TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mielesnė - nemokama televizija

2013 01 29 6:00
LŽ archyvo nuotrauka/P.Dambrausko teigimu, šiuo metu televizijos ir interneto rinkų augimas sulėtėjęs, todėl daugiau dėmesio skiriama tam, kad būtų išsaugoti turimi klientai ir teikiamos kokybiškos paslaugos.

Išjungus antžeminę analoginę televiziją nesulaukta šuolio Lietuvos mokamos televizijos rinkoje - klientų skaičius padidėjo minimaliai, nes dauguma gyventojų ir toliau renkasi nemokamai prieinamus TV kanalus.

Praėjusių metų spalio pabaigoje Lietuvoje buvo išjungta analoginė antžeminė televizija ir maždaug 15 tūkst. šeimų, nespėjusių pereiti prie skaitmeninės TV, liko sėdėti prie tamsių ekranų. Dauguma jų vėliau rinkosi ne mokamus skaitmeninius kanalus, o pirko TV priedėlius ir toliau tenkinosi nemokamais lietuviškais kanalais.

Telekomunikacijų bendrovės, nesitikėdamos pritraukti didesnio būrio mokamos TV vartotojų, dabar kuria įvairesnes paslaugas, kad išsaugotų turimus klientus.

Mokamais kanalais nesusižavėjo

Televizijos ir interneto paslaugų teikėjos "Cgates" generalinis direktorius Paulius Dambrauskas LŽ teigė, jog Lietuvos mokamos televizijos rinkoje įvykę pokyčiai, išjungus antžeminę analoginę televiziją, buvo minimalūs. "Kaip ir tikėjomės, gyventojai, žiūrėję nemokamą analoginę televiziją, nepanoro tapti mokamos TV žiūrovais. Jie įsigijo TV priedėlius ir žiūri tik nemokamas lietuviškas programas. Nuo 2012 metų spalio "Cgates" klientų skaičius padidėjo maždaug 3 proc., tai yra turime 3 tūkst. naujų mokamos televizijos abonentų", - kalbėjo P.Dambrauskas.

Per paskutinį praėjusių metų ketvirtį, pasak jo, labiausiai klientų pagausėjo tuose miestuose, kurių gyventojai iki šiol naudojosi kolektyvinėmis antenomis. "Išjungus antžeminę analoginę televiziją šiems žmonėms nebuvo kitos išeities - jie turėjo rinktis televizijos tiekėją. Dėl to daugiausia "Cgates" klientų sulaukėme Marijampolėje ir Šilutėje", - teigė jis.

P.Dambrauskas prognozuoja, kad dėl didėjančių sąnaudų nemokamų televizijos kanalų eteryje mažės, tad gyventojai galbūt dažniau rinksis mokamos televizijos tinklelius, į kuriuos yra įtraukta daugiau televizijos programų.

TEO Paslaugų plėtros ir rinkodaros tarnybos vadovas Nerijus Ivanauskas LŽ sakė, kad pirmomis dienomis, kai buvo išjungta analoginė TV, TEO darbuotojai sulaukė didesnio skaičiaus televizijos paslaugomis besidominčių klientų. "Telefonu į bendrovės specialistus kreipėsi maždaug pusantro karto daugiau žmonių nei ankstesnėmis dienomis. Šiek tiek daugiau jų atėjo ir į TEO klientų aptarnavimo skyrius. Besidominčių gyventojų skaičiaus augimą fiksavome jau nuo vasaros pabaigos. Jis suintensyvėjo, kai iki analoginės TV išjungimo buvo likusios dvi savaitės", - LŽ aiškino N.Ivanauskas.

