TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mažosios paslaugų įmonės - atskirtyje

2013 05 28 7:37
Įsilieti į grupinio pirkimo portalą smulkioms paslaugas teikiančioms įmonėms bemaž neįmanoma - miesteliuose dar yra labai nedaug vartotojų, besinaudojančių paslaugų grupinio pirkimo galimybe.  LŽ archyvo nuotraukos

Grupinis pardavimas - ne mažuose šalies miestuose paslaugas teikiančių įmonių nosiai. Jos ne tik sunkiai įsilieja į grupinio pirkimo portalų partnerių gretas, bet ir vargiai sulaukia vartotojų dėmesio.

Grupinio pirkimo portalai teigia esantys atviri visiems prekių tiekėjams, net ir smulkiesiems bei veikiantiems mažuosiuose šalies miestuose. Tuo pat metu ne didmiesčiuose veiklą vykdantiems paslaugų teikėjams portalų durys užvertos, nebent jie teikia specifines ar visos šalies mastu išskirtines paslaugas.

Nėra konkurencingi

Įmonės "Beta.lt", valdančios grupinio pirkimo portalus Beta.lt ir Grupinis.lt, generalinis direktorius Vilius Juraitis nurodė, kad šiuo metu veikla aktyviai vykdoma penkiuose didžiuosiuose šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje. Mažesniuose šalies miestuose įsikūrusios ir vietines paslaugas teikiančios įmonės sudaro vos 1-3 proc. visų partnerių. Be to, kaip pabrėžė pašnekovas, reikėtų nepamiršti, kad statistiką iškreipia į kurortines paslaugas orientuoti šalies miestai, tokie kaip Druskininkai, Birštonas ir Palanga.

Įsilieti į grupinio pirkimo portalą smulkioms paslaugas teikiančioms įmonėms bemaž neįmanoma. Jos galimybėmis negali konkuruoti net su tuose pačiuose miestuose veikiančiomis prekybos įmonėmis. Mat net ir smulki įmonė, kaip paaiškino V.Juraitis, savo produktus gali pristatyti į didmiesčiuose įsikūrusius aptarnavimo taškus. Tuo metu mažame šalies mieste paslaugas teikianti įmonė įsilieti į portalo partnerių gretas gali tik tuo atveju, jei tos paslaugos išskirtinės.

"Pavyzdžiui, Birštonas nepriklauso didiesiems miestams, tačiau jei čia veikiantis viešbutis norės mūsų portale siūlyti savo paslaugas, o mes manysime, kad jos Lietuvai aktualios, bendradarbiausime. Bet jei tame pačiame Birštone pasiūlymą pateiks automobilių plovykla, deja, niekuo padėti negalėsime", - paaiškino jis.

V.Juraitis sakė, kad mažesniuose šalies miestuose įsikūrusios ir vietines paslaugas teikiančios įmonės sudaro vos 1-3 proc. visų partnerių.

Trūksta vartotojų

Lygindamas didmiesčiuose ir mažesniuose šalies miestuose veikiančių įmonių susidomėjimą grupiniu pardavimu, grupinio pirkimo portalą Kartu.lt valdančios įmonės "Diginet LT" projektų vadovas Artūras Mizeras teigė, kad smulkesnės įmonės dar sunkiai surenka pakankamą vartotojų būrį prekiauti paslaugų kuponais. Todėl pagrindinis pardavimas atitenka Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje įsikūrusioms paslaugų įmonėms.

"Susidomėjimo grupinio pirkimo portalais iš mažesniuose miestuose veikiančių įmonių sulaukiame, tačiau šiuose miesteliuose dar yra labai nedaug vartotojų, besinaudojančių grupinio pirkimo galimybe. Taigi, net jei įmonė suinteresuota tokiu būdu prekiauti kuponais, ne visada tikėtina, kad jie sulauks paklausos. Taip susiformuoja užburtas ratas", - sakė A.Mizeras.

Jo manymu, laikui bėgant ši tendencija menkai tesikeis, nes ir pačių portalų suinteresuotumas nėra didelis. Anot pašnekovo, didesnių pokyčių galima tikėtis tik tuo atveju, jei šiek tiek keistųsi grupinio pirkimo modelis ar susiformuotų kokie nors sprendimai.

Grupinio pirkimo portale Kartu.lt, kaip teigė A.Mizeras, dominuoja prekių pasiūlymai. Jie sudaro daugiau nei pusę visų pasiūlymų.

A.Mizero teigimu, net jei įmonė suinteresuota tokiu būdu prekiauti kuponais, ne visada tikėtina, kad ji sulauks paklausos.

Suformuoja paslaugų krepšelį

Mažų šalies miestų gyventojai paslaugas kituose miestuose paprastai renkasi tuomet, kai teikiama paslauga specifinė arba jei galima tuo pačiu metu suderinti kelias paslaugas. "Būna, pavyzdžiui, žmogus iš Tauragės nusiperka viešbučio paslaugas Palangoje. Žmonės perka ir kituose miestuose teikiamas grožio paslaugas, bet tuomet bando susiformuoti jų krepšelį, kad visas paslaugas jie galėtų gauti būdami tuo pačiu laiku tame pačiame mieste. Atvejai, kad paslaugas kituose miestuose pirktų atskirai, - retesni", - sakė jis.

Įmonės "Sole Active", valdančios grupinio pirkimo portalą Kiauletaupykle.lt, projektų vadovė Sonata Naujokaitė sakė pastebinti gana aiškią tendenciją, kad klientai renkasi paslaugas, teikiamas jų gyvenamajame mieste. Kitame mieste teikiamų paslaugų kuponus dažniausiai įsigyja juos dovanoti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"