TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Merkurijus" pajudėjo po "Saulės"

2012 03 28 8:29

Penktadienį, per patį vidurdienį, Klaipėdos geležinkelio stotyje visur vyravo šventinė nuotaika - į pirmąją kelionę buvo išlydėtas naujas konteinerinis traukinys "Merkurijus".

Įėjimai į stotį buvo papuošti šventinėmis spalvotų balionų girliandomis, nuo viduje sumontuotos pakylos sklido kalbančiųjų sveikinimo kalbos ir gražūs linkėjimai, o visa tai fiksavo telekamerų ir fotoaparatų objektyvai, gausiai susirinkusių žurnalistų diktofonai. Regis, visai neseniai iš šios stoties Kinijos link pajudėjo pirmasis konteinerių traukinys "Saulė", o penktadienį į Maskvą iškilmingai išlydėtas jau kito dangaus kūno Merkurijaus vardu pavadintas naujas sąstatas. Po dviejų dienų, kovo 25-ąją, traukinys, vežęs plataus vartojimo prekes, pasiekė Rusijos sostinę.

Gražus sutapimas - šį sekmadienį, kovo 25 dieną, iš Šeštokų geležinkelio stoties Smolensko link pirmąkart pajudėjo dar vienas naujas konteinerinis traukinys "Šeštokai Express".

Vietoj vilkikų

"Merkurijus" vienu reisu galės gabenti iki 114 sąlyginių konteinerių (TEU). Norint tokį kiekį vežti automobilių keliais prireiktų maždaug 100 sunkvežimių. Planuojama, kad traukinys iš Klaipėdos (ateityje ir iš Kaliningrado) į Maskvą vyks kartą per savaitę. Bendradarbiavimo sutartį dėl "Merkurijaus" AB "Lietuvos geležinkeliai" ir UAB "AAA Intermodal" pasirašė dar praėjusių metų pabaigoje. Remiantis ja UAB "AAA Intermodal" tapo traukinio operatore ir įsipareigojo rūpintis kroviniais, pritraukti jų. Sutartyje numatyta ne tik bendradarbiauti organizuojant reguliarius vežimus, bet ir bendromis pastangomis formuoti konkurencingus automobilių transportui tarifus. Taip pat nurodyta gerinti teikiamų paslaugų kokybę, taikyti šiuolaikines informacines technologijas ir plėtoti partnerystę pritraukiant verslo sektorių bei skatinant jį naudotis "žaliojo transporto" paslaugomis.

Poreikis didėja

UAB "AAA Intermodal" plėtros direktorius Arūnas Jankauskas sakė, kad Maskvos rinkai bus tiekiama viskas, ką galima vežti sausumos transportu, - nuo plataus vartojimo prekių iki technologinės įrangos ar chemijos gaminių. "Traukinys "Merkurijus" taps paskata ekspeditoriams aktyvinti pardavimo veiksmus, kad pritrauktų krovinių per Klaipėdos uostą", - kalbėjo A.Jankauskas.

AB "Lietuvos geležinkeliai" Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus Stasio Gudvalio teigimu, konteinerių vežimo apimtis pasaulyje kasmet padidėja apie 10 proc., tad nenuostabu, kad verslo įmonės vis labiau domisi intermodalinio transporto paslaugomis. "Esame apskaičiavę, jog po kelerių metų konteineriniais traukiniais gabensime apie penktadalį visų krovinių, todėl tikiu, kad ir "Merkurijus" svariai prisidės prie šio siekio", - tvirtino S.Gudvalis.

Dūdų orkestrui trenkiant maršą ir aidint aplodismentams galingas "Siemens" lokomotyvas, kaip ir pridera tokiam įvykiui savo "krūtinę" papuošęs didžiule šventine kokarda, lėtai tempdamas 114 konteinerių sąstatą pro fejerverkus, šaunančius į dangų, pajudėjo iš Klaipėdos  geležinkelio stoties.

Papildė gretas

Taip žengtas dar vienas reikiamas žingsnis toliau stiprinant Lietuvos, kaip tranzitinės valstybės, pozicijas. 2003 metais startavęs konteinerinis traukinys "Vikingas" (Klaipėda-Iljičiovskas (Ukraina)-Klaipėda) buvo intermodalinių vežimų mūsų šalyje pionierius. AB "Lietuvos geležinkeliai" toliau plėtoja ir kitus projektus, susijusius su intermodaliniais vežimais. Čia būtų galima paminėti konteinerinį traukinį "Vilnius Shuttle" (Klaipėda-Vilnius-Klaipėda), neseniai tarp Lietuvos ir Kinijos pradėjusį kursuoti konteinerinį traukinį "Saulė" (Šeštokai/Klaipėda-Čongčingas (Kinija)/Dostykas (Kazachstanas)-Šeštokai/Klaipėda) bei, kaip jau minėta, sekmadienį iš Šeštokų geležinkelio stoties į Smolenską (Rusija) pirmąkart pajudėjusį naująjį konteinerinį traukinį "Šeštokai Express".

Intermodaliniai krovinių vežimai - tai dar didesnės galimybės kitų šalių verslininkams gabenti savo krovinius per Lietuvą. Vadinasi, daugiau uždirbs ir mūsų bendrovės, didės įplaukos į valstybės biudžetą.

Henrikas Balevičius

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"