TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Medžioti ir žvejoti - su specialiais drabužiais

2012 10 08 6:08
LŽ archyvo nuotrauka/Specialų kostiumą ar batus nusipirkęs žvejys jį gali nešioti net 10 metų, tad ne visi prekybininkai džiaugiasi klientų antplūdžiu.

Prekybininkai džiaugiasi, kad ir žvejai, ir medžiotojai atsakingai rengiasi savo pomėgiui - esą mūvėdami treningo kelnės į mišką jau traukia tik vienetai, kiti renkasi specialiai tam skirtus drabužius ir avalynę. Taigi specialios aprangos parduotuvių apyvarta kasmet kyla 10-30 procentų.

Lietuvos medžiotojai labai mėgsta ir perka lietuvišką aprangą. Tai tvirtina E-medžiokle.lt parduotuvės direktorius Mindaugas Domža. "Lietuvoje yra viena gamykla, kuri siuva medžiotojams drabužius. Nors jiems naudojami geresnės kokybės audiniai, jie vis tiek perpus pigesni negu užsienietiški medžiotojo drabužiai, todėl ir medžiotojai svetur juos mielai perka", - pasakoja M.Domža.

Parduotuvės direktorius pažymi, kad medžiotojams reikalingi net 3 aprangos komplektai: vasaros, rudens ir žiemos sezonui. "Dabar, prieš medžioklės su varovais sezono pradžią, dauguma medžioklės klubų ir būrelių perka rudeninę aprangą. Jos komplektas kainuoja vidutiniškai apie tūkstantį litų", - aiškina pašnekovas.

Nemažai medžiotojų drabužius matuojasi įprastose parduotuvėse, tačiau nuolatiniai klientai, žinantys savo dydžius, perka juos internetu, nes atokesnėse vietose tiesiog nėra medžioklės parduotuvių. Verslininkas džiaugiasi, kad medžioklė, kaip laisvalaikio būdas, labai  populiarėja tarp jaunimo, todėl perkančiųjų specialią, medžioklei skirtą aprangą būrys plečiasi. Tai parduotuvės apyvartą kasmet padidina po 20 procentų. "Ir pats medžioju, tad matau, kaip atsakingai vyrai rengiasi medžioklei - tikro medžiotojo, mūvinčio paprastas treningo kelnes, jau nepamatysi. Žiemai jie įsigyja itin šiltus drabužius, nes medžiotojo bokštelyje naktį be gerų kailių neišsėdėsi", - pasakoja jis.

Sezoninė prekė

Kaune veikiančios žūklės reikmenų parduotuvės "Žvejoklis" pardavėjas teigė, jog beveik visą aprangą žvejams importuoja iš Danijos, Belgijos, Anglijos, Lenkijos ir Kinijos, nes Lietuvoje nėra tokios didelės pasiūlos, išskyrus batus ir bridkelnes, kurias gamina UAB "Paliūtis". "Dabar suaktyvėjo kostiumų - kelnių ir striukių, - kurie nepraleidžia vėjo ir yra neperlyjami, pirkimas. Jų kainos svyruoja nuo 300 iki 1000 litų. Daugiausia perkančiųjų sulaukiame tradicinėje parduotuvėje, nors internetinė taip pat dirba. Vis dėlto tai yra labai sezoniška prekė. Šiuo metu paklausiausi drabužiai, saugantys nuo lietaus, o lapkričio mėnesį prasidės žieminės aprangos prekyba ir truks iki žiemos vidurio. Paskui žvejo drabužiai tiesiog nejudinami", - prekybos niuansus dėsto jis.

"Žvejoklio" pirkėjų skaičius ir pardavimas auga kiekvienais metais po 10 procentų. Pardavėjas pastebi, kad lietuvių žvejai atranda pinigų specialiai aprangai, nes gerai žino, jog 90 proc. žvejybos komforto ir sudaro gera apranga.

Išstūmė lietuviškus batus

UAB "Paliūtis" komercijos direktorius Valdas Jankus sakė, kad žvejų batai ir kombinezonai, kuriuos gamina ši įmonė, aktyviausiai buvo perkami vasarą, nes juos žvejai įsigyja visam žvejybos sezonui, kuris jau artėja į pabaigą. "Šį vasaros sezoną lietuviškų žvejo batų ir kombinezonų pardavėm 30 proc. daugiau negu praėjusį. Tiesa, jie nėra grynai lietuviški, nes batus gaminame mes, o kombinezono viršutinę dalį - lenkai", - pasakoja V.Jankus.

Žvejų apranga bendrovė Lietuvoje intensyviai prekiauja jau penktus metus ir jau spėjo rasti eksporto kelių į Latviją, Estiją, Italiją, Vokietiją ir Angliją. V.Jankus džiaugiasi, kad per tą laiką "Paliūčio" žvejų batai nurungė rusiškus. "Kai rusiški batai buvo pigesni, pirko juos, bet kai mes suradome galimybę sumažinti kainą, mūsų žvejai rusų gamintų batų nebeperka. Taip gerokai padidėjo mūsų guminės avalinės pardavimas", - teigia jis.

V.Jankus pripažįsta, kad pagrindinę bendrovės produkciją - guminę avalynę - Lietuvoje gana sunku parduoti, nes šalies prekybos tinklai užversti kiniškais guminiais batais, tad lietuviška avalinė yra tik kaip alternatyva.

"Sunki" prekė

Žvejybos reikmenų didmenininkės UAB "Adastra Group" vadovas Martynas Bankauskas pažymi, kad, nors Lietuvoje, pagal gyventojų skaičių, žvejų yra gana daug, jiems reikalingais drabužiais bendrovė neprekiauja. "Tai yra "sunki" prekė. Kostiumą nusipirkęs žvejys jį gali nešioti net 10 metų. O verslą reikia sukti iš prekių, kurių žvejui reikia kasdien. Taigi pas mus geriausiai perkami dirbtiniai masalai žuvims, vadinamieji guminukai, taip pat ir pašarai, plūdės", - aiškino jis.

Anot jo, bendrovės pardavimo rodikliai šiemet yra prastesni negu pernai. "Perkamoji galia gana menka, o visi nori pigiai nusipirkti gerą daiktą. Anksčiau žmogus galėjo sau leisti įsigyti meškerę ir ritę, kainuojančias po šimtą ir daugiau litų, o dabar už tokią pačią sumą nori gauti abu šiuos daiktus. Visko yra Lietuvoje, tik kad kokybiškų prekių žmonės nebeįperka. Kai sumažėja pajamos, dažniausiai atsisakoma pramogų. O žvejyba kaip tik ir priklauso pramogų sričiai", - vardija priežastis jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"