TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Monopolijos kaina - 80 mln. litų

2009 01 28 0:00

Dėl monopolijos degalų rinkoje biudžetas šiemet gali negauti 70-80 mln. litų degalų akcizo, taip teigia Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Kęstutis Glaveckas.

Lietuvoje degalų kainos yra kur kas didesnės nei kaimyninėse valstybėse, todėl jų pardavimas šalyje mažėja. "Didžioji dalis tarptautinių vežėjų dabar stengiasi Lietuvoje dyzelino nepirkti ir užsipildo bakus Lenkijoje, dėl to neabejotinai nukentės mūsų šalies biudžetas", - tvirtino K.Glaveckas.

Kaip jau rašė LŽ, degalų kainos Lietuvoje pralenkė net turtingas Europos Sąjungos šalis. Antai Lenkijoje litras dyzelino dabar kainuoja maždaug 36 centais mažiau nei Lietuvoje. Degalų kainos Lenkijoje yra mažesnės net nepaisant šioje šalyje nustatyto didesnio dyzelino akcizo ir didesnio pridėtinės vertės mokesčio.

"Lietuva pagal dyzelino kainas dabar yra tarytum sala tarp kaimyninių valstybių. Nenoriu būti blogas pranašas, bet planuoto akcizo iš degalų gali būti nesurinkta žymi dalis", - teigė nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Pasak K.Glavecko, dėl didesnių degalų kainų Lietuvoje didžiausia atsakomybė tenka "Mažeikių naftai", kuri, naudodamasi dominuojančia padėtimi vidaus rinkoje, kurą parduoda brangiau nei kaimyninėse šalyse, kuriose priversta mažinti kainas dėl didesnės konkurencijos.

"Latvijoje kiti degalų importuotojai užima 40 proc. rinkos, Estijoje jų dalis siekia 30 proc. ir su tuo "Mažeikių nafta" yra priversta skaitytis. Lietuvoje degalų importas sudaro vos 8 proc. rinkos", - sakė K.Glaveckas. Jis tvirtino, kad teisinių galimybių keisti "Mažeikių naftos" kainų politiką Lietuva beveik neturi, todėl pagrindinį dėmesį reikėtų skirti degalų importuotojams skatinti, visų pirma keisti kuro atsargų kaupimo tvarką. Jis siūlytų įvesti naftos rezervo žyminį mokestį, jis būtų įtrauktas į galutinę kuro pardavimo kainą ir jį surinkusi valstybė galėtų pati kaupti atsargas. Importuotojams taip pat reikėtų padėti sukurti tam tikrą infrastruktūrą ar suteikti galimybę naudotis jau esamomis saugyklomis. Tinkamas saugyklas turi valstybės valdoma "Klaipėdos nafta", tačiau, anot K.Glavecko, visos jos yra išnuomotos "Mažeikių naftai", nors ši jas panaudoja tik 60 procentų. Talpyklų nuomos sutartis baigiasi šių metų pabaigoje, tačiau, nesiėmus veiksmų, ji gali būti automatiškai pratęsta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"