TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Memelio miesto" planams pritarta su išlyga

2007 03 02 0:00
Bendrovė "Memelio miestas" laivų remonto įmonės teritorijoje numato daryti istorinį perversmą.
LŽ archyvo nuotr.

Uostininkai neužkirto kelio investuotojų planams laivų remonto įmonės "Laivitė" teritorijoje statyti visuomeninės paskirties kvartalą, tačiau dėl krantinių pareikalavo išlygos

Vyriausybės strateginio komiteto nurodymu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) plėtojimo tarybai vakar teko rinktis į neeilinį posėdį svarstyti bendrovės "Memelio miestas" iniciatyvos keisti uosto žemės paskirtį iš gamybinės-pramoninės į visuomeninę.

Sprendimą dėl jos nuomojamo 6,8 hektaro uosto sklypo perdavimo valdyti apskrities administracijai Vyriausybė ketina priimti artimiausiu metu.

Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius bandė užbėgti KVJU tarybai už akių pernai gruodžio pabaigoje pristatydamas projektą Vyriausybės strateginiam komitetui be uostininkų nuomonės. Kai pasigirdo prieštaraujančių balsų ir dėl projekto, ir dėl procedūrų, susisiekimo ministrui Algirdui Butkevičiui buvo leista ieškoti kompromisų.

Savininkų teisės

"Memelio miestas" neįvardija bendrovės akcininkų, tačiau spėjama, kad šią bendrovę įsteigė su žemės ūkiu susiję Lietuvos verslininkai. Bendrovės generalinis direktorius Darius Anužis aiškino, kad 2006 metais įsigiję nekilnojamąjį turtą iš "Laivitės" įmonės, kuri jį pardavė dėl prastų ekonominių rodiklių ir skolų kreditoriams, nauji savininkai ieško investicijų grąžos perspektyvų.

Jie mano, kad naudoti sklypą laivų remonto ar krovos darbams netikslinga dėl ekonominių ir ekologinių priežasčių. Tęsdama gamybinę veiklą bendrovė, Anužio nuomone, didintų konkurenciją kitoms uosto kompanijoms ir neduotų tiek naudos, kiek gali pasiūlyti statybų projektas.

"Norime keisti žemės paskirtį ir atverti visuomenei prieigas prie vandens, plėtoti pramoginę laivybą, turizmą, kultūrą. Šiam projektui numatome skirti 587 mln. litų privačių lėšų", - KVJU tarybai dėstė Anužis.

KVJU generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas aiškino, kad nupirkę turtą savininkai įgijo teisę į žemės nuomą, yra padėties šeimininkai. Tačiau krantinės yra valstybės turtas, todėl privaloma atsižvelgti į uostininkų pastabas dėl galimų prekybinės laivybos trukdymų Žiemos uoste. "Nė viena valstybė nemažina uosto ploto, todėl žengę tokį žingsnį, leidę sumažinti uosto teritoriją turime galvoti apie uosto perspektyvą. Siūlau keisti uosto planą atsižvelgiant į uosto interesus", - kalbėjo Dobilinskas.

Kaimynai nepatenkinti

Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos valdybos pirmininkas Bronislovas Lubys nesidžiaugė "Memelio miesto" kaimynyste. Pramonininko netenkino Anužio pateikta uosto įmonių veiklos analizė ir veiklos alternatyvos. "Jei įmonė nutraukia krovos darbus ir užsiima kita veikla, tai turi pasakyti be išvedžiojimų. Kalbant apie pajamas, skaičių pasakyta nebuvo, argumentai yra silpni. Pritariu statyboms su išlyga, kad tai neturi trukdyti uoto darbui", - sakė Lubys.

Po debatų KVJU taryba pritarė "Memelio miesto" pasiūlymui keisti žemės paskirtį ir planavimo organizatoriaus teises suteikti savivaldybei. Tačiau balsavo už tai, kad Žiemos uostas būtų naudojamas prekybinei (krovininei) laivybai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"