TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Naujas uostas jūroje pakels Melnragės vertę

2007 05 17 0:00
Nors jau ilgai diskutuojama dėl uosto statybų, Melnragėje žmonės noriai perka nekilnojamąjį turtą.
Autoriaus nuotrauka

Tvirta Vyriausybės vadovo pozicija dėl naujo jūrų uosto statybos ties Melnrage išgąsdino jos gyventojus. Vieni bijo, kad kris jų nekilnojamojo turto kainos, kitus gąsdina oro tarša.

Pirmadienį Vyriausybės vadovas Gediminas Kirkilas, kalbėdamas apie galimybę statyti naują išorinį uostą, buvo nusiteikęs ryžtingai. Anot premjero, privatūs ir viešieji interesai turi būti suderinti vadovaujantis sveiku protu: "Statant giliavandenį uostą bus taip, kaip yra visame pasaulyje: jei tai - valstybinės svarbos reikalas, mes jį įgyvendinsime."

Uosto reikia Lietuvai

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo agentūros 2004 metais baigtoje studijoje siūloma naują uostą statyti jūroje ties Melnrage. 350 metrų nuo pakrantės būtų suformuota dirbtinė 1,5 km ilgio ir 700 m pločio sala, kurioje įsikurtų modernus giliavandenis uostas. Nusausinta išorinio uosto teritorija turėtų kelių ir geležinkelio transporto privažiuojamuosius kelius, sujungtus su kranto infrastruktūra.

Japonų ekspertų teigimu, dabartinėje teritorijoje jūrų uostas pajėgus per metus perkrauti 37 mln. tonų krovinių. Praėjusiais metais Klaipėdos jūrų uoste krova siekė 23,45 mln. tonų.

Didžiausios Klaipėdos uosto krovos kompanijos "Klasco" generalinis direktorius Valentinas Greičiūnas į japonų pateiktus skaičius siūlo žvelgti plačiau: "Uostas nėra saldainių fabrikas, kurio pajėgumas yra toks ir nė tonos daugiau. Uostas ne gamina krovinius, o juos krauna arba į laivus, arba iš laivų, o šių tonažas kasmet didėja."

Pernai į Klaipėdos uostą įplaukė 6,7 proc. mažiau laivų, tačiau krovinių kiekis padidėjo 8 procentais. Ilgainiui didieji laivai nebegalės įplaukti į uosto kanalą, ir Klaipėda gali tapti trečiarūšiu uosteliu.

Pasak V.Greičiūno, Klaipėda turi specifinį, miesto prie vandens prispaustą uostą. Jam būtina dairytis kitos vietos.

"To uosto reikia ne man, ne Klaipėdai, o valstybei. Aplinkinių šalių Vyriausybės remia giliavandenių uostų statybą. Tą patį reikia daryti ir Lietuvoje. Sutinku, kad šiokį tokį nuostolį poilsiavietė patirs, tačiau prisiminkime, kad iš 99 km Lietuvos pajūrio gamybai nenaudojamas nė vienas centimetras. Tad jei giliavandeniam uostui skirsime apie 2 km paplūdimio, nebus labai didelis nusikaltimas."

Gyventojai bijo

Pasak Melnragės ir Girulių seniūnės Vandos Dorčienės, Melnragės gyventojai su nerimu seka diskusijas dėl giliavandenio uosto. "Prieš savivaldybių tarybų rinkimus vietos aktyvistų grupelė surinko 400 parašų: gyventojai pasisako prieš naujo uosto statybą ir reikalauja išsaugoti unikalią gamtą bei gyvenimo kokybę. Senieji gyventojai neketina iš čia niekur trauktis."

Pasak seniūnės, kai kurie gyventojai bijo, kad pažymėjus uostą bendrajame miesto plane bus rezervuoti kai kurie arčiausiai numatomo objekto esantys žemės sklypai. Tuomet jų savininkai negalės savo turto nei rekonstruoti, nei kitaip juo disponuoti. Dėl to gali kristi jo kainos.

Kainos nekris

Ekspertai mano, kad jūroje greta Melnragės atsiradus uostui nekilnojamojo turto vertė šioje gyvenvietėje tikrai nekristų. "Juk čia patys nešvariausi Klaipėdos paplūdimiai, o jūros vanduo - labiausiai užterštas. Be to, čia pats nelygiausias dugnas. Esu tikra, kad jūroje atsiradusi sala bei įrengtas jachtų uostelis tik pagyvintų šią vietovę, o būstų ar žemės sklypų kainos Melnragėje tikrai nekris", - sakė Klaipėdos nekilnojamojo turto agentūros vadovė Indrė Valionienė. Mat čia - patogus susisiekimas su uostamiesčio centru ir puiki infrastruktūra.

Šiuo metu Melnragėje yra apie 1500 nuolatinių gyventojų. Nors jau gerą dešimtmetį vyksta diskusijos dėl uosto Baltijos jūroje ties Melnrage statybos, žmonės čia perka nekilnojamąjį turtą, stato namus. Greta kopų dygsta nauji pastatai, toliau nuo jūros statomi kotedžai, rekonstruojami senieji pastatai.

Šiuo metu vienas žemės sklypo aras Melnragėje kainuoja nuo 100 tūkst. iki 120 tūkst. litų.

Jūroje pastačius naują uostą sumažėtų į Melnragės paplūdimius plūstančių paauglių ir asocialių asmenų srautai - kopose jie girtauja, triukšmauja ir mušasi. Tad pagerėtų ir kriminogeninė Melnragės padėtis.

Naujo uosto laukia nuo sezoniškumo priklausomi paslaugų verslo atstovai. Vienintelio viešbučio Melnragėje direktoriaus Virgilijaus Bagdžiūno manymu, atsiradęs uostas jo vadovaujamai įstaigai tikrai turėtų įtakos: "Padidėtų judėjimas, atsirastų daugiau klientų. Viešbutis dėl to tik laimėtų."

Gąsdina žala gamtai

Radikaliai nusiteikę žalieji nenori klausytis jokių argumentų. Jų teigimu, viena prestižiškiausių Klaipėdos priemiesčio gyvenviečių įgyvendinus uostininkų planus taptų nykiu pramoniniu rajonu, kur nebūtų saugu ir sveika gyventi.

Pasak Melnragės gyventojo Ramūno Kapušinsko, Klaipėdos apskrities gamtosaugos draugijos "Baltijos" klubas pirmininko, supilti salą jūroje ir palikti ruožą vandens nėra tikslinga. "Ši įlanka taptų stovinčio vandens užutekiu, susidarytų kišenė, o po kurio laiko ji virstų kloaka."

Be to, jo nuomone, tektų plėsti ir už 3 kilometrų esantį Pauosčio geležinkelio stoties kelyną. "Mes gyventume iš dviejų pusių apsupti taršos židinių", - piktinosi R.Kapušinskas.

Tarša nedidės

Studiją atlikusių japonų ekspertų manymu, pradėjus funkcionuoti uostui oro tarša Melnragėje nedidėtų. Šiaurinis uostas būtų orientuotas į didelio tonažo laivus, todėl santykinė oro tarša būtų mažesnė.

Studijos autoriai pripažįsta, kad vykstant statybos darbams netoli kranto esančių namų gyventojus trikdytų triukšmas ir dulkės. Kai uostas pradės funkcionuoti, gyventojų triukšmas nebevargins. Tačiau naujasis uostas pakeistų natūralų kraštovaizdį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"