TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Metų pabaigoje - elektroninės prekybos bumas

2014 12 27 6:00
Lietuviai ir latviai vis dažniau vietoj tradicinių parduotuvių renkasi apsipirkimą internetu. LŽ archyvo nuotrauka

Didžiausia Baltijos šalyse interneto parduotuvė „Pigu.lt“ šių metų lapkričio ir gruodžio mėnesį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, fiksuoja 50 proc. išaugusį pardavimą.

Verslininkai spėja, kad populiarėjančia elektroninę prekybą skatina kasmet didėjantis prekių asortimentas bei galimybė apsipirkti šiek tiek pigiau nei tradicinėse parduotuvėse. Interneto pardavimo potencialas Lietuvoje dar neišsemtas – kitąmet šis verslas planuoja augti dar daugiau kaip 35 procentais.

Perka brangesnes prekes

Kaip LŽ tvirtina elektroninės parduotuvės „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys LŽ, lietuvių apsipirkimo įpročiai Kalėdų ir Naujųjų metų laikotarpiu nesikeičia. Pirkėjai daugiausia perka kvepalus ir kosmetiką, šių prekių pardavimas augo daugiau nei 60 procentų. Metų pabaigoje žaislų parduodama daugiau kaip 80 proc., mobiliųjų telefonų – per 50 procentų. Nemažai parduodama smulkios buitinės technikos, planšetinių kompiuterių, Kalėdoms skirtų dekoracijų.

„Stebina beveik dvigubai išaugęs prekių suaugusiesiems pardavimas. Jų, palyginti su praėjusiais metais, parduota daugiau kaip dvigubai. Taip pat matome daugiau nei 65 proc. išaugusį drabužių pardavimą“, - sakė D. Liulys.

Jis pabėžia, kad pirkėjai šiais metais perka brangesnes, garsesnių prekės ženklų gaminius. Tai esą rodo beveik 20 litų išaugęs pirkinių krepšelis (šiuo metu jis yra apie 250 litų).

„Matome, kad šiais metais gerokai išaugo prekių kiekis krepšelyje, fiksuojame net 40 proc. augimą, palyginti su praėjusiais metais. Pirkėjai perka po kelias dovanas“, - teigė D. Liulys.

Elektroninės prekybos verslas pažymi, kad artėjantis euro įvedimas Lietuvoje taip pat veikia pirkėjų įpročius. Antai maždaug 15 proc. išaugo atsiskaitymas grynaisiais pinigais. Jais galima atsiskaityti prekių atsiėmimo punktuose ir su prekes pristatančiu kurjeriu. Be to, daugiau parduodama stambios buitinės technikos, brangių televizorių, išmaniųjų telefonų. „Galima daryti prielaidą, jog žmonės investuoja litus prieš euro įvedimą“, - tikino D. Liulys.

Latviai išlaidesni

2011-aisiais „Pigu.lt“ įsigijo vieną didžiausių ir seniausių interneto parduotuvių Latvijoje – „220.lv“, tad gali palyginti kaimynų elektroninės prekybos rinkas. Bendrovė pažymi, kad latviai šiais metais yra išlaidesni už lietuvius. Esama ir daugiau skirtumų. Šiaurės kaimynų vidutinis krepšelis yra beveik 15 litų didesnis nei Lietuvoje. Nors latviai perka panašias prekes kaip lietuviai, jie labiau vertina žinomus prekės ženklus: čia nuperkama daugiau „Apple“ telefonų, „Versace“ ar „Armani“ kvepalų ir kitų.

„Lietuviai labiau vertina kainos ir kokybės santykį, o latviams svarbiau žinomas prekės ženklas. Pirkėjai Latvijoje net ir po euro įvedimo atsiskaito grynaisiais pinigais, euro įvedimas nepadarė didelių pokyčių latvių įpročiams. Latviai šiais metais gausiau perka kompiuterinę techniką ir smulkią buitinę techniką nei lietuviai. Latviai yra truputį konservatyvesni nei lietuviai, jie nuperka beveik 3 kartus mažiau suaugusiesiems skirtų prekių“, - skirtumus vardijo D. Liulys.

2015 metais interneto pardavėjai neplanuoja sustoti ir prognozuoja daugiau kaip 35 proc. augimą. „Pirkėjams siūlysime dar patrauklesnį prekių asortimentą, pasiūlysime prekių, kurių kol kas neturime. Derėsimės su tiekėjais dėl dar palankesnių kainų“, - tikino D. Liulys.

Knygynai keliasi į internetą

Elektroninio knygyno „Manoknyga.lt“ prekyba šių metų lapkričio ir gruodžio mėnesiais vidutiniškai išaugo 40 procentais. „Pagrindinis veiksnys – vis labiau didėjantis pasitikėjimas prekyba internetu. Kadangi ilgos eilės prekybos centruose ir knygynuose vargina, žmonės renkasi kokybišką paslaugą, kuri leidžia apsipirkti greitai ir patogiai“, - LŽ sakė elektroninio knygyno „Manoknyga.lt“ vadovas Vidmantas Čičelis.

Pasak jo, internetu dažniausiai perkama užsienio grožinė literatūra – romanai bei knygos vaikams. O didžiąją dalį užsakymų pateikia moterys. Šiame interneto knygyne daugiausia perkamos popierinės knygos, jų kaina yra 40-50 litų.

Prekybai internetu būsimas euro įvedimas, V. Čičelio nuomone, įtakos nepadarė, tačiau pareikalavo papildomų išlaidų sistemoms pritaikyti dirbti su nauja valiuta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"