TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Naujas kruizų sezonas – nauji laivai

2015 05 05 6:00
Kruiziniu laineriu „Aida Cara“ į Klaipėdą atplaukė 1087 turistai. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotraukos

Klaipėdoje oficialiai atidarytas jūrinio turizmo sezonas. Jį pradėjo pirmą kartą į mūsų uostą atplaukęs vokiečių kruizų kompanijos „Aida“ laivas, papuoštas šypsena.

Pirmadienio rytą Klaipėdos uostą pasiekęs kruizinis laivas su Italijos vėliava „Aida Cara“ atplukdė daugiau kaip tūkstantį vokiečių ir austrų turistų. Pagal atvykimo grafiką 193 metrų ilgio „Aida Cara“ turėtų būti ir paskutinis šių metų sezono laivas, užsuksiantis į Klaipėdą spalio 5 dieną. Iš viso šiemet tikimasi sulaukti per 50 tūkst. kruiziniais laivais atplaukiančių užsieniečių.

Kruizinio laivo kapitonas Volkeris Baumgartas (kairėje) sulaukė staigmenos - Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna įteikė jam Klaipėdos uosto ženklą.

Nauda – valstybės prestižas

Vokiečių kompanija „Aida“ pirmą kartą įtraukė Klaipėdą į Baltijos kruizų maršrutą, kuris prasideda Kylyje, todėl laivo kapitonui Volkeriui Baumgartui buvo staigmena, kai Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna įteikė jam Klaipėdos uosto ženklą.

„Prireikė ne vienų metų, kad pritrauktume šios linijos laivus į Klaipėdą. Derybos vyko penkerius metus, ir pagaliau „Aidos“ laivai lankosi mūsų uoste. Galime tuo pasidžiaugti. Šiais metais į Klaipėdą kruiziniai laivai užsuks 55 sykius, pernai atplaukė 63 kartus. Tai natūralus procesas, tyrimai rodo, kad visame Baltijos jūros regione kruizinės laivybos nuosmukis siekia maždaug 3 procentus. Neabejotina, jog viena to priežasčių – Šiaurės Europoje taikoma Sieros direktyva, kuri kruizines kompanijas paskatino nukreipti laivus į kitus regionus. Kruizinė laivyba plečiasi Kinijoje, Amerikoje, tačiau nereikia užmiršti, kad iki šiol ir Baltijos jūroje rinka didėjo po 5-6 proc. kasmet. Augimas negali būti nuolatinis. Bet šios šakos perspektyvą rodo tai, kad šiuo metu pasaulyje statoma kelios dešimtys kruizinių laivų“, – kalbėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Rinkodaros skyriaus viršininkė Kristina Gontier. Jos manymu, Klaipėdai, palyginti su kitais uostais, šis sezonas gana sėkmingas. Nors uosto direkcijos pajamos iš kruizinės laivybos sudaro tik 1-2 proc. visų pajamų, ši turizmo sritis, pasak K. Gontier, svarbi miestui ir valstybei.

„Kruizinė laivyba – tai, visų pirma, šalies prestižas ir ekonominė nauda visam regionui: amatininkams, autobusų kompanijoms, ekskursijų organizatoriams. Apskaičiuota, jog vienas turistas krante išleidžia vidutiniškai 50 eurų. Turint omenyje, kad pernai Klaipėdoje viešėjo kone 60 tūkst. kruizinių turistų, finansinė nauda verslui akivaizdi. Antra, kruizinių laivų apsilankymai rodo miesto saugumą ir patrauklumą“, - aiškino Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė.

Valstybinio turizmo departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė pripažino, kad iki šiol per mažai skiriama dėmesio šiai nišinei turizmo šakai. „Departamento užduotis - nuspręsti, kur ir kaip viešinti Klaipėdą, kaip turistams patrauklų uostą, ir prisidėti pritraukiant vis daugiau kruizinių linijų į Lietuvą“, - tvirtino J. Kazlauskienė.

Daugėja didelių laivų

Kruiziniu laineriu „Aida Cara“ į Klaipėdą atplaukė 1087 turistai. Jiems tokia 14 dienų kelionė kainuoja vidutiniškai po 4 tūkst. eurų. Pasak kapitono V. Baumgarto, kruizas šiuo laivu keleiviams patrauklus dėl neformalios aplinkos ir klubinio stiliaus – 1997 metais statant laivą Vokietijoje buvo populiarus Robinzono Kruzo pramogų klubas. Tuomet jį nuspręsta perkelti į laivą. Čia nėra tikslių maitinimo valandų, nebūna kapitono vakarienių, kai ponai pasipuošia smokingais. Laivas garsus ir tuo, kad kadaise turėjo ilgiausią iš visų pasaulio kruizinių laivų barą – 50 metrų.

Daugiau kaip pusė „Aida Caros“ keleivių per kelių valandų viešnagę Lietuvoje aplankė Kuršių neriją, Palangą, Ventės ragą ir lankytinas Žemaitijos vietas. Šį laivą, kaip ir visus ilgesnius nei 190 metrų ar pirmą kartą į uostą atplaukiančius kruizinius laivus, 8 valandą ryto pasitiko liaudies muzikos ansambliai.

Pasak R. Savickienės, kruizinės linijos vertina tradicines Klaipėdos uosto ekskursijas ir didesnės įvairovės nepageidauja, nes kuo didesnė pasiūla, tuo sunkiau parduoti ekskursijas. Didžiųjų kruizinių laivų atplaukimo dieną organizuojamas tradicinis turgus Teatro aikštėje, keleivius iš Kruizinių laivų terminalo į senamiestį nemokamai veža specialūs autobusai. Tam lėšų skiria Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir miesto savivaldybė.

Šiais metais Klaipėdoje antrą sezoną lankysis ilgiausias laivas per visą uosto istoriją „Celebrity Eclipse“ (317 metrų.). Jis užsuks į Klaipėdą birželio 9 dieną. Kitais metais ilgiausio laivo rekordą tikimasi pagerinti - ketina atplaukti kompanijos „Carnival“ 330 metrų ilgio laivas „Royal Princess“.

Šiemet, be „Celebrity Eclipse“, didžiųjų kategorijai priklausantys laivai bus 296 metrų „Mein Shiff 4“, plaukiojantis su Maltos vėliava“, Bahamose registruotas 293 metrų ilgio „Serenade Of The Seas“ ir 290 metrų italų kompanijos laivas „Costa Pacifica“. Pastarąjį matysime dažniausiai – jis lankysis 7 kartus, o pirmąsyk pasirodys gegužės 6 dieną.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"