TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mokėjimai internetu - be bankų

2010 11 30 0:00
Jeigu kaltas klientas, atskleidęs kitam asmeniui savo banko sąskaitos duomenis, bankas nuostolių neatlygins.
LŽ archyvo nuotrauka

Bankininkai tikina, kad mokėjimo internetu paslaugas pigiai siūlantys tarpininkai neteisėtai prašo klientų pateikti jų banko sąskaitų duomenis. Neva taip rizikuojama patekti į sukčių pinkles. Tačiau klientai pačių bankų plėšikavimo, rodos, bijo labiau ir pirmiausia renkasi pigias atsiskaitymo paslaugas.

Ne tik gyventojai, bet ir verslas piktinasi didžiulėmis bankų paslaugų kainomis, ieško ir randa alternatyvių mokėjimo būdų, kartais ir rizikingų. Mat pastaruosius metus didieji komerciniai bankai nuolat brangino mokėjimų pavedimų, sąskaitų administravimo ir kitas paslaugas, įvedė naujų mokesčių. Kai kurių bankų paslaugų kainos per keletą mėnesių išaugo dvigubai.

Todėl vis daugiau bankų klientų išbando alternatyvius atsiskaitymo būdus. Kaip ir visame pasaulyje, tarpsta mokėjimo internetu paslaugas teikiantys tarpininkai, į kurių glėbį klientus įstūmė patys bankininkai.

Pavojus - ir klientui, ir bankui

Bankai prabilo apie neva galimą pavojų jų klientams ir visai sistemai. Esą tarpininkų įmonės pradėjo naudoti mokėjimo internetu būdą, kuris leidžia mokėjimo pavedimus atlikti nenukreipiant mokėtojo į konkretaus banko elektroninės bankininkystės puslapį. Taigi uždarbis aplenkia banką. O klientui tokia paslauga yra gerokai pigesnė, nes bankui nemokama jokių papildomų mokesčių.

Tokia internetinė mokėjimo sistema yra pritaikyta elektroniniam verslui ir atsiskaitymams internetu, ji pirmiausia skirta norintiesiems internete parduoti ar nusipirkti prekių ir paslaugų. Tarpininkai surenka įmokas, kurias klientai sumoka internetu už suteiktas paslaugas ar parduotas prekes. Mokesčiai pardavėjams už naudojantis sistema parduodamas paslaugas ir prekes yra nedideli, o pirkėjams šios operacijos yra nemokamos. Tokiomis mokėjimo paslaugomis jau naudojasi šimtai Lietuvos įmonių, tarp jų - ne tik buities prekių elektroninės parduotuvės, kelionių agentūros, bet ir draudimo bendrovės.

Tačiau norėdami pasinaudoti pigesnėmis tarpininkų paslaugomis, juridiniai ar fiziniai asmenys turi jiems pateikti savo banko elektroninės bankininkystės vartotojo atpažinimo kodus ir slaptažodžius. O tai, kaip tikina bankininkai, gresia likti su tuščia sąskaita.

Atsakingas klientas

Lietuvos bankų asociacijos prezidentas S.Kropas LŽ pabrėžė, kad tretieji asmenys, turintys priėjimą prie banko klientų sąskaitų, kelia pavojų pirmiausia pačiam informaciją suteikusiam žmogui. Esą pastaruoju metu aktyviai veikia ir sukčiai, kurie visaip siekia gauti prisijungimo prie bankų sąskaitų slaptažodžius ir vėliau pasisavina jų pinigus. "Jeigu kaltas pats klientas, atskleidęs kitam asmeniui savo banko sąskaitos duomenis, bankas nuostolių neatlygins", - dėstė jis.

Pasak S.Kropo, mokėjimo paslaugų tarpininkai, iš paties kliento gavę jam banko suteiktą elektroninės bankininkystės vartotojo kodą ir slaptažodžius, savavališkai jungiasi prie konkrečių bankų informacinės sistemos. O slapti duomenys esą bet kada gali atsidurti sukčių rankose. Bankininkai pažymi, kad tarpininkų siūlomas mokėjimo būdas su jais nėra suderintas. Tad bankai prieštarauja tokiai veiklai.

Bankas "Swedbank" yra išplatinęs pranešimą dėl UAB "EVP International" priklausančios svetainės mokėjimai.lt, kuri siūlydama atsiskaitymo internetu būdą prie banko internetinės bankininkystės sistemų neva prisijungia neteisėtai. "Swedbank" Aptarnavimo tinklo departamento direktorė Rasa Balevičienė sakė: "Klientams pabrėžiame, kad identifikavimo priemonės yra lyg raktas nuo buto durų, kurio paprastai neatiduodame svetimiems. Bankas imasi veiksmų, kad užtikrintų savo klientų lėšų saugumą sąskaitose ir saugų naudojimąsi elektroniniais kanalais, tačiau svarbiausias yra paties kliento elgesys, saugant jo slaptus duomenis ir neatskleidžiant jų tretiesiems asmenims."

Duomenis saugoti būtina

Kaip rašoma mokėjimai.lt svetainėje, naudodamiesi internetinių atsiskaitymų sistemos aktyvuota paslauga pirkėjai pasirenka banką, kuriame atidaryta jų sąskaita, kompiuterio programos lange į tam skirtus laukus įrašo savo banko elektroninės bankininkystės vartotojo kodus ir slaptažodžius bei patvirtina mokėjimą.

Mokėjimai.lt konsultantas Leonardas LŽ patikino, kad įmonė imasi visų kliento pateiktos informacijos bei duomenų apsaugos priemonių ir esą per 5 darbo metus nesulaukė nė vieno skundo. Jis pažymėjo, kad nuo šių metų spalio įmonės su klientu nebepasirašo jokios paslaugų sutarties. "Klientas užsiregistruoja mūsų svetainėje, susikuria asmeninį projektą, kuriame pateikia visą informaciją apie mokėjimus. Tada programuotojas sujungia ją su mokėjimai.lt sistema. Klientas pažymi varnelę, kad sutinka su paslaugų teikimo sąlygomis nepasirašydamas jokių sutarčių", - aiškino jis.

Mokėjimai.lt tikina, kad šių paslaugų vartotojai yra apsaugoti nuo duomenų vagysčių ir praradimų, nes operacijų saugumas užtikrinamas naudojant pažangiausias informacijos technologijas . Kadangi mokėjimai.lt sistema neišsaugo savo sistemoje klientų elektroninės bankininkystės duomenų ir jų niekam nesiunčia, tretieji asmenys esą negali jais pasinaudoti. Tačiau bendrovės atstovai pritaria bankininkams: klientams visada reikia būti atsargiems, nes jeigu jie nesaugo savo prisijungimo duomenų, nei mokėjimo tarpininkai, nei bankininkai, nei jokia kita sistema nuo nuostolių apsaugoti negalės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"