TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Metro kaina jau suskaičiuota

2015 04 01 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Metro koncesijos projektą Vilniui siūlantys verslininkai suskaičiavo, kad jam įgyvendinti reikėtų apie 290 mln. eurų. 80 proc. sumos su nedidelėmis palūkanomis galima būtų pasiskolinti, o likusius suneštų investuotojai.

Politikams niekaip neapsisprendžiant dėl galimo Metropoliteno koncesijos įstatymo projekto, jo iniciatoriai teigia apskaičiavę naujos transporto sistemos Vilniuje kainą. Pasiūlę kurti akcinę bendrovę ir ieškoti koncesininko, jie paaiškino, kad miestui metropolitenas nieko nekainuos – viskuo pasirūpins kiti. „Metro sąjūdžio“ atstovai savo viltis sieja su naujai išrinkta miesto taryba.

Daug tikisi iš Europos bankų

Visuomeninį judėjimą „Metro sąjūdis“ subūręs Juozas Zykus, save vadinantis visuomenininku ir pensininku, bet dar aktyviai veikiantis paties įkurtoje, o dabar sūnums perduotoje sudėtingų pamatų ir požeminės statybos bendrovėje „Vilniaus rentinys“, pateikė skaičius, kurie esą parodo, kad metro Vilniuje į naudą išeitų visiems.

Projekto naudingumu jau 13 metų politikus bandantis įtikinti J. Zykus vakar dar kartą paaiškino, kad viskas būtų daroma naudojant skolintą kapitalą. Jo teigimu, atsižvelgiant į tai, kad šį projektą finansuoti vietos valdžia nepajėgi, jį siūloma įgyvendinti pritraukiant investuotojus ir finansuotojus. Kaip teigiama, privatūs ir instituciniai investuotojai suneštų 42,8 mln. eurų, o kitos lėšos būtų skolinamos iš Europos plėtros ir rekonstrukcijos banko, Europos investicinio banko. Ši suma galėtų siekti 243,8 mln. eurų. J. Zykaus pateiktoje medžiagoje aiškinama, kad pirmosios metro linijos Pilaitė-Centras vieno kilometro kaina gali siekti apie 30 mln. eurų.

Vilniuje kurti metro Juozas Zykus ragina jau 13 metų.

Žino, kad bilietai nebrangs

Metro entuziastai yra suplanavę ne tik tai, kas ir kiek pinigų galėtų paskolinti. Jie teigia, kad pastačius metro transporto bilietų kainos gali išlikti tokios pačios, kaip ir kito tuo metu veiksiančio viešojo transporto. "Jau pirmaisiais metais planuojama surinkti 17,4 mln. eurų pajamų: iš keleivių bilietų, reklamos bei stočių laisvojo ploto nuomos. Prognozuojamos eksploatacinės išlaidos - 4,4 mln. eurų“, – teigiama J. Zykaus pateiktoje apžvalgoje. Beje, planuojamas ir pelnas - 1,1 mln. eurų. Finansuotojams žadamos fiksuotos 6 proc. palūkanos, o valstybei – koncesininko mokami mokesčiai ir socialinė ekonominė nauda. Teigiama, kad pasibaigus galimai koncesijos sutarčiai – po 20 metų – metropolitenas atitektų valstybei.

Nors dalis politikų metro idėją palaiko, daug kam kyla klausimų, ar tai ne dar vienas bandymas kurti kažką panašaus į „Leo“ darinį. Juolab kad J. Zykus ir jam priklausanti bendrovė daugiau nei dešimtmetį metro idėjai populiarinti skiria nemažus pinigus.

„Esu pagrindinis bendrovės „Vilniaus rentinys“ akcininkas, gaunu dividendų ir dalį lėšų investuoju į metro idėją – sklaidą, leidybą, visuomenės informavimą“, – apie metro idėjai populiarinti leidžiamus pinigus kalbėjo J. Zykus.

Metro ateitį jis sieja su išrinktuoju Vilniaus meru Remigijumi Šimašiumi ir teigia, kad su šiuo politiku buvo susitikęs tris kartus. „R. Šimašius laikosi nuomonės, kad nors ir nespės pastatyti metro, jį tikrai planuos“, - dėstė „Metro sąjūdžio“ iniciatorius.

Vilniaus viešojo transporto studijoms išleistos lėšos

Sostinė per daugiau nei dešimtmetį įvairioms transporto studijoms rengti yra išleidusi maždaug pusę milijono eurų. Antai 2002 m. Miesto plėtros departamentui buvo leista rengti „Vilniaus miesto susisiekimo infrastruktūros tramvajais plėtojimo specialiojo planavimo pirmąjį etapą". Beveik 105 tūkst. eurų - tiek savivaldybės įmonei „Vilniaus planas" kainavo parengti šį specialųjį planą.

2004-aisiais savivaldybę konsultavo bendrovė „PPP Solution Limited" - ji koordinavo „tramvajaus finansavimo projekto tyrimą". Šios sutarties vertė - 30 tūkst. eurų.

Praėjus metams savivaldybei prireikė galingesnių konsultantų pajėgų. 2005-aisiais su bendrove „Scott Wilson Kirkpatrick & Со Ltd Eversheds LLP" ir advokatų kontora „Lideika, Petrauskas, Valiūnas ir partneriai LAWIN" buvo sudaryta paslaugų teikimo sutartis „dėl Vilniaus tramvajaus projekto finansavimo privataus sektoriaus lėšomis galimybių studijos rengimo paslaugų (sutarties kaina - 814 tūkst. litų).

Dar po ketverių metų, 2009-aisiais, konservatorių valdomas miestas nusprendė pritarti ES paramai projektui „Naujų transporto rūšių Vilniaus mieste specialiojo plano rengimas" finansuoti ir įgyvendinti; numatyta projekto vertė - 824 tūkst. litų. Tiesa, didžioji projekto pinigų dalis - iš ES fondų.

Šaltinis: Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Kontrolės ir audito tarnyba

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"