TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mobiliojo ryšio klientai vaikosi kainas

2010 07 23 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Mobiliųjų telekomunikacijų rinkos konkurencija toliau stiprėja, tad ryšio operatoriai ir toliau mažins paslaugų tarifus. Uždirbti tikimasi pritraukiant daugiau mirguojančių klientų, ieškančių geresnių paslaugų sąlygų, ir didinant išmaniųjų telefonų pardavimą.

Neigiamų ekonomikos nuosmukio impulsų kur kas vėliau nei kiti verslo subjektai pajutę, bet pelną išsaugoję mobiliojo ryšio operatoriai dėl vietos po saule kovoja toliau skaičiuodami, kiek klientų jiems pavyko nuvilioti vieniems nuo kitų.

Tuo tarpu skaičiuojantieji savo mobiliojo ryšio išlaidas ieško, kur geriau - aktyviai naudojasi numerio perkėlimo paslauga ir nenori pasirašyti su operatoriais terminuotų sutarčių. Pasinaudoję mobiliojo ryšio operatorių konkurencinės kovos išdava - mažesnėmis paslaugų kainomis, žmonės tarpusavyje vėl dažniau bendrauja mobiliuoju ryšiu.

Ryšys - vieno, telefonas - kito

Beveik visų savo mobiliojo ryšio numerį į kitą tinklą perkėlusių žmonių istorija panaši. Juos nuvylė ne ryšio kokybė, o paslaugų kaina, sunkmečiu tapusi nepakeliama. Negavęs geresnių sąlygų iš savo operatoriaus, dažnas viltingai laukdavo jo konkurento skambučio.

LŽ savo istoriją papasakojo Rasa, kuri perėjusi į kitą tinklą šiuo metu sutaupo beveik pusę anksčiau ryšiui skirtų pinigų. "Nors turėjau sumokėti apie 170 litų sutarties nutraukimo mokestį, šie pinigai man atsipirko per 2 mėnesius. Naudodamasi ankstesnio operatoriaus paslaugomis kas mėnesį gaudavau vidutiniškai 120 litų dydžio sąskaitą už paslaugas. Dabar mano pokalbių sąskaita siekia vos 40 litų. Gavau kelis šimtus nemokamų pokalbio minučių, už fiksuotą minimalų mokestį galiu siųsti neribotą kiekį SMS žinučių. Anksčiau joms siuntinėti buvau įsigijusi net atskirą SIM kortelę. Dabar vėl naudojuosi tik vienu telefono aparatu, kalbu daug, o moku beveik trečdaliu mažiau", - pasakojo mergina.

Kaip pati teigia, šiuo metu daugeliui savo draugų tapo savotiška konsultantė ir pataria naudotis nebūtinai kokio nors konkretaus operatoriaus paslaugomis, bet to, kuris tuo metu siūlo geriausias sąlygas. Todėl ir pati nesudarė terminuotos sutarties su naujuoju operatoriumi, nes vos tik atsiras geresnis pasiūlymas, leidžiantis dar daugiau sutaupyti, ji būtinai juo pasinaudos. Manantiesiems, kad pasirašyti terminuotą mobiliojo ryšio paslaugą naudinga dėl pigiai gaunamo telefono aparato, Rasa pataria, kad neretai naudingiau nusipirkti telefono aparatą kitoje prekybos vietoje arba net iš kito mobiliojo ryšio operatoriaus.

Džiaugiasi emigrantais

Remiantis mobiliojo ryšio operatorių skelbiamų pusės metų veiklos rezultatų duomenimis, vienų bendrovių pelnas kilo dėl padidėjusio vartotojų skaičiaus, kitos uždirbo mažiau, bet pelną išsaugoti pavyko daugiau pardavus nešiojamųjų kompiuterių ir mobiliųjų telefonų.

Pasak bendrovės "Tele2" generalinio direktoriaus Petro Masiulio, sunkmečiu vartotojai labai jautrūs kainoms, todėl šiuo metu jau nepastebėdami ryšio kokybės skirtumų abonentai tarp ryšio operatorių dažniausiai migruoja tik dėl finansinių lūkesčių, vildamiesi sutaupyti.