Keičiasi įmonių strategija

"Cgates" vadovo P.Dambrausko nuomone, Lietuvos telekomunikacijų rinkoje vienas pagrindinių kriterijų renkantis televizijos ir interneto paslaugų teikėją išlieka kainodara. "Klientai pirmiausia atsižvelgia į kainą. Tačiau labai svarbu ir bendrovės patikimumas, siūlomų paslaugų įvairovė bei aptarnavimo kokybė. Maža kaina yra pagrindinis, bet ne vienintelis kriterijus. Jeigu klientai nepasitiki televizijos ir interneto tiekėju, abejoja, kad gaus kokybiškas paslaugas, jie nepirks jų", - svarstė "Cgates" vadovas.

P.Dambrausko žodžiais, šiuo metu televizijos ir interneto rinkų augimas sulėtėjęs, todėl daugiau dėmesio skiriama tam, kad būtų išsaugoti turimi klientai ir teikiamos kokybiškos paslaugos. "Jeigu žmogus yra patenkintas, jis rekomenduos televizijos ir interneto tiekėją savo pažįstamiems. Taip pritraukiami ir nauji klientai", - dėstė pašnekovas.

Pasikeitus televizijos transliavimo technologijoms paslaugų teikėjai fiksuoja ir vartojimo įpročių pokyčius. TEO atstovas N.Ivanauskas sako, kad vis daugiau vartotojų renkasi televiziją, kuri leidžia visiškai valdyti turinį: įsirašyti norimas laidas, peržiūrėti jas patogiu laiku, net atsukti atgal jau prasidėjusią programą. "Daugiausia tokių galimybių suteikia interneto tinklais transliuojama interaktyvioji televizija. Ekspertai mano, kad jos vartotojų skaičius pasaulyje per artimiausius penkerius metus padidės tris kartus. Tikėtina, šiai televizijai pirmenybę teiks ir Lietuvos gyventojai", - prognozavo jis.

TEO, atsižvelgdama į vartotojų gyvenamąją vietą, siūlo skirtingus televizijos sprendimus. "Bendrovės skaitmeninės antžeminės televizijos paslaugomis gali naudotis 98 proc. šalies gyventojų. Televizija "Skaitmeninė GALA" yra mobili. Ją gali matyti ir tie, kurie gyvena atokiau, ir tie, kurie mėgstamus kanalus nori "vežtis" vykdami atostogauti, savaitgaliais pailsėti kaimo sodyboje ar sode", - pasakojo N.Ivanauskas. Anot TEO atstovo, sparti šviesolaidinio tinklo plėtra lemia, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja interaktyvioji televizija, leidžianti teikti daugybę papildomų paslaugų. Ja naudojasi daugiau kaip pusė TEO televizijos klientų. Interneto vartotojams aktualesni saugumo klausimai. Pavyzdžiui, tėvai dažnai pasinaudoja galimybe riboti naršymo internete laiką savo atžaloms.

Faktai

Praėjusiais metais, palyginti su 2011-aisiais, Lietuvoje televizorių pardavimas pakilo 48,5 proc., priedėlių - net 203,9 procento.

Iki 2012 metų rugsėjo vidutinis mėnesio priedėlių pardavimas siekė 4-5 tūkst. vienetų, rugsėjį jis pakilo iki 25 tūkstančių, o spalį šoktelėjo beveik iki 100 tūkst. vienetų.

Televizorių spalį parduota 36,5 tūkstančio.

Šaltinis: "GfK Retail and Technology Baltic"

Skaičiai

2012-ųjų rugsėjo pabaigoje TEO šviesolaidinio interneto paslaugomis galėjo naudotis 747 tūkstančiai, arba 62 proc., šalies namų ūkių.

"Cgates" tinklui priklauso 25 proc. visų Lietuvos butų. Televizijos paslaugomis naudojasi 17 proc. visų Lietuvos mokamos televizijos klientų, interneto - 8 proc. Lietuvos interneto vartotojų.

Skaitmeninė televizija ir internetas šviesolaidiniu tinklu pasiekia 90 proc. visų "Cgates" klientų.

Šaltinis: Įmonių duomenys

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"