo unikalesnių etikečių. Tačiau mažąsias parduotuves vis labiau išstumia prekybos tinklai, todėl ir smulkių užsakymų vis mažiau“, – aiškino E.Valionis.

V.Bukšnys pastebėjo ir iš Vakarų į Lietuvą ateinančią naują rinkodaros madą: anksčiau dideliu tiražu būdavo užsakoma vienodų etikečių vienos rūšies produkcijai, o dabar tam pačiam produktui mažesniais tiražais užsakoma kad ir 10 pavadinimų etikečių. „Taip bandoma pirkėjus prisivilioti naujais gaminių pavadinimais“, – juokėsi „Printelos“ vadovas ir teigė, jog tokia tendencija pastebima visose vartojimo produktus gaminančios pramonės šakose, tačiau labiausiai – maisto sektoriuje. „Ši tendencija, manau, galėtų būti palanki tokioms įmonėms kaip mūsų, kurios orientuojasi į nedidelius užsakymus“, – viliasi bendrovės vadovas.

Spaustuvės universalėja

Periodinių rajoninių leidinių mažėja, o ir tų nemaža dalis ne pirmi metai naudojasi Lenkijos spaustuvininkų paslaugomis, tad mažos spaustuvės, anksčiau spausdindavusios daugiausia tik laikraščius ir firminius blankus, siekia tapti kuo universalesnės ir vykdyti visus įmanomus klientų pageidavimus. „Firminiai blankai, sąskaitos faktūros, prekių etiketės, žurnaliukai, brošiūros, katalogai, proginiai laikraščiai, gyventojų knygos kietais viršeliais, skrajutės, kalendoriai...“ – atrodo, be pabaigos vardijo UAB Alytaus spaustuvės administratorė vadybininkė Ramutė Stravinskienė.

Pasak jos, nėra taip, kad labai daugėtų komercinių užsakymų, nes vienos įmonės bankrutuoja, ateina kitos. Tačiau labiausiai džiugina klientų lojalumas. „Nemažai Lietuvos rajoninių laikraščių iš tiesų spausdinama Lenkijoje, nes spaustuvės pigiau perka popierių, o kai kurios pačios ir tiražą atveža. Tačiau senieji Alytaus klientai lieka ištikimi, vienas kitas ir naujas ateina“, – sakė spaustuvės administratorė.

Vertindama klientų lojalumą ir priversta konkuruoti su Lenkijos spaustuvininkais, Alytaus spaustuvė išlaiko kiek įmanoma stabilesnes paslaugų kainas – jos keičiasi tik tiek, kiek keičiasi popieriaus kaina.

R.Stravinskienė LŽ teigė domėjusis Lenkijos spaustuvių veikla ir pastebėjusi, kad ten darbas labiau koordinuotas, spaustuvės specializuojasi gaminti vieną kurią spaudinių rūšį. „Lietuvos rinka nepalyginti mažesnė, todėl norint išsilaikyti tenka būti kuo universalesniems“, – teigė ji. Didėjant užsakovų poreikiams, spaustuvė nuolat atnaujina gamybos įrangą, o prieš keletą mėnesių įsigijo ir naują skaitmeninę ofsetinę spausdinimo mašiną.

Verčia atsinaujinti

Kiek įmanoma atsinaujinti, modernizuoti gamybą siekia ir spaustuvės, labiau specializuotos vykdyti vien komercinius užsakymus. Antai „Printela“ įsigijo „moderniausią pasaulyje“ skaitmeninę ofsetinę mašiną, pritaikytą nenaudojant klišių nedideliais tiražais spausdinti etiketes ant visos įmanomos medžiagos – ne tik ant popieriaus, bet ir ant polietileno plėvelės, tekstilės. Taigi spaustuvė nusitaikė ir į tai, ką iki šiol galėdavo gaminti tik fleksografinės spausdinimo mašinos.

„Konkurencija išties didžiulė, ypač Kaune ir Vilniuje. Klaipėdoje specializuotų spaustuvių gal mažiau, bet ten veikiančios gamybos įmonės užsakymus teikia per savo filialus kituose miestuose, – sakė „Printelos“ vadovas. – Todėl turime suktis, kiek įmanoma: sustosi – iš karto būsi išstumtas.“

Pagrindiniai spausdinimo paslaugų įmonių rodikliai

LaikotarpisĮmonių skaičiusPardavimo pajamos, tūkst. litųBendrasis pelnas, tūkst. litų
2011 m. I ketv.211126 45424 182
2011 m. II ketv.214145 35336 004
2012 m. I ketv.214152 83433 200
2012 m. II ketv.217165 56938 822
2013 m. I ketv.228165 01337 410
2013 m. II ketv.230176 09039 870

Šaltinis: Statistikos departamentas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"