TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Mokyklinių prekių mugės lygiuojasi į Kalėdas

2010 08 10 0:00
Prekių pasirinkimą lemia vaikai, kurie labai nori madingų mokyklinių priemonių, ir šios išperkamos pirmiausia.
LŽ archyvo nuotrauka

Rugpjūčio pradžia, rodos, ankstyvas metas mokyklinių prekių rinkoje. Bet mokymosi reikmenis vaikams tėvai pradeda pirkti jau liepą, o vasarai baigiantis įsisuka tikras pirkimo viesulas. Sunkmečiu pardavėjai nesiskundžia mažėjančia mokyklinių prekių paklausa.

Dar per anksti pasakyti, koks bus šiemetinis mokyklinių reikmenų pardavimas, tačiau kai kurie prekybininkai jau bando numatyti kryptį - didės ar mažės. "Nors galutinių liepos duomenų dar pateikti negalime, pagal išankstinius planuojame, kad šiais metais šių prekių bus parduota 10 proc. daugiau", - LŽ pasakojo Dovilė Zaidė, kanceliarinių prekių parduotuvių tinklo "Officeday" rinkodaros direktorė Baltijos šalims. "Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė teigė, kad pernai rinka buvo smuktelėjusi visu penktadaliu, bet šiemet jau tikimasi išlaikyti pernykštes pozicijas ar net sulaukti 10 procentų augimo.

Šiomis dienomis prasidėjęs mokyklinių prekių mugių bumas visuose prekybos tinkluose baigsis maždaug pirmąją rugsėjo savaitę. "Daugiausia šios grupės prekių perkama paskutinę savaitę prieš prasidedant mokslams ir dar savaitę po rugsėjo pirmosios", - sakė R.Saulytė, atstovaujanti prekybos tinklui "Maxima". Pirmąjį rugsėjo savaitgalį būna paskutinis mokyklinių prekių pardavimo pliūpsnis. Tada tėvai ir moksleiviai parduotuvėse pasirodo jau su mokytojų nurodytų reikmenų sąrašais. Tai ypač regima, kai apsipirkti ateina būsimų pradinukų tėvai.

Nors moksleivių prekių mugės vyksta gana trumpai, prekybininkams tai yra svarbus metų laikas. Didmenine ir mažmenine kanceliarinių prekių prekyba užsiimančios firmos "Dolovija" direktorius Vytoldas Kochanovskis teigia, kad šis trumpalaikis susidomėjimas mokyklinėmis prekėmis sudaro apie 20 proc. visos metinės apyvartos.

Žinoma, Kalėdų laikotarpis, kai dauguma pirkėjų beveik privalo nupirkti dovaną, prekybininkų taip pat yra laukiamas. R.Saulytės nuomone, mokyklinių prekių mugės apyvarta nusileidžia tik šiam šventiniam laikotarpiui. "Officeday" duomenys patvirtina, kad tik žiemos dovanų maratonas sukelia antrą per metus pagyvėjimą mokyklinių prekių rinkoje.

Rašiklių sezonas

Pardavėjų teigimu, mokyklines prekes galima suskirstyti į keletą kategorijų pagal jų populiarumą. R.Saulytė sako, kad pirmoje vietoje yra rašikliai ir sąsiuviniai. Antra kategorija - meno priemonės. Trečioje - pratybų sąsiuviniai ir vadovėliai. Pastarųjų pardavimas labai priklauso nuo pačių mokyklų, nes vienos duoda moksleiviams vadovėlius naudotis, kitos verčia juos nusipirkti patiems. Nuo mokyklų tvarkos esą priklauso ir menkesni mokslo prekių pardavimo pakilimai - jie įvyksta besibaigiant semestrams ar trimestrams.

Pardavėjai mokyklinių prekių pirkėjus pagal amžių ir poreikius skirsto į dvi grupes. Į vieną patenka pradinukų tėvai, kurių vaikams reikia visko, pradedant kuprine, baigiant pieštuku. Kitoje grupėje - vyresni moksleiviai bei studentai, kuriems reikia mažiau daiktų.

