TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Miestai investuoja į rinkodarą turistams privilioti

2015 01 26 6:00
Ryga. Arvydo Jockaus (LŽ) nuotrauka

Kol Vilnius tęsia konkurencinę kovą su Europos sostinėmis, kiti Lietuvos miestai rankų sudėję nesėdi ir patys imasi vilioti turistus.

Gerą pavyzdį, kaip į miestus efektyviai pritraukti turistų ir vykdyti kryptingą rinkodaros strategiją, rodo Rygos ir Birštono patirtis.

Latviai nušluostė nosį

Sėkmingos rinkodaros patirties toli ieškoti nereikia – jos galima pasisemti iš kaimynų latvių. Kaipgi jiems pavyko užkariauti Rygos kaip Baltijos šalių sostinės įvaizdį?

Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė pasakojo, kad Latvijoje turizmo rinkodarą įgyvendina ne valdžios institucija, o bendradarbiaujant su verslu įkurta įstaiga. Ten verslo nuomonė svarbi sprendžiant, kaip turi būti reklamuojama šalis. Daug įtakos turi ir Rygos savivaldybė. Lietuvoje kol kas tai yra neįmanoma, nes vieninga strategija nėra sukurta: už tai atsakingas Ūkio ministerijos turizmo politikos skyrius.

Specialistų nuomone, rinkodara yra būtina, norint sukurti patrauklų šalies įvaizdį ir pritraukti svečių.

„Turime labai įdomių miestų kaip Kaunas, Birštonas, Druskininkai, Telšiai. Juose yra apstu „perliukų“, kuriuos reikia tik surinkti ir akcentuoti, pristatant miestus turistams. Pavyzdžiui, Kauno Pažaislio vienuolynas būtų įdomus rusų turistams, nes ten palaidotas carinės Rusijos himno autorius Aleksejus Lvovas. Birštonas – unikalus miestas, turintis išskirtinį landšaftą“, – teigė Ž. Gavelienė.

Puikus pavyzdys – Birštonas

Geras kryptingos miesto komunikacijos pavyzdys – Birštono kurortas. Birštono savivaldybės merė Nijolė Dirginčienė teigė, kad savivaldybė šiuo klausimu dirba ypatingai daug. „Neužtenka vien tik sutvarkyti miesto infrastruktūrą. Miestui-kurortui ypatingai svarbu, kad lankytojai apie jį sužinotų, išgirstų ir paskaitytų iš anksto, o ne tik atvykę. Todėl būtina turėti rinkodaros politiką ir komunikacijos strategiją. Reikia kalbėti apie unikalius dalykus, kurie vyksta savivaldybėje. Dabar esame matomi televizijoje, spaudoje bei socialiniuose tinkluose“, - teigė merė.

Per paskutinius keletą metų toks matomumas, pasak jos, davė pastebimos naudos – žymiai padidėjo į Birštoną atvykstančių turistų srautas, mieste kuriasi naujos sanatorijos, viešbučiai, restoranai, mažos parduotuvės, kavinės, atsiranda naujų darbo vietų.

Jaunimas grįžta iš užsienio

Komunikacija dar ne viskas. Kaip teigia N. Dirginčienė, pradžioje labai svarbu susitvarkyti miesto infrastruktūrą: atnaujinti gatves, sutvarkyti skverus, parkus, apleistus pastatus, o komunikuoti pradėti tik įvykus reikiamiems pokyčiams. Taip pat būtina ir glaudžiai bendradarbiauti su verslu: rengti susitikimus, klausti jų nuomonės, išsiaiškinti miesto problemas, tartis ir priimti verslui svarbius sprendimus.

„Pastebime, kad jaunimas grįžta iš užsienio, važiuoja į Birštoną netgi iš didmiesčių, nes čia yra puikios sąlygos gyventi ir auginti vaikus. Mes jau galime pasiūlyti darbo vietų patraukliomis sąlygomis, todėl atsiranda ir naujų būstų poreikis. Galvojame apie daugiabučių namų statybą, nes neabejojame, kad naujų darbo vietų dar atsiras ir jaunimui reikės, kur apsistoti“, - sakė Birštono merė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"