TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

NATO kroviniai keliaus per Klaipėdą

2011 09 03 0:00
Amerikiečių laivas NATO krovinius į Klaipėdos uostą plukdys nuolat.
Mindaugo Milinio nuotrauka

Per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą (KVJU) JAV laivas "Maersk Arkansas" atplukdė pirmąją partiją NATO krovinių. Nuo šiol šis laivas į Klaipėdos uostą plaukios reguliariai.

Penktadienį į KVJU įplaukė ir prie UAB "Klaipėdos konteinerių terminalas" krantinės prisišvartavo "Maersk" kompanijos laivas "Maersk Arkansas", plaukiojantis su JAV vėliava. Šis nekarinius NATO krovinius gabensiantis laivas nuo šiol kursuos reguliariu maršrutu tarp Bremerhafeno (Vokietija), Klaipėdos ir Rygos uostų.

Šiuo laivo reisu pradedamas reguliarus NATO ISAF (ISAF - International Security Assistance Force, Tarptautinės saugumo užtikrinimo pajėgos) nekarinių krovinių tranzitas per Lietuvą į Afganistaną. "Reguliarus "Maersk" kompanijos laivo maršrutas į Klaipėdą plukdant JAV krovinius, skirtus kariams aprūpinti Afganistane, yra sėkmingo abiejų šalių bendradarbiavimo rezultatas. Tai įrodo, jog Lietuva yra patikimas JAV ir NATO partneris, o Lietuvos transporto ir logistikos sektorius teikia aukštos kokybės paslaugas", - sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Kol kas iš visų į Klaipėdą atplukdytų konteinerių NATO siunta sudaro tik 23 TEU (sąlyginių konteinerių). Tačiau, pasak KVJU direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, svarbu ne kiekis, o ekonominė šio pirmojo reiso reikšmė. "Galimybe plukdyti JAV krovinius į Rytų Europą, o per ją - Azijos šalis, jau susidomėjo ir kai kurie amerikiečių automobilių gamintojai. Artimiausiu metu į JAV miestą Detroitą vyks Lietuvos atstovai aptarti bendradarbiavimo galimybių", - sakė E.Gentvilas.

Lietuva, kaip tarpinis taškas NATO kroviniams į Afganistaną gabenti, buvo pasirinkta dėl didelių Klaipėdos uosto konteinerių perkrovimo pajėgumų ir gerai išplėtoto geležinkelių tinklo. Atplukdyti kroviniai iš Lietuvos toliau bus vežami geležinkeliais per Baltarusiją, Rusiją ir kitas valstybes iki Afganistano.

Klaipėdos uosto kompanijos per metus gali perkrauti apie 650 tūkst. TEU. AB "Lietuvos geležinkeliai" pasirengę užtikrinti sklandų krovinių gabenimą palankiausiomis sąlygomis.

NATO pasirašyti susitarimai su Baltarusija, Ukraina, Rusija, Kazachstanu ir Uzbekistanu dėl supaprastinto nekarinių krovinių vežimo per jų teritorijas padės užtikrinti paprastesnį ir greitesnį NATO ISAF krovinių vežimą Šiauriniu aprūpinimo keliu.

Nereguliariais reisais per Lietuvą yra vežami ir kitų NATO šalių kroviniai, kurie taip pat skirti kariams Afganistane aprūpinti. Kroviniai iš Vokietijos gabenami keltų linija Zasnicas-Klaipėda. Taip pat jau buvo atplukdyti kroviniai iš Didžiosios Britanijos.

Anksčiau iš ekspedijavimo kompanijų atstovų buvo sulaukta skundų, esą pradėjus į Afganistaną gabenti NATO krovinius susidurta su geležinkelio platformų stygiumi. Rusijos ir Kazachstano transporto kompanijos neskuba grąžinti iš Lietuvos atvežtų specializuotų vagonų, o ypač fitinginių (pailgintų) platformų, skirtų konteineriams ir ratinei technikai gabenti. Iš 1060 AB "Lietuvos geležinkeliai" priklausančių fitinginių platformų apie 300 iš Rusijos ir Kazachstano sugrąžinamos tik po trijų mėnesių ar vėliau.

"Tačiau su platformų stygiumi susiduriame kelis kartus per metus. Tai, galime sakyti, yra momentinis reiškinys. Šiuo metu beveik visos platformos yra Lietuvoje, todėl jo stygiaus nejaučiame", - sakė "Klaipėdos konteinerių terminalo" generalinis direktorius Vaidotas Šileika.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"