Visų pirkėjų mados keičiasi. Seniau, prieš metus ar dvejus, parduotuvių tinklo "Officeday" rinkodaros direktorės Baltijos šalims D.Zaidės teigimu, atėjusieji apsipirkti iš karto nusipirkdavo viską, ko reikia mokslo metams. "Dabar žmonės perka tik tai, kas tuo metu būtina, manydami, kad vėliau nusipirks pagal poreikį", - pritarė jai firmos "Dolovija" direktorius V.Kochanovskis. Jo manymu, sunkmečiu labiau apsimokėtų pirkti daugiau, mat mokyklinės prekės brangsta: jau pabrango ir dar brangs popieriaus gaminiai, vadinasi, sąsiuviniai, o po jų - plastiko produktai. Tačiau D.Zaidė mano, kad šiemet klientai brangimo neturėtų jausti, ypač kai pernai mokyklinis inventorius pigo.

Išmoko rinktis kokybę

"Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene R.Saulytė tikina, kad pigiausios prekės nėra populiariausios. "Turime prekių įvairių lygių kainomis ir pastebime, kad pirkėjai renkasi brangesnes manydami, kad jomis naudosis ilgiau ir geriau", - teigė atstovė spaudai. Jos įsitikinimu, lietuviai netaupo vaikų sąskaita. Tai patvirtina ir kiti prekybininkai. V.Kochanovskis teigia, kad jo firma šiemet užsisakė 50 proc. daugiau geresnės kokybės penalų. Panašios strategijos laikosi ir kiti prekybos tinklai, užsisakantys geresnės kokybės prekių iš didmeninės kanceliarinių prekių prekybos įmonių.

Kokybės ir kainos paieškos nulėmė ir pirkėjų įpročius apsilankyti prekybos vietose keletą kartų, kol išsirenkama tinkama prekė. "Sunkmečiu pirkėjai pasidaro gudresni - pasivaikšto po parduotuves, palygina prekes, jei vaikas nėra pradinukas - pasižiūri kas užsiliko namie nuo pernai", - besikeičiančius pirkėjų įpročius komentavo R.Saulytė. Taupyti esą bandoma nebent mažinant įsigyjamų pirkinių kiekį. Tuo tarpu brangesnių prekių tikimasi nusipirkti sulaukus neišvengiamai skelbiamų akcijų.

D.Zaidė pritaria, kad pirkėjai ieško nuolaidų: neseniai "Officeday" taikė nuolaidas guašui, tad jo parduota 30 proc. daugiau. Be to, baigiantis mokslo metams buvo išdalyta pusė milijono nuolaidų kortelių, kurių iki šiol jau sugrįžo 80 procentų.

Nors įmonės siūlo apsipirkti internetu, mokyklines prekes įsigyti elektroniniu būdu vis dar nėra populiaru. "Paprastai apsiperkama atėjus į pardavimo vietą drauge su vaiku, kai galima tartis su juo, kartu apžiūrėti prekę, pačiupinėti", - pasakojo D.Zaidė. Internetinėje parduotuvėje kol kas tėra užfiksuojami vienetai perkamų prekių, nors susidomėjimas jaučiamas.

R.Saulytė pritaria, kad prekių pasirinkimą lemia vaikai, kurie labai nori madingų mokyklinių priemonių, ir šios išperkamos pirmiausia. "Tarp jaunesnių vaikų populiariausios prekės su animacinių filmų, šiuo metu - "Bakugan", herojais, paaugliams patinka su Hannah Montana ir "Saulėlydžio" veikėjais", - teigė "Maxima LT" atstovė ryšiams su visuomene. Ji pridūrė, kad tokias madas prekybininkai seka net vykdami į tarptautines mokyklinių prekių muges.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"