"Stebėdami vartotojų elgseną matome tam tikrų rinkos stabilizavimosi veiksnių. Antrąjį šių metų ketvirtį mūsų pajamos augo 6 procentais. Tai lėmė verslo cikliškumas - visada atšilus orams žmonės daugiau bendrauja. Tačiau šie skaičiai rodo, kad situacija Lietuvoje stabilizuojasi - vartotojai nebe taip bijo leisti pinigus mobiliajam ryšiui. Pernai stebėjome, kad klientai, turintys du telefonus, dažnai vieno atsisakydavo. Buvo ir tokių atvejų, kai žmonės visiškai atsisakydavo mobiliojo ryšio paslaugų", - spaudos konferencijoje sakė P.Masiulis. Anot jo, vartojimo smukimas sustojo, tačiau realius atsigavimo ženklus bus galima įvertinti tik paskelbus trečiojo ketvirčio rezultatus.

"Tele2" pirmauja pagal bendrą numerius persikeliančių klientų skaičių. Bendrovės "Mano numeris" duomenimis, iš viso į "Tele2" tinklą per pirmą pusmetį numerius persikėlė 15,6 tūkst. klientų daugiau nei į kitus tinklus. Iš viso "Tele2" paslaugomis naudojasi 1,82 mln. klientų, tai yra beveik 6 proc. daugiau nei praėjusių metų viduryje.

Pasak P.Masiulio, nors buvo prognozuojama, kad įrangos pirkimą žmonės atidės geresniems laikams, vis dėlto kyla išmaniųjų telefonų pardavimas. Teigiama, kad jų Lietuvos rinkoje šiuo metu yra vos 5 proc., o augimas galimas iki 70 proc., mat pasaulio patirtis rodo, kad apie 30 proc. mobiliųjų telefonų vartotojams išmanieji telefonai nėra aktualūs.

Pelną lėmė įrangos pardavimas

Nors šiuo metu tarpusavyje labiausiai konkuruoja bendrovės "Tele2" ir "Omnitel", pastaroji skelbia, kad pajamų augimą per balandį, gegužę ir birželį didžiąja dalimi lėmė didėjantis paslaugų vartojimas ir stipriai išaugęs nešiojamųjų kompiuterių ir mobiliųjų telefonų pardavimas. Tuo tarpu pajamų smukimas antrąjį ketvirtį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, aiškinamas mažėjusiomis pajamomis iš tarptautinio ir tarptinklinio ryšio, bendru nuosmukiu rinkoje, Europos Komisijos reguliavimu sumažėjus tarptautinio tarptinklinio ryšio tarifams Europos Sąjungos šalyse.

Per pirmą pusmetį išmaniųjų telefonų dalis tarp visų "Omnitel" parduodamų mobiliųjų telefonų padidėjo nuo 13 proc. sausio mėnesį iki 20 proc. birželį. Teigiama, kad "Omnitel" išlaiko stabilų vartotojų skaičių - 1,952 milijono.

Faktai

Telekomunikacijų bendrovės "Tele2" pajamos šių metų antrąjį ketvirtį siekė 117,6 mln. litų, lyginant su pirmuoju šių metų ketvirčiu, išaugo 6 procentais. Bendrovės EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) antrąjį ketvirtį buvo 42,4 mln. litų, lyginant su pirmuoju ketvirčiu, išaugo 9 proc. bei siekė 36 procentus.

Per pirmą 2010 metų pusmetį "Omnitel" pajamos buvo 288,9 mln. litų (tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu - 371,6 mln. litų). Antrąjį ketvirtį "Omnitel" uždirbo 150,6 mln. litų - 9 proc. daugiau nei 2010 metų pirmąjį ketvirtį, kai "Omnitel" pajamos buvo 138,3 mln. litų. 2010 metų antrąjį ketvirtį ir pirmą pusmetį "Omnitel" išlaikė stabilią EBITDA (pelno, neatskaičiavus palūkanų, pelno mokesčio, nusidėvėjimo ir amortizacijos) maržą - atitinkamai 31,5 ir 33,7 procento.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"