TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mes - neverslūs žmonės

2007 11 26 0:00

Daugiau nei pusė - 57 proc. - Lietuvos gyventojų nelaiko savęs verslo žmonėmis. Versliais save įvardija mažiau nei penktadalis (17,8 proc.) mūsiškių.

Kaip rodo rinkos analizės ir tyrimų grupės RAIT atlikta šalies gyventojų ir įmonių vadovų apklausa, verslą ketina pradėti vos 10,4 proc. Lietuvos gyventojų.

"Galime daryti išvadą, kad lietuviai nėra versli tauta - dauguma jų nelaiko savęs versliais, nesiruošia pradėti verslo ir jį vertina pirmiausia kaip būdą užsidirbti pinigų, o ne realizuoti idėjas", - sakė RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.

Verslo imtis žada daugiausia didmiesčių gyventojai iki 34 metų -studentai, vadovai ir specialistai. Svarbiausi veiksniai, skatinantys pradėti verslą, yra noras turėti daugiau pinigų ir nepriklausomybės, siekti savarankiškumo.

Neketinantieji imtis verslo nurodė pinigų (pradinio kapitalo) trūkumą arba savo amžių.

Apklausos rezultatai rodo, jog plačioji visuomenė labiau neigiamai vertina verslius žmones. Pusė respondentų teigė, kad daug uždirbantys asmenys išnaudoja kitus (55 proc. apklaustųjų) arba yra nesąžiningi (49 proc.).

Bendrovių vadovai verslą ir verslininkus labiau sieja su tokiais dalykais kaip pridėtinės vertės kūrimas, darbo vietų steigimas, pelno gavimas bei mokesčių mokėjimas.

Abiejų respondentų grupių - gyventojų ir įmonių vadovų - nuomonės sutampa dėl verslių žmonių sėkmės priežasčių.

Tiek vieni, tiek kiti nurodo, kad sėkmę versle lemia asmeniniai ryšiai, išsilavinimas ir įgimtos savybės, o sunkų darbą ar šeimos tradicijas abi grupės priskiria prie ne itin reikšmingų veiksnių.

Remiantis apklausos rezultatais paaiškėjo, kad 40 proc. šalies gyventojų negali pasakyti, kas yra verslumas - 21 proc. iš jų to nežino, 18 proc. tai apibrėžia kaip "kažką, susijusį su verslu".

Dažniausia šalies gyventojai teigė, kad verslumas - tai gebėjimas

užsiimti verslu (11 proc.), privatus verslas, gebėjimas sugalvoti verslą ir jį plėtoti bei pelningas, besiplečiantis verslas (po 4 proc.), verslo sėkmė ir pelno siekimas (po 3 proc.), apsukrumas, gebėjimas užsidirbti, veiklumas, gebėjimas veikti, verstis, suktis bei talentas ir gabumai (po 2 proc.). 7 proc. šalies gyventojų negalėjo įvardyti ir versliam žmogui būdingų savybių.

93 proc. apklaustųjų nuomone, verslus žmogus yra intelektualus, protingas, išsilavinęs (13 proc.), apsukrus, vikrus (12 proc.), komunikabilus (11 proc.), sąžiningas, teisingas (8 proc.), darbštus (7 proc.), rizikuojantis (6 proc.).

Apklausti bendrovių vadovai versliam žmogui dažniausiai priskyrė tokias savybes, kaip komunikabilumas (18 proc.), intelektualumas, protas bei išsilavinimas (13 proc.), sąžiningumas ir teisingumas (11 proc.) bei darbštumas (10 proc.).

Rugsėjo-spalio mėnesiais atliktame RAIT tyrime dalyvavo 1105 nuolatiniai 15-74 metų Lietuvos gyventojai ir 400 įmonių vadovų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"