TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Naktimis televizija rodys daug alkoholio reklamos

2007 06 22 0:00

Vakar Seimui nusprendus dieną drausti alkoholio reklamą per radiją ir televiziją, realu, kad po 23 valandos televizijos žiūrovai grožėsis vien ja. Tiek stipraus, tiek silpno alkoholio gamintojai nepatenkinti parlamentarų sprendimu.

Pagal Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas tiek stipraus, tiek silpno alkoholio reklamą per radiją ir televiziją žmonės galės išvysti ir išgirsti tik nuo 23 iki 6 valandos. Teigiama, kad tokiu būdu siekiama sumažinti alkoholio suvartojimą ypač tarp jaunimo.

Tačiau alkoholio gamintojai sutartinai taigia, kad Seimas neįsigilino į esmę, o nuėjo lengviausiu - parodomųjų draudimų - keliu.

Kai kurie parlamentarai jau suskubo raginti prezidentą vetuoti šias įstatymo pataisas. Vyriausybė taip pat nesutinka su tokiomis įstatymo pataisomis.

"Tikimės, kad prezidentas atsižvelgs į Vyriausybės nuomonę ir šiuos angažuotus sprendimus sustabdys", - LŽ sako "Kalnapilio-Tauro grupės" generalinis direktorius Valdas Tekorius.

Gamintojų įsitikinimu, su per dideliu alkoholio vartojimu šalyje derėtų kovoti kitais būdais. Reklamos apribojimas esą vargu ar šią problemą panaikins.

"Akcentuojama alkoholizmo problema, tačiau ji ne sprendžiama, pavyzdžiui, skiriant pinigus prevencinėms programoms, o einama lengviausiu keliu - draudimų, šiuo atveju - apribojant reklamą. Pavyzdžiui, "Stumbras" praėjusiais metais sumokėjo apie 190 mln. litų mokesčių, tad Seimas galėtų bent dalį tos sumos skirti prevencinėms programoms", - LŽ teigia "Stumbro" rinkodaros direktorius Algirdas Čiburys.

4 milijonai litų per metus

2006 metais reklamai televizijoje "Stumbras" skyrė apie 4 mln. litų. "Be abejo, turėsime dalį sumos nukreipti į kitus reklamos kanalus, - teigia A.Čiburys. - Pavyzdžiui, nufilmavome brangų klipą, kurį planavome transliuoti 2-3 metus, jeigu to padaryti negalėsime, įmonė patirs keliasdešimties tūkstančių litų nuostolį."

"Reklamai per radiją ir televiziją per metus mūsų grupė skirdavo ne mažiau kaip 4 mln. litų. Manome, kad reklamavimas po 23 val. yra tiesiog nerimta", - sako "Kalnapilio-Tauro grupės" generalinis direktorius.

Kadangi alkoholio reklamos dienos metu draudimas turėtų įsigalioti nuo kitų metų sausio 1 dienos, alkoholio gamintojai nesibaimina dėl sutarčių su reklamos transliuotojais. "Dauguma sutarčių sudaroma būtent iki metų galo", - aiškina A.Čiburys.

Įmonės "Švyturys-Utenos alus" viešųjų ryšių vadovas Dainius Smailys minėjo, kad šis draudimas neleis aludariams remti kultūros ir sporto renginių. "Per pastaruosius kelerius metus visi aludariai jiems skyrė dešimtis milijonų litų", - giriasi aludariai.

Iki šiol stipresnio nei 22 proc. alkoholio reklamos transliacijos buvo draudžiamos nuo 15 val. darbo dienomis, o savaitgaliais - nuo 8 valandos.

Reklama mažina nelegalią rinką

Gėrimų gamintojai įsitikinę, kad dažniausiai žmonės, kurie turi problemų dėl alkoholio, vartoja pigius, abejotinos kokybės ir nereklamuojamus alkoholinius gėrimus.

Paklaustas, kodėl įmonė apskritai reklamuoja alkoholį, jeigu tai nedaro įtakos pardavimui, pašnekovas atsakė, kad reklama stengiamasi kelti gėrimų vartojimo kultūrą ir paskatinti pirkti brangesnius ir geresnės kokybės produktus.

"Pavyzdžiui, prieš kelerius metus Lietuvoje beveik 30 proc. stipraus alkoholio rinkos sudarydavo nelegalūs gėrimai, parduodami tarpuvartėse, o šiuo metu ta dalis sudaro mažiau nei 10 procentų. Tai pasiekta ir dėl reklamos", - sako A.Čiburys.

V.Tekorius teigia, kad alaus suvartojimas dėl reklamos draudimo gali sumažėti, tačiau alkoholio Lietuvoje bus suvartojama tiek pat. "Tik klausimas kurio. Greičiausiai degtinės", - prognozuoja pašnekovas.

Jam pritaria ir D.Smailys teigdamas, kad stipraus alkoholio reklama ribojama jau kelerius metus, tačiau degtinės pardavimo didėjimas per metus mažiausiai 4 kartus viršija alaus rinkos augimą.

"Vienas svarbiausių reklamos draudimo padarinių - gyventojai dar daugiau vartos stipriųjų gėrimų, kadangi Seimas suvienodino jų reklamos tvarką. Pagal stipraus alkoholio suvartojimą ir taip pirmaujame Europoje", - teigia LŽ D.Smailys.

"Stumbro" rinkodaros direktorius sako, kad nors šiuo metu visi gamintojai galės per televiziją ir radiją reklamuotis vienu metu, vis tiek esą silpnųjų gėrimų gamintojams bus daugiau galimybių reklamuotis. "Jie galės reklamuotis viešose vietose per renginius, plakatuose, o stipriųjų gėrimų gamintojams tai draudžiama", - sako jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"