TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mockavoje kuriamas modernus geležinkelio krovinių terminalas

2013 11 08 6:00
UAB „Mockavos terminalas“ vadovai atliktus darbus pristatė Lazdijų rajono merui Artūrui Margeliui ir kitiems savivaldybės vadovams. LŽ archyvo nuotrauka

Koncerno „Achemos grupė“ bendrovė „Mockavos terminalas“ užbaigė pirmąjį geležinkelio krovinių terminalo statybos darbų etapą.

Modernų logistikos projektą Lietuvos ir Lenkijos pasienyje prie Mockavos geležinkelio stoties 2012 metais pradėjo UAB „Mockavos terminalas“ ir Vokietijos kompanija „CargoBeamer Terminal GmbH“. Investicijos į terminalo infrastruktūros statybą šiemet sieks 3 mln. litų.

„Šiame projekto įgyvendinimo etape įrengėme pradinę terminalo infrastruktūrą su privažiuojamaisiais 1435 ir 1520 mm pločio vėžės geležinkeliais ir automobilių keliais bei pagrindines komunikacijas, - sakė UAB „Mockavos terminalas“ direktorius Ernestas Vaitkevičius. - Kitame etape, bendradarbiaudami su partneriais „CargoBeamer Terminal GmbH“, planuojame įrengti partnerių sukurtos technologijos pagrindu veikiantį puspriekabių krovos barą. Tai leis puspriekabes be vilkikų automatizuotai perkrauti nuo automobilių kelio ant specializuotų geležinkelių vagonų ir toliau krovinius gabenti geležinkeliu ar priešingai. Tokiu būdu įmonės galės ne tik sutaupyti logistikos išlaidų, bet ir sumažės autotransporto srautai, avaringumas bei tarša keliuose.“ Prognozuojama, kad gabenant krovinius geležinkeliu įmonių logistikos išlaidos gali sumažėti iki 10 procentų.

Mockavos geležinkelio krovinių terminalas bus vienas iš nedaugelio Europoje, kuriame susijungs europinio ir rusiško, t. y. 1435 mm ir 1520 mm standarto, geležinkelio vėžės. „CargoBeamer“ jame planuoja įdiegti technologinę įrangą, kuri leis puspriekabes perkrauti ne tik nuo kelio ant geležinkelio vagonų, bet ir tarp skirtingos vėžės standarto vagonų. Tai suteiks klientams galimybę pasirinkti greičiausią bei ekonomiškai naudingiausią krovinio gabenimo būdą. Tokio tipo terminalai jau veikia Leipcige ir Volfsburge (Vokietija). Artimiausiu metu planuojama įrengti tokius terminalus Kalė (Prancūzija), Hagene (Vokietija), Legnicoje (Lenkija).

Toliau vykdant terminalo statybą numatoma įrengti ne tik intermodalinių vienetų perkrovimo terminalą, bet ir birių bei skystų krovinių krovos terminalus. Šiame etape sukurta infrastruktūra bei terminalo teritorija leidžia lanksčiai planuoti tolesnę terminalo plėtrą.

UAB „Mockavos terminalas“ nuo 2012 metų pabaigos yra 8-ojo transeuropinio geležinkelio koridoriaus terminalų patariamosios grupės narys. Numatoma, kad minėtasis koridorius drieksis maršrutu Brėmerhafenas - Roterdamas - Antverpenas – Achenas -Berlynas – Varšuva – Terespolis - Kaunas (apie 2500 km). Lietuva apims ruožą nuo sienos su Lenkija per Mockavą, Šeštokus iki Kauno. Iki 2015 metų planuojama sujungti visus koridoriaus terminalus į bendrą veikiančią sistemą. Tai leis sukurti geležinkelio krovinių transporto atitikmenį greitkeliui ir sujungs didžiuosius Vakarų Europos uostus su Rytų Europos ir NVS rinkomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"