TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

NATO kroviniai - masalas pramonės tranzitui

Klaipėdos uoste šiemet numatoma sulaukti daugiau nekarinių NATO krovinių. Specialistai tikisi, kad tai atkreips Amerikos verslininkų dėmesį į saugų ir patikimą prekybos koridorių.

Praėjusią savaitę vykęs Lietuvos transporto atstovų vizitas Jungtinėse Amerikos Valstijose vertinamas kaip itin pasisekęs ir naudingas Klaipėdos uostui. Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis susitikimuose su JAV Gynybos ir Valstybės departamentų atstovais bei Transporto sekretoriumi Ray LaHood tarėsi dėl tolesnio NATO nekarinių krovinių vežimo į Afganistaną per Klaipėdos uostą ir atgaline kryptimi. Jie būtų gabenami geležinkeliais, o kraunami Klaipėdos konteinerių terminale.

Manoma, kad amerikiečiai krovinius skaidys per visus tris Baltijos uostus, tačiau jų srautas greitu metu turėtų padidėti dėl JAV ir Pakistano, pagrindinės krovinių tranzito į Afganistaną šalies, santykių krizės.

Atgalinis srautas

Apžvelgdamas vizito maršrutą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas išskyrė lankymąsi Sent Luise, kur įsikūręs JAV kariuomenės transporto departamentas USTRANSCOM. Šis padalinys rūpinasi JAV kariuomenės aprūpinimu visuose pasaulio taškuose, tarp jų ir Afganistane, naudojasi 312 laivų, 900 lėktuvų, turi įkūręs 150 tūkst. darbo vietų. Baltijos jūros regione JAV kariškių transporto atstovybės nėra, nors, E.Gentvilo manymu, galėtų būti, kadangi čia veikia NATO oro gynybos misija.

Lietuvos delegacijos susitikime su USTRANSCOM vadovu generolu Williamu Fraseriu bei kitais karininkais šie padėkojo už Lietuvos dalyvavimą Šiauriniame aprūpinimo kelyje tiekiant krovinius JAV Tarptautinėms saugumo užtikrinimo pajėgoms operacijoje Afganistane. Amerikos pareigūnai esą leido suprasti, kad bendradarbiavimas su Lietuva turėtų būti tęsiamas ir stiprinamas.

"Lietuva į NATO krovinių traukinį įšoko pavėluotai, anksčiau už mus tai padarė Latvija ir Estija. Pernai Klaipėdos uoste NATO kroviniai buvo pradėti krauti, nuo Rygos ir Talino uostų buvo atitraukti 2165 konteineriai. Aišku, bendrame Klaipėdos uosto apyvartos kiekyje, beveik 400 tūkst. konteinerių per metus, tai neesminis skaičius, bet už juos mokama gera kaina. NATO kroviniai brangūs. Pagrindinė jų nauda - sukurtas pasitikėjimas Klaipėdos uosto politiniu ir ekonominiu saugumu. Lietuvos ambasadorius Amerikoje Žygimantas Pavilionis sakė, kad Detroito automobilių pramonės ir kitų kompanijų atstovai jau atkreipė žvilgsnį į tai, kad per Klaipėdą gabenami NATO kroviniai, jie domisi tranzito per Lietuvą galimybėmis. Kariškiai mums davė aiškų ženklą, kad atgaliniam krovinių srautui iš Afganistano jie linkę rinktis ir Klaipėdos uostą", - kalbėjo uosto vadovas apie galimybę Klaipėdą sujungti su JAV Norfolko uostu nuolatine NATO krovinių laivybos linija.

Uostas pasirengęs

Lietuviai taip pat lankėsi Virdžinijos ir Filadelfijos jūrų uostuose, tarėsi dėl galimo bendradarbiavimo, pasirašė tarpusavio memorandumus, kurie numato duomenų pasikeitimą, specialistų stažuotes. Susitikime su JAV logistikos kompanijos "Maersk Line Ltd" vadovais buvo pristatyti Klaipėdos giliavandenio uosto statybos planai. Laivybos milžinė pakviesta dalyvauti šiame projekte viešojo ir privataus sektorių partnerystės principu.

"Ambasadorius pasiūlė užmegzti ryšius su Naujuoju Orleanu, kuris yra agrarinio regiono uostas. Per jį importuojama daug trąšų. Tačiau prieš tai būtina mums pasikalbėti su Lietuvos trąšų gamintojais, ar juos ta rinka domintų", - kalbėjo E.Gentvilas.

Iš viso, pasak jo, Amerikoje jam teko skaityti 10 pranešimų apie Klaipėdos uostą, o susitikimai labiau panėšėjo į gamybinius pasitarimus, nes amerikiečius domino konkretūs techniniai parametrai ir technologiniai procesai. Todėl atsakyti į klausimus jam padėjęs kartu buvęs Vaidotas Šileika, Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas.

V.Šileika patvirtino, kad lietuvių vizitas buvo sėkmingas ir uostas bei "Lietuvos geležinkeliai" naudos tikrai sulauks. "Amerikiečius domino mūsų organizuojami konteineriniai traukiniai, jie pajuto, kad Lietuva labai stengiasi pritraukti tranzitą. Klausė apie galimybes gabenti įvairių tipų krovinius ir įvairiais būdais, ne tik konteineriuose, apie logistikos grandinės techninius pajėgumus ir pervežimų pobūdį. Manau, mūsų atsakymai juos tenkino", - LŽ sakė V.Šileika.

Pernai Klaipėdos konteinerių terminalas perkrovė 224 tūkst. konteinerių, tai sudarė daugiau kaip pusę visos Klaipėdos uosto konteinerinių krovinių apyvartos. Šiemet bendrovė prognozuoja 5-10 proc. didesnį konteinerių srautą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"