TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mažiau pasipiktinusiųjų reklama

2016 01 02 6:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Per metus Konkurencijos taryba sulaukė per 300 vartotojų skundų dėl pažeistų teisių. Daugiausia gyventojai kreipėsi dėl prekių ir paslaugų neatitikimo reklamuojamoms šių savybėms bei dėl nepritaikytos nuolaidos, tačiau tokių skundų 2015-aisiais buvo perpus mažiau nei 2014-aisiais.

Praėjusiais metais Konkurencijos tarybos (KT) ekspertai nemažai dėmesio skyrė reklamų, kuriose pateikiamas kainų palyginimas, vertinimui. Tai „Lietuvos žinioms“ pranešė Dovilė Sandaraitė, KT Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė. Ji pateikė tokius skaičius: per 2015 metus Konkurencijos taryba priėmė 5 sprendimus ir skyrė baudų už daugiau kaip 37,7 tūkst. eurų.

Net 4 iš šių sprendimų susiję su klaidinančiomis reklamomis dėl neteisingos naudos. Tai reiškia, kad 4 atvejais reklamos buvo pripažintos klaidinančiomis, nes jose buvo pateiktos neteisingos, nepagrįstos palyginamosios kainos, taip sudarant aliuziją į naudą.

Pagražina skaičius

Pastarąjį kartą, gruodžio 10 dieną, taryba už klaidinančią LG televizorių reklamą skyrė 2,2 tūkst. eurų baudą buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklą „Elektromarkt“ valdančiai bendrovei „Mediashop“. KT pranešė, kad bendrovė savo interneto svetainėje skleidė reklaminius pasiūlymus, kurie klaidino vartotojus.

„Siekdami didesnių pardavimų, pardavėjai privalo užtikrinti, kad reklamose pateikta informacija neklaidintų pirkėjų, o prekių palyginamosios kainos atspindėtų realią pirkėjo gaunamą naudą. Norime paraginti ir pirkėjus būti budresnius bei atidžiai išnagrinėti reklaminį pasiūlymą prieš įsigyjant prekę“, – sakė KT pirmininko pavaduotojas Elonas Šatas.

Taryba nustatė, kad „Mediashop“ nuo 2015 metų sausio 30 dienos iki vasario 1 dienos interneto svetainėje reklamavo LG televizorius, o reklamoje šalia prekių pardavimo kainos nurodoma didesnioji (nubraukta) kaina kai kuriais atvejais galiojo prieš pusmetį ir seniau. Tarybos vertinimu, nors bendrovės skleistose reklamose nuolaidos dydis LG televizoriams svyravo nuo 15 iki 48 proc., realiai pirkėjai galėjo įsigyti televizorius tik su 0,3–31 proc. nuolaida.

Tyrimą Konkurencijos taryba pradėjo gavusi pirkėjo skundą.

Skundų sumažėjo

Per metus gavusi iš viso 331 skundą Konkurencijos taryba pastebi, jog asmenys dažniausiai kreipėsi dėl to, kad jų nupirktos prekės ar jiems suteiktos paslaugos neturėjo reklamuojamų savybių. Tačiau tokių skundų 2015-aisiais, palyginti su ankstesniais metais, ženkliai sumažėjo: užpernai jų sulaukta 42, tuo tarpu praėjusių metų gruodžio viduryje – 28.

Gyventojai taip pat kreipėsi dėl nepritaikytos nuolaidos, nors ir tokių skundų buvo dvigubai mažiau: užpernai 55, pernai – vos 27.

Tuo tarpu skundų dėl galimai klaidinusios neišsamios reklamos, kuriose nebuvo pateikiama esminė vartotojų ekonominį elgesį veikianti informacija, nežymiai padaugėjo. Užpernai tokių atvejų buvo 23, pernai – 26.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"