TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mobilusis internetas kainuoja ir nenaudojamas

2013 08 19 6:00
Prisijungdamos prie mobiliojo interneto programėlės automatiškai atsinaujina ir senesnio modelio mobiliuosiuose telefonuose. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Mobiliajame telefone įdiegtos automatiškai atsinaujinančios programėlės "moka" tuštinti ryšio operatorių klientų kišenes. Norintiesiems išvengti išlaidų už nereikalingas paslaugas rekomenduojama gerai išnagrinėti savo telefoną.

Nesvarbu, ar turimas aparatas yra išmanusis, ar senas, jis geba pats prisijungti prie mobiliojo interneto. Už tai kas mėnesį tenka sumokėti. Kad telefonas būtų sustabdytas nuo tokios "savivalės", gali nepakakti atsisakyti ir mobiliojo interneto paslaugos. Tuo įsitikino į LŽ kreipęsis vilnietis A.J. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi).

Nustebino sąskaitos

Dėl priskaičiuotų išlaidų už mobiliojo interneto paslaugą, kuria nesinaudojo, vilnietis net suabejojo savo mobiliojo ryšio operatoriaus sąžiningumu. Balandžio pabaigoje jis nusprendė atsisakyti šios paslaugos ir kreipėsi į "Omnitel" klientų aptarnavimo skyrių. Vyras pageidavo naudotis tik balso telefonijos ir trumpųjų SMS žinučių paslaugomis. Vis dėlto rugpjūtį bemaž atsitiktinai patikrinęs mobiliojo ryšio operatoriaus atsiųstą sąskaitą A.J. pastebėjo, kad už mobilųjį internetą turi sumokėti 2,47 lito.

Nustebęs vilnietis susisiekė su „Omnitel“ ir priminė konsultantei, kad yra atsisakęs mobiliojo interneto paslaugos. Tačiau ši, patikrinusi kliento sąskaitas, patikino, jog mobiliojo interneto paslauga jam nėra visiškai išjungta. Neva A.J. kiekvieno mėnesio tą pačią dieną ir valandą prisijungia prie mobiliojo interneto ir persiunčia apie 20 kilobaitų informacijos. Prie kokio tinklalapio klientas kas mėnesį jungiasi, "Omnitel" darbuotoja negalėjo pasakyti.

„Konsultantė man paaiškino, kad prie interneto automatiškai prisijungia pati SIM kortelė. Kaip taip gali būti? Juk nesu pasirašęs jokios papildomos paslaugos sutarties, o mano telefonas – pats paprasčiausias, ne išmanusis. Nors suma nėra didelė, o operatorius galiausiai visiškai išjungė mobilųjį internetą ir net kompensavo patirtas išlaidas, kartėlis liko“, - apgailestavo vyras.

Išmanūs net neišmanieji

Kalbėdama su LŽ „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė bendrovės vardu atsiprašė kliento už nesklandumus ir paaiškino, kad iš pirmo karto pakeisti nustatymų SIM kortelėje galėjo ir nepavykti. „Galbūt konsultantas padarė darbą, tačiau sistema užstrigo. Išlieka žmogiškasis veiksnys“, - sakė ji ir pabrėžė, kad reikėtų patikrinti, ar SIM kortelės nustatymai pakeisti sėkmingai ir prieiga prie mobiliojo interneto išties užblokuota.

Kaip spėjo D.Selickaitė, nepavykus išjungti mobiliojo interneto, telefone įdiegtos programos ir toliau automatiškai jungėsi prie interneto, kad atsinaujintų ir pan. „Kadangi įvyko trys reguliarūs prisijungimai - kartą per mėnesį tuo pačiu metu - ir buvo persiųstas mažas kiekis duomenų, tikėtina, jog prie interneto automatiškai jungėsi kokia nors telefone įdiegta programa“, - svarstė ji. "Omnitel" atstovė pridūrė, kad persiųsti duomenys buvo apmokestinti vienkartiniu paros mokesčiu.

D.Selickaitė taip pat paaiškino, kad prie interneto automatiškai gali bandyti jungtis ir seni mygtukiniai telefonai, jeigu juose yra interneto naršyklė ir juo labiau - operacinė sistema. Mat joms palaikyti reikalingos tam tikros kartais atsinaujinančios programos.

Vis dėlto, anot pašnekovės, išmanieji telefonai, turintys liesti jautrius ekranus ir sudėtingas operacines sistemas, prie interneto automatiškai jungiasi dažniau. Mat jie ir skirti internetui. Šiuose telefonuose įdiegta daug reguliariai atsinaujinančių programų ir aplikacijų.

Perspėja tikrinti nustatymus

Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas priminė, kad automatiškas prisijungimas prie mobiliojo interneto galimas ir tuomet, kai klientui taikoma prenumeratos tipo paslauga. Tokiu atveju derėtų išstudijuoti išklotinę ar kreiptis į operatorių. Jei prie mobiliojo interneto jungiasi kokia nors programėlė, pavyzdžiui, orų prognozių, reikėtų peržiūrėti visas programas ir patikrinti, ar nustatymuose yra įdiegtas leidimas atsinaujinti be vartotojo patvirtinimo.

Lietuvos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) taip pat yra atkreipusi judriojo ryšio vartotojų dėmesį, kad šiuolaikiniai mobilieji įrenginiai gali patys atsisiųsti įvairių programų, jų naujinimų ar jungtis prie interneto. Elektroninių ryšių paslaugų teikėjai prieš parduodami tokius aparatus turi išsamiai paaiškinti žmonėms jų veikimo principus ir galimybes. Tačiau RRT pažymi, kad vartotojas pats yra atsakingas už tai, kokios funkcijos nustatytos jo telefone, o elektroninių ryšių paslaugų teikėjas savo iniciatyva nieko negali keisti.

Sulaukia daug skundų

Dėl mobiliojo ryšio, taip pat interneto, kabelinės televizijos ir kitų paslaugų teikėjų veiksmų per du pirmus šių metų ketvirčius RRT iš viso sulaukė 322 paslaugų gavėjų skundų. Per visus praėjusius metus tokių skundų buvo 427, 2011-aisiais – 215. Tokius duomenis pateikė RRT.

Šiemet, kaip ir per pastaruosius porą metų, daugiausia skųstasi dėl tarifų, sutarčių sąlygų, numerio perkėlimo ir kitų klausimų (187 skundai), taip pat dėl apskaitos, sąskaitų (119 skundų). Daugiau kaip trečdalis skundų išnagrinėti paslaugų gavėjo naudai, o beveik ketvirtadalis išspręsti taikiai, priimant paslaugų gavėjui naudingą sprendimą.

Skundai dėl mobiliojo ryšio, interneto, kabelinės televizijos ir kitų paslaugų

Skundai2011 m.2012 m.2013 m.*
Iš viso215**427322
Dėl kokybės373916
Dėl apskaitos, sąskaitų87121119
Dėl kitų klausimų (tarifų, sutarčių sąlygų, numerio perkėlimo, kt.)138267187

* I ir II ketvirčiai.

** Prašymuose dažnai nurodomos kelios pasiteiravimo arba skundų priežastys, todėl duomenys apie bendrą prašymų skaičių ir jų priežastis nesutampa.

Šaltinis: Ryšių reguliavimo tarnyba

Sprendimai išnagrinėjus skundus

Sprendimai2011 m.2012 m.2013 m.
Paslaugų gavėjo naudai679889
Paslaugų teikėjo naudai273849
Skundo nagrinėjimo metu konflikto šalys sutaikytos, paslaugų teikėjas priėmė sprendimą paslaugų gavėjo naudai476382

Šaltinis: Ryšių reguliavimo tarnyba

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"