TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Naujas uosto terminalas įsitvirtino rinkoje

2006 07 29 0:00
Susisiekimo ministerijos vadovas Algirdas Butkevičius (centre) pirmąją darbo savaitę naujame poste užbaigė Klaipėdos uosto šventėje.
Autorės nuotrauka

Klaipėdoje atidarytas privatus naftos ir chemijos produktų terminalas papildys uosto rinkliavų biudžetą ne mažiau kaip 10 mln. litų per metus

Pirmą savaitę susisiekimo ministro pareigas einančiam Algirdui Butkevičiui penktadienis buvo pažinties su Klaipėdos uosto įmonėmis diena. Kartu su koncerno "Achemos grupė" prezidentu Bronislovu Lubiu, uostamiesčio meru Rimantu Taraškevičiumi ir koncerno įmonės "Krovinių terminalas" vadovu Audriumi Pauža jam buvo patikėta misija atidaryti naują uosto krovos kompleksą. Renginyje netrūko linkėjimų, kad terminalą globotų šventasis Florijonas ir klestėtų verslas.

Laimės uostas

Butkevičius pabrėžė, kad per keletą mėnesių nuo bandomojo eksploatavimo pradžios į terminalą buvo atplaukę 53 laivai, perpilta per 800 tūkst. tonų produktų, o Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) biudžetą jie papildė 2,5 mln. litų. Iki metų pabaigos rinkliavų suma iš terminalo veiklos gali išaugti keturgubai.

KVJUD generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas teigė, kad Klaipėdos uostas iš kitų išsiskiria aukštų technologijų diegimu, pelniusiu tarptautinį pripažinimą. Jo žodžius patvirtino vakar gautas Olandijos kompanijos "Tebodin Engineering & Consulting" terminalo turto aktas, kuriame, be kita ko, rašoma, kad pirmą kartą buvo vertinamas tokio aukšto technologinio lygio objektas, pastatytas už tokią mažą kainą - 130 mln. litų. Ši išvada svarbi bendrovei bendradarbiaujant su finansinėmis ir draudimo institucijomis. Tarptautinės naftos prekybos kompanijos "Vitol" (jos metinė apyvarta viršija 30 mlrd. JAV dolerių) atstovai, aiškindami, kodėl pasirinko Klaipėdos uostą, taip pat pabrėžė įrangos kokybę.

Investicijos grįš greičiau

Su kompanija "Vitol" bendrovė "Krovinių terminalas" šiemet pavasarį pasirašė ilgalaikę paslaugų teikimo sutartį. Projektinis terminalo pajėgumas pagal geležinkelio pralaidumą - daugiau nei 2 mln. tonų šviesiųjų naftos ir chemijos produktų per metus. Tačiau "Vitol" planuoja didinti apyvartą jūros keliu atgabenamais ir išgabenamais produktais.

Koncerno "Achemos grupė" prezidentas ekonomistų buvo patikintas, kad 136 mln. litų investicijos į terminalą sugrįš greičiau nei projekte numatytu 12 metų laikotarpiu. "Pagal dabartinį krovos tempą užtektų 6 metų, realiai - per 7 metus", - sakė Lubys. Jis pabrėžė, kad naujasis kompleksas nebus bendrovės "Klaipėdos nafta" konkurentas, nes krovinius perėmė iš kitų uostų. Terminalas buvo statomas 18 mėnesių. Generalinis projektuotojas - AB "Pramprojektas", generalinis rangovas - UAB "Klaipėdos monolitas". Pagrindinius metalo darbus atliko Čekijos kompanija "OKZ Holding" ir "Montuotojas". Aplinkosaugos priemonėms diegti skirta per 25 proc. projekto investicijų - daugiau kaip 30 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"