TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Nedidinant uosto tarifų krova jame nemažėtų

2008 12 02 0:00
Klaipėdos uostas spalį pristabdė krovos tempą ir lapkritį išlaikė pernykštį lygį tik dėl sukaupto prieaugio.
LŽ archyvo nuotrauka

Dar neperžengęs ministro kabineto slenksčio pretendentas į susisiekimo sistemos vadovus Eligijus Masiulis buvo prispaustas transportininkų rūpesčių ir priverstas rinktis - remti jūrų ekonomiką ar geležinkelių įmonę.

Lapkričio pabaigoje Susisiekimo ministerijoje vyko pasitarimas apie krovinių gabenimą. Per jį AB "Lietuvos geležinkeliai" vadovai užsiminė planuojantys nuo 2009 metų sausio 1 dienos 11 proc. didinti geležinkelio tarifus Klaipėdos uosto kryptimi. Toks noras grindžiamas siekiu kompensuoti keleivių vežimo nuostolius.

Žinia sukėlė aštrią uostininkų kritiką. Jų nuomone, lėtėjant uosto apyvartai jokiu būdu negalima didinti tarifų!

Tąkart pasitarime dalyvavęs kandidatas į ministrus E.Masiulis buvo linkęs pritarti klaipėdiečiams. Juolab kad ministerijos sekretoriui Arvydui Vaitkui Klaipėdos uosto konkurencingumas rinkoje taip pat atrodė reikšmingesnis dalykas nei geležinkelių įmonės pelnas.

Praėjusį penktadienį dalyvaudamas uoste galingo vilkiko KLASCO I pristatymo ceremonijoje kandidatas į ministrus E.Masiulis patvirtino savo poziciją nedidinti tranzito vežimo kainos. Uostamiestyje užaugusiam ir politiku tapusiam E.Masiuliui buvo suprantamas verslo asociacijos perspėjimas, kad permainomis pasinaudotų dėl Baltarusijos krovinių su Klaipėda konkuruojantys Latvijos uostai.

Uostininkų manymu, Lietuva nustebintų pasaulį, jei ekonominės krizės laikotarpiu jai pavyktų pritraukti krovinių didinant geležinkelio tarifus. Todėl, A.Vaitkaus teigimu, nauja Vyriausybė turėtų kuo skubiau paimti į rankas tranzito reikalus. "Tranzito komitetui vadovavo tai ministras, tai premjeras, bet šiemet neįvyko nė vieno komiteto posėdžio", - pabrėžė ministerijos sekretorius.

Klaipėdos uostas spalį pristabdė tempą ir lapkritį išsaugojo pernykštį lygį dėl sukaupto prieaugio. Ypač sumažėjo Rusijos ir Baltarusijos eksporto mastas, smuktelėjo konteineriais ir ro-ro transportu į Rytus gabenamų euro zonos prekių apyvarta.

Matydami uoste "Panamax" laivą, į kurį buvo kraunamos baltarusiškos trąšos, transporto įmonių vadovai vylėsi, kad nedidinant geležinkelio tarifų kaimynų palankumą įmanoma išsaugoti techniniais uosto parametrais ir technologiniais pranašumais. Pagilinusi kanalą Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) praėjusią savaitę į laivą "Swift-Fortune" supylė rekordinį kiekį - 64,7 tūkst. tonų - kalio chlorido. 32 metrų pločio ir 242 metrų ilgio "Swift-Fortune", plaukiojantis su Liberijos vėliava, yra ilgiausias laivas, pakrautas prie KLASCO krantinių. Jo grimzlė išplaukiant siekė beveik 13 metrų.

Šiemet KLASCO numato krauti tiek, kiek ir pernai, - 9,6 mln. tonų. Trečdalį šio kiekio sudarys lietuviškos ir tranzitinės trąšos. Visų uosto kompanijų krova šiemet viršys pernykštį rezultatą (27,3 mln. tonų), tačiau du pastarieji mėnesiai parodė, kad planuotų mažiausiai 30 mln. tonų vis dėlto nepavyks perkrauti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"