TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mažesni tarifai - tik "pamaitinus" Klaipėdą

2006 08 08 0:00
Beveik visi baltarusių kroviniai į Kaliningrado uostą keliauja Lietuvos geležinkeliais.
LŽ archyvo nuotrauka

Rusija ir Baltarusija, neįvykdžiusios ekonominių įsipareigojimų Lietuvai, nori pigiau gabentis krovinius per Lietuvos teritoriją į Kaliningrado uostą. Lietuva nesiruošia vykdyti kaimynių užgaidų, kol šios neveš daugiau krovinių per Klaipėdos uostą.

Šiandien Susisiekimo ministerija priims Rusijos ir Baltarusijos delegacijas bei vėl mėgins su jomis derėtis dėl krovinių srautų per Klaipėdos ir Kaliningrado uostus. Kaimynės reikalauja, kad Lietuva suvienodintų krovinių vežimo geležinkeliais tarifus Kaliningrado kryptimi ir prilygintų tarifams, taikomiems kroviniams, gabenamiems į Klaipėdos uostą.

"Pirmiausia Rusija ir Baltarusija turėtų išsakyti labai aiškią savo poziciją, o ne kelti tokius vienašališkus reikalavimus. Jei kalbame apie nuolaidas, tai turime kalbėti ir apie sąlygų gerinimą Klaipėdos uostui", - sakė Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus.

Jis mano, kad derybos bus sunkios, bet vargu ar vaisingos. Daug metų Lietuvos teikiamų pasiūlymų, kaip plėtoti tiek Klaipėdos, tiek Kaliningrado uostus, kaimynės paprasčiausiai negirdi, o pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių nevykdo.

Vienas pagrindinių baltarusių įsipareigojimų - vežti daugiau trąšų krovinių per Klaipėdos uostą. Vien kalio trąšų pernai Baltarusija žadėjo per Klaipėdą vežti 1,5 mln. tonų, o vežė perpus mažiau. Šiemet baltarusiai pasižadėjo vežti 1,8 mln. tonų šių trąšų, bet patys pripažino, kad tokio kiekio tikėtis neverta.

Vykdo pageidavimus

Vaitkaus teigimu, šis trišalis posėdis suplanuotas liepos pabaigoje Kaliningrade vykusiame susitikime, kuriame dalyvavo Rusijos, Baltarusijos transporto ministrai ir Lietuvos delegacija. Reikalauta, kad Lietuva taikytų nuolaidas iš Baltarusijos į

Kaliningradą gabenamoms trąšoms, tačiau lietuviai nesutiko aptarinėti tokio klausimo per neformalų susitikimą.

"Lietuvos geležinkelių" Krovinių vežimo direkcijos vadovas Rimvydas Valys teigė, kad "Lietuvos geležinkeliai" taip pat pasirūpino įvykdyti visas kaimyninių šalių iškeltas sąlygas. "Nupirkome 300 vagonų, įvykdėme techninį pageidavimą, kad vagonai greičiau suktųsi - gali vežti į Klaipėdą. Iš mūsų pusės jokių problemų nėra, o jie savo įsipareigojimų (vežti daugiau krovinių - red.) neįvykdė", - sakė Valys. Susiekimo ministerijos pareigūnas užsiminė, kad "objektyvius ekonominius skaičiavimus užgožia neformalūs kaimynių susitarimai".

2K nevykdomas

Kiek anksčiau nei prieš metus buvo pasirašytas tarpvyriausybinis Lietuvos ir Rusijos susitarimas (trumpiau - 2K) dėl Klaipėdos ir Kaliningrado uostų bendradarbiavimo projekto. Pagal jį trečiųjų šalių arba Rusijos krovinių siuntėjai, norėdami gabenti savo produkciją ne per Kaliningradą, o per Klaipėdos uostą, turi teisę kreiptis į Rusijos geležinkelio tarifų komitetą ir prašyti nuolaidų. Iki tol į Klaipėdos uostą gabenamam kroviniui visoje Rusijos teritorijoje taikomas 3 kartus didesnis tarifas, negu tas pats krovinys būtų vežamas į Kaliningrado uostą. Pasak Vaitkaus, 2K susitarimas iki šiol realiai neveikia ir neįmanoma sudaryti ilgalaikių sutarčių su trečiosiomis šalimis.

"Kad sutiktų su jų sąlygomis, Lietuva turi žinoti, ką už tai gauna. 2002 metais, Rusijai pradėjus protekcionistinę politiką, tiek "Lietuvos geležinkeliai", tiek Klaipėda neteko nemažos dalies krovinių - rusiškų krovinių Klaipėdoje faktiškai nebeliko. Tai kelti tokius vienašališkus reikalavimus, manau, nebūtų teisinga nei Lietuvos, nei kitų valstybių atžvilgiu, ką jau kalbėti apie ekonomikos skaičius", - kalbėjo Susisiekimo ministerijos sekretorius